więcej okazji z Fly4free.pl

Polski piłkarz mocno krytykuje ofertę LOT. „Klasa biznes? Szanujmy się”

Foto: Twitter
Adrian Mierzejewski, były reprezentant Polski w piłce nożnej wrzucił na Twittera zdjęcie swojego fotela w klasie biznes na trasie z Warszawy do Dubaju, obsługiwanego przez LOT. Futbolista wyraźnie nie był zadowolony z poziomu komfortu, jaki zaoferował mu narodowy przewoźnik. Czy ma jednak rację?

Nie odkryjemy Ameryki pisząc, że linie lotnicze potrafią drastycznie różnić się od siebie pod względem poziomu usług, a różnice te szczególnie widać w przypadku miejsc typu premium, a więc w klasie biznes czy premium economy. Szczególnie w przypadku dużych samolotów szerokokadłubowych, latających na dalekich trasach, gdzie większa przestrzeń sprawia, że linie mają większe pole do popisu. W maszynach wąskokadłubowych sytuacja wygląda zupełnie inaczej – choć są przewoźnicy, którzy inwestują w produkt klasy biznes w małych samolotach, to jednak w przeważającej mierze większość linii lotniczych sprzedaje pod tą postacią taki sam fotel jak w klasie ekonomicznej, czasem z odrobinę większą przestrzenią na nogi, zablokowanym środkowym fotelem w naszym rzędzie i posiłkiem.

Być może nie do końca świadomy był tego były piłkarz reprezentacji Polski Adrian Mierzejewski, który kupił bilet w klasie biznes na lot z Warszawy do Dubaju, obsługiwany przez LOT i jego Boeinga 737 MAX 8. Futbolista musiał być mocno zaskoczony miejscem, które mu przydzielono, bo postanowił podzielić się tym na Twitterze. Zamieścił więc zdjęcie fotela i wymowny komentarz: „Biznes klasa w @LOTPolishAirlines. Warszawa-Dubaj 6h. Szanujmy się”.

Pod wpisem rozpętała się oczywiście dyskusja, w której część ludzi krytykowała Mierzejewskiego, pisząc m.in. że poprzewracało mu się w głowie. Ale były też inne głosy.

I to chyba faktycznie jest istota problemu. Z jednej strony trudno mieć pretensje do LOT, który ustala ceny biletów według własnych reguł, a skoro na miejsca w klasie biznes są chętni, to znaczy, że robi to dobrze. Z drugiej strony widzimy spory rozdźwięk pod względem oferty przewoźników na tej trasie, gdzie LOT rywalizuje z linią Emirates, która na lata z Warszawy do Dubaju znacznie bardziej komfortowymi Boeingami 777. Różnica, jeśli chodzi o jakość produktu jest gigantyczna.

A cała ta dyskusja ma też drugie dno, o którym jakiś czas temu mówił głośno prezes Wizz Aira Jozsef Varadi. To otwarte pytanie o to, czy klasa biznes w samolotach wąskokadłubowych i na krótkich trasach ma w ogóle sens? W tym przypadku mamy oczywiście do czynienia z pomieszaniem dwóch czynników, bo samolot LOT lata na długiej trasie, gdzie lot trwa ponad 6 godzin. Ale znów – skoro samoloty latają na tej trasie pełne, to trudno oczekiwać, by przewoźnik zmieniał swoją politykę cenową. Nawet, jeśli produkt nie jest konkurencyjny w stosunku do innych przewoźników.

Misją Fly4free.pl jest przedstawienie Ci najlepszych zdaniem naszej redakcji okazji na podróże. Opisujemy oferty znalezione przez nas w internecie i wskazujemy adresy internetowe, pod którymi samodzielnie możesz wykupić podróż lub elementy podróży. Ceny w artykułach są aktualne w chwili publikacji. Możemy otrzymywać wynagrodzenie od partnerów handlowych, do których Cię przekierowujemy.
Komentarze

na konto Fly4free.pl, aby dodać komentarz.
Widziały gały co brały?
RosaVonJungingen, 1 marca 2023, 12:32 | odpowiedz

porównaj loty, hotele, lot+hotel
Nowa oferta: . Czytaj teraz »