Polacy nie potrafią kupować tanich biletów? Na jakich trasach przepłacamy najwięcej i jak jest w innych krajach?
Polacy przepłacili w ubiegłym roku prawie 170 mln zł za bilety lotnicze – wynika z raportu Skyscannera, który przeanalizował preferencje podróżnicze pasażerów z 31 europejskich krajów. Sprawdź, jak wypadła Polska na tle innych państw, dlaczego przepłacamy i na jakich kierunkach różnice w cenach są dla nas najbardziej dotkliwe.
PoprzednieObraz 6 z 10Następne
Jesteśmy oszczędni, ale...
Polscy pasażerowie linii lotniczych zajęli w zestawieniu dość wysokie, 20. miejsce. Według Skyscannera 24 proc. z nas kupuje bilety na ostatnią chwilę. Jesteśmy w doborowym towarzystwie – tuż przed nami są Niemcy (23 proc.), za nami Cypryjczycy i Włosi (24 proc.).
- W przypadku rezerwacji biletów obowiązuje zasada: im wcześniej, tym większa szansa, że cena będzie korzystniejsza niż na kilka czy kilkanaście dni przed planowanym wylotem. Rezerwując bilet na 10 tygodni przed podróżą koszt przelotu może spaść o 16 proc. w stosunku do średniej ceny i o niemal 30 proc. w porównaniu do ceny biletu zakupionego na tydzień przed urlopem – mówi Magdalena Greloff, Country Manager w Skyscanner Polska.
– Budujące jest to, że Polacy coraz częściej trzymają się tej zasady - dodaje.
Skyscanner przygotował też zestawienie dla Polski w rozbiciu na największe miasta. Jakie płyną z niego wnioski?
Fot. Skyscanner
Polscy pasażerowie linii lotniczych zajęli w zestawieniu dość wysokie, 20. miejsce. Według Skyscannera 24 proc. z nas kupuje bilety na ostatnią chwilę. Jesteśmy w doborowym towarzystwie – tuż przed nami są Niemcy (23 proc.), za nami Cypryjczycy i Włosi (24 proc.).
- W przypadku rezerwacji biletów obowiązuje zasada: im wcześniej, tym większa szansa, że cena będzie korzystniejsza niż na kilka czy kilkanaście dni przed planowanym wylotem. Rezerwując bilet na 10 tygodni przed podróżą koszt przelotu może spaść o 16 proc. w stosunku do średniej ceny i o niemal 30 proc. w porównaniu do ceny biletu zakupionego na tydzień przed urlopem – mówi Magdalena Greloff, Country Manager w Skyscanner Polska.
– Budujące jest to, że Polacy coraz częściej trzymają się tej zasady - dodaje.
Skyscanner przygotował też zestawienie dla Polski w rozbiciu na największe miasta. Jakie płyną z niego wnioski?
Fot. Skyscanner
PoprzednieObraz 6 z 10Następne