więcej okazji z Fly4free.pl

PLL LOT poleci z Katowic do Chicago i z Rzeszowa do Nowego Jorku

W przyszłym roku LOT poleci z Katowic do Chicago i z Rzeszowa do Nowego Jorku - napisał dziś "Puls Biznesu". O loty do USA do zabiega również krakowskie lotnisko. Tymczasem w ciągu kilku tygodni LOT przedstawi siatkę połączeń na 2016 r.

Jeżeli sprawdzą się informacje, będzie to pierwszy raz od 3 lat, kiedy to LOT od chwili otrzymania pomocy publicznej zacznie rozwijać siatkę połączeń. Jak czytamy w gazecie z nowej perspektywy cieszą się Katowice. Byłoby to pierwsze w historii lotniska regularne połączenie dalekiego zasięgu. Dla Rzeszowa z kolei, połączenie do Nowego Jorku będzie przywróceniem lotów realizowanych w latach 2007-2010.

— Nie komentuję przedstawionych informacji. Trwają prace nad siatką na przyszły rok — mówi w rozmowie z”Pulsem Biznesu” Małgorzata Kozieł, rzeczniczka LOT-u.

O międzynarodowe loty ostro zabiega lotnisko w Krakowie. Do Chicago LOT latał do 2010 r. z Kraków Airport. — W Balicach pas jest dość krótki (2550 m) i choć można wylądować każdym samolotem, to wystartować z pełnym obłożeniem i pełnym bakiem już trudniej — twierdzi anonimowy rozmówca dziennika.

Boeing 787 Dreamliner IKONA

Z tą argumentacją nie zgadza się szef Kraków Airport, na którym dreamlinery lądowały w 2012 r., gdy LOT prowadził szkolenia. — Mam opinię Boeinga, zgodnie z którą dreamliner — zbudowany z lżejszych materiałów i wyposażony w mocniejsze silniki niż Boeing 767, który w przeszłości obsługiwał tę trasę — potrzebuje krótszego pasa — mówi Jan Pamuła, prezes balickiego portu.

Podkreśla, że rynek dla Chicago jest właśnie w Krakowie.

To jest bezdyskusyjne. Podkarpacie i górale, a także Słowacy latami latali z Krakowa do USA. Kończymy inwestycję w terminal, dzięki czemu mamy luksusowy, elegancki europejski port z ponad 60 połączeniami do najważniejszych lotnisk europejskich. Jeśli LOT nie uruchomi tras z Krakowa do USA, co jest wbrew polskiej racji stanu, zrobię wszystko, by jakiś inny przewoźnik się tym zajął. Czekam na LOT, ale ile można czekać? — denerwuje się Jan Pamuła.

