LOT spada na liście najbardziej punktualnych linii. Daleko mu do europejskiej czołówki
Po raz trzeci z rzędu narodowy polski przewoźnik zanotował spadek na liście najbardziej punktualnych europejskich linii lotniczych. W ubiegłym miesiącu LOT wykonał 8,6 tys. połączeń z punktualnością na poziomie 77,66 proc., co dało mu ostatecznie dziewiąte miejsce w Europie. Poza pozycją w rankingu, spadek dotyczy także samego wskaźnika – w sierpniu punktualność LOT-u wyniosła 79,50 proc. LOT poinformował też, że w ubiegłym miesiącu obsłużył 1 010 993 pasażerów i zrealizował 97,8 proc. transferów.
Liderem zestawienia za ubiegły miesiąc po raz pierwszy od maja została linia Norwegian Air Shuttle, która przy ponad 7,9 tys. lotów uzyskała wskaźnik na poziomie 87,98 proc. Drugie miejsce przypadło linii Austrian z wynikiem 85,47 proc. (11,1 tys. lotów), a trzecie Iberia Express z punktualnością na poziomie 82,95 proc. (3,6 tys. lotów).
Side od 2549 PLN na 7 dni (lotnisko wylotu: Katowice)
Alanya od 2061 PLN na 7 dni (lotnisko wylotu: Katowice)
Kemer od 2064 PLN na 7 dni (lotnisko wylotu: Katowice)
Najbardziej punktualne europejskie linie lotnicze we wrześniu
1. Norwegian Air Shuttle: 87,98 proc. (7 932 lotów)
2. Austrian: 85,47 proc. (11 104)
3. Iberia Express: 82,95 proc. (3 626)
4. Iberia: 82,95 proc. (14 939)
5. Finnair: 82,88 proc. (8 467)
6. Vueling: 81,16 proc. (19 709)
7. Icelandair: 80,12 proc. (3 276)
8. Norwegian Air Sweden: 78,55 proc. (5 965)
9. LOT: 77,66 proc. (8 613)
10. Air Europa: 77,27 proc. (5 672)
Wyniki punktualności LOT-u w 2023 roku
● Styczeń: 87,52 proc. (7 139 lotów, 5. miejsce w Europie)
● Luty: 85,62 proc. (6 485 lotów, 7. miejsce)
● Marzec: 88,32 proc. (7 634 loty, 2. miejsce)
● Kwiecień: 89,25 proc. (8 100 lotów, 1. miejsce)
● Maj: 88,68 proc. (7 581 lotów, 2. miejsce)
● Czerwiec: 82,72 proc. (8 582 loty, 1. miejsce)
● Lipiec: 75,86 proc. (8 762 loty, 4. miejsce)
● Sierpień: 79,50 proc. (8 697 lotów, 7. miejsce)
● Wrzesień: 77,66 proc. (8 613 lotów, 9. miejsce)
Jeśli chodzi o inne części świata, w regionie Azji i Pacyfiku najbardziej punktualna we wrześniu była linia Thai AirAsia (87,52 proc.), w Ameryce Północnej Delta Air Lines (86,40 proc.), w Ameryce Południowej Avianca (89,88 proc.), a na Bliskim Wschodzie i w Afryce Oman Air (94,02 proc.).
Biorąc pod uwagę punktualność na lotniskach, w kategorii dużych we wrześniu wygrał port lotniczy w Bangalore (88,51 proc.), w kategorii średnich port w Osace w Japonii (92,49 proc.), a wśród małych port Kona w Kalaoa na Hawajach (92,36 proc.).
Nie ma jeszcze komentarzy, może coś napiszesz?