O problemie pisaliśmy na naszych łamach w sierpniu oraz we wrześniu. Informowaliście nas, że podczas płatności za bilety na stronie ryanair.com Wasza karta została obciążona wyższą kwotą niż wynikało to z ceny prezentowanej na ekranie:
Droższe bilety w Ryanair. Podwójne przewalutowanie! >>
Podwójne przewalutowanie w Ryanair: linia oskarża Visę, Visa linię, a UOKiK radzi… >>
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów potwierdza, że otrzymał od pasażerów skargi i na ich podstawie będzie ustalał, kto ponosi odpowiedzialność za podwójne przewalutowanie – poinformowała fly4free.pl Agnieszka Majchrzak, Główny specjalista w Urzędzie Ochrony Konkurencji i Konsumentów:
Otrzymaliśmy kilka skarg konsumentów. Przeanalizowaliśmy je dokładnie. Zamierzamy wszcząć postępowanie wyjaśniające, które pozwloi ustalić, który podmiot (banki czy linia lotnicza) ponosi odpowiedzialność.Postępowanie wyjaśniające ma zazwyczaj za zadanie ustalenie mechanizmów działających na danym rynku, nie toczy się przeciwko, ale „w sprawie”. Drugim etapem jest postępowanie skierowane przeciwko przedsiębiorcy (gdy materiały zebrane w trakcie postępowania wyjaśniającego dałyby podstawę do postawienia zarzutów). Ostatecznie – Urząd wydaje decyzję. Maksymalna sankcja to 10 porc. ubiegłorocznego przychodu.