Komentarze

na konto Fly4free.pl, aby dodać komentarz.
Dziwna wiadomość, bo do tej pory LOT realizował politykę przewoźnika HUBowego. Teraz się okazuje, że najważniejsze lotowskie połączenia zostaną rozproszone.
Kuba, 6 maja 2015, 10:01 | odpowiedz
bujdy i tyle
mm, 6 maja 2015, 10:04 | odpowiedz
Avatar użytkownika
czy dziś jest 1 kwiecień??
MaciekM, 6 maja 2015, 10:07 | odpowiedz
Co z tego jak ceny będą obłędne i bardziej i tak się będzie opłacało lecieć z przesiadką
RubyMajzel, 6 maja 2015, 10:07 | odpowiedz
POLSKIEJ RACJI STANU. SAY WHAT?
nobezjaj, 6 maja 2015, 10:08 | odpowiedz
"wbrew polskiej racji stanu"?! Buaahhahahahaha Skąd się ten facet urwał?!
Mike, 6 maja 2015, 10:14 | odpowiedz
Avatar użytkownika
Pierwsze , bezpośrednie połączenie międzykontynentalne / oprócz czarterów oraz Kutaisi i Tel Avivu / z Katowic z nowego pasa ???
Biko, 6 maja 2015, 10:18 | odpowiedz
Myślę Radom - Nowy Jork to jedyna sensowna opcja
Vieriman, 6 maja 2015, 10:19 | odpowiedz
Avatar użytkownika
nobezjajPOLSKIEJ RACJI STANU. SAY WHAT?
...coby łatwiej było emigrować
marcink, 6 maja 2015, 10:49 | odpowiedz
KubaDziwna wiadomość, bo do tej pory LOT realizował politykę przewoźnika HUBowego. Teraz się okazuje, że najważniejsze lotowskie połączenia zostaną rozproszone.
Realizował bo musiał. Były ograniczenia nałożone przez Komisję Europejską w związku z pomocą rządową. Na szczęście, już w 2016 nie będzie ograniczeń.
kris, 6 maja 2015, 10:54 | odpowiedz
LOT ma tak w nosie Kraków, że coraz bardziej kibicuje jego upadkowi.
Wolny, 6 maja 2015, 10:57 | odpowiedz
Latam regularnie z WRO, czasami z KTW. Leciałem ostatnio pierwszy raz z KRK. Czułem się jak na lotnisku typu HHN, CRL, BVA. Mam nadzieję, że nowy terminal coś zmieni, bo gorszy standard widziałem w Polsce tylko w Bydgoszczy...
Grzyw, 6 maja 2015, 11:13 | odpowiedz
Dajcie Wa-wa - Bangkok lub Singapur
we, 6 maja 2015, 11:51 | odpowiedz
Pan Pamuła nich nie zapomni że lotnisko to nie tylko terminal ale przede wszystkim odpowiednia infrastruktura która niestety w KRK jest na poziomie jakim jest.
jasiek, 6 maja 2015, 12:33 | odpowiedz
komentarze Pana Pamuły są coraz bardziej żenujące. Decyzja o latania z KTW jest decyzją biznesową, a nie życzeniową. KTW oferuje nowy pas i dłuższy z ILS kat. II brak podejścia z nad miasta. Sąsziedztwo aglomeracji ok. 3 mln ludzi Przy szkoleniu na dreamlinery LOTu okazało się, że dreamliner jest faktycznie cięższy od 767, a używa tych samych wózków podwoziowych przez co zwiększył się nacisk na pasy kołowań, które nie są przewidziane na takie ciężary, co też dało się obejść, ale na krótką metę. Kolejna kwestia to są sławne KRK mgły przez co punktualność linii spada. Niestety Balice nie mają większych możliwości rozwoju ze względu na bazę wojskową i sąsiedztwo. To zawsze będzie ważne lotnisko na mapie PL, ale fantasmagorie Pana Pamuły, śa jedynie podstawą budowy PR-u, ale niestety zazwyczaj ośmieszają...
piotrek, 6 maja 2015, 12:34 | odpowiedz
Grzyw gorszy standard widziałem w Polsce tylko w Bydgoszczy…
Zapraszamy po zakończeniu rozbudowy terminala - wtedy będziemy mogli porównać standardy. Teraz w Balicach jest ^%$^%, &%^ i kamieni kupa. Ale będzie San Francisco ;)
Maciej, 6 maja 2015, 12:35 | odpowiedz
GrzywLatam regularnie z WRO, czasami z KTW. Leciałem ostatnio pierwszy raz z KRK. Czułem się jak na lotnisku typu HHN, CRL, BVA. Mam nadzieję, że nowy terminal coś zmieni, bo gorszy standard widziałem w Polsce tylko w Bydgoszczy…
100 % racji. obsluga lotniska lata z kartkami i szuka ludzi na konkretne samoloty bo tam jest tlok jak w lidlu na promocji schabu
asfasdf, 6 maja 2015, 12:36 | odpowiedz
A może z Włoszczowej .Chore pomysły wystarczy sprawdzić w Chicago z jakiego lotniska leciała większość pasażerów.
QBA, 6 maja 2015, 12:51 | odpowiedz
GrzywLatam regularnie z WRO, czasami z KTW. Leciałem ostatnio pierwszy raz z KRK. Czułem się jak na lotnisku typu HHN, CRL, BVA. Mam nadzieję, że nowy terminal coś zmieni, bo gorszy standard widziałem w Polsce tylko w Bydgoszczy…
Być może dlatego, bo Balice to w tej chwili jeden wielki plac budowy. żurawie, namioty, pył, robotnicy, dzwigi- czego się Pan spodziewa po budowie? Wszystko skończą ok stycznia/lutego- wtedy proszę jeszcze raz skorzystać
krk, 6 maja 2015, 13:41 | odpowiedz
Katowice ? jestem w takim szoku, pozytywnym, że nie wiem co napisać w komentarzu. A więc powiem tak: nawet dobrze. W Krakowie jest SWISS, KLM, AirBerlin, British - sami giganci. Oni zapewne zapełnią samoloty turystami chcących odwiedzić rozreklamowany Kraków. Więc po co LOT miałby się pchać jako kolejna linia. Nie dość, że konkurencja to jeszcze pas nie pozwala aby samolot startował z pełnym cargo. A Katowice ? z Pyrzowic do Wrocławia: 1h20 min, do Krakowa: 70 min, do Gliwic/Zabrza: 10 minut, Ostrava: 60 minut. Potencjał jest ogromny aby wypełnić samolot emigrantami z południa kraju
stozek, 6 maja 2015, 16:34 | odpowiedz
Dobra wiadomość dla Rzeszowa. Loty z RZ do Nowego Yorku były realizowane w latach 2007-2010 - w pełni obłożone. Z pasem startowym Rzeszów nie ma problemów jak Kraków bo w RZ ma 3 200 m - drugi w PL po Okęciu. Pasażerowie nie tylko z Podkarpacia ale i Słowacy, Ukraińcy czy też lubelskie, świętokrzyskie.
Grzegorz, 6 maja 2015, 19:50 | odpowiedz
VierimanMyślę Radom – Nowy Jork to jedyna sensowna opcja
Tak popieram. Radom to wspaniałe lotnisko. Zero obsłużonych pasażerów. Pieniądze wyrzucone w błoto. Najlepsze, że Kielce maja ambicje na port lotniczy (tez porażka jak "umarła" Gdynia). W Polsce powinno powstać jeszcze 1 lotnisko w Białymstoku bo pod Olsztynem w Szymanach jest budowane. I na tym koniec - bo jeszcze nie daj Boże Opole się upomni :)
Grzegorz, 6 maja 2015, 19:54 | odpowiedz
GrzegorzDobra wiadomość dla Rzeszowa. Loty z RZ do Nowego Yorku były realizowane w latach 2007-2010 – w pełni obłożone. Z pasem startowym Rzeszów nie ma problemów jak Kraków bo w RZ ma 3 200 m – drugi w PL po Okęciu. Pasażerowie nie tylko z Podkarpacia ale i Słowacy, Ukraińcy czy też lubelskie, świętokrzyskie.
No racja rękaw jest terminal bardzo dobry jak na to lotnisko. Dojazd do Rzeszowa bedzie coraz lepszy Mam nadzieje że za nie długo będzie potrzeba dokoptowania drugiego rękawa :)
Michał, 6 maja 2015, 20:12 | odpowiedz
katowice jeszcze rozumiem ale rzeszow ????
zdziwiony69, 7 maja 2015, 1:43 | odpowiedz
Wielkie powodzenia dla Krakowa w ściąganiu zagranicznego przewoźnika na loty transatlantyckie ... chyba sami w to nie wierzą
mavpe, 7 maja 2015, 17:38 | odpowiedz
....mamy luksusowy, elegancki europejski port z ponad 60 połączeniami do najważniejszych lotnisk europejskich. ...... I te chałupki z kurnikami wokół terminalu, i te prymitywne prywatne niby parkingi. Ełropa!!!
woy, 16 maja 2015, 23:10 | odpowiedz
Taa słowacy... Akurat są bezpośrednie loty ze Słowacji do Rzeszowa (Większość woli z lotniska koło domu i przesiadka dalej, niż 450 km. do lotniska). Katowice mają 3 loty tygodniowo z Kijowa. Jedyna opcja, ale pewnie nie wypali, gdyż loty nie będą w tych samych dniach... Pozdro.. logika.
Nikt, 3 sierpnia 2015, 22:00 | odpowiedz
Do komentarza Grzegorza*
Nikt, 3 sierpnia 2015, 22:01 | odpowiedz
Rzeszow -Jesionka to najlepsza opcja no polaczenia do Chicago
Andy, 10 czerwca 2016, 21:50 | odpowiedz

porównaj loty, hotele, lot+hotel
Nowa oferta: . Czytaj teraz »