Fly4free.pl

PKP już może się obawiać? LOT i Ryanair biją rekordy na „krajówkach” i szykują nowe trasy

Zamów powiadomienia o takich ofertach
Foto: Patryk Kośmider / Shutterstock
Jeszcze nigdy na trasach krajowych samolotami nie latało tak wielu pasażerów. A zanosi się na to, że wzrosty będą jeszcze bardziej imponujące.

W lipcu LOT i Ryanair wspólnie przewiozły zdecydowanie najwięcej osób na dwóch najpopularniejszych lotniczych trasach krajowych – z Warszawy do Gdańska i do Wrocławia. Na tej pierwszej trasie w obie strony przewieziono aż 53,9 tys. pasażerów, z kolei liczba podróżujących do i ze stolicy Dolnego Śląska wyniosła 53,7 tys. osób. Dość powiedzieć, że zajęły one drugie i trzecie miejsce w rankingu najpopularniejszych tras z Lotniska Chopina – w lipcu więcej pasażerów (85,6 tys osób) obsłużono tylko na trasie do Londynu.

Jeszcze mocniej te wzrosty widać na lotniskach regionalnych. W I półroczu (czyli do końca czerwca) na lotnisku w Gdańsku odprawiono aż 275 tys. pasażerów podróżujących z i do Warszawy. To ogromny wzrost – w całym zeszłym roku na trasie do stolicy Polski obsłużono 443,4 tys. ludzi. Warszawa była też po raz pierwszy od niepamiętnych czasów najpopularniejszym kierunkiem z Gdańska – zdetronizowała stolicę Wielkiej Brytanii.

„Krajówki” biją  rekordy popularności również we Wrocławiu – tylko w lipcu liczba pasażerów na lotach do Warszawy była aż o 31,2 proc. wyższa niż przed rokiem. Jeszcze mocniej, bo aż o 54,6 proc. „urosła” w lipcu trasa Ryanaira do Warszawy. Za całe I półrocze liczba pasażerów na trasie do Warszawy jest zaś aż o 1/3 większa niż przed rokiem.

A zapotrzebowanie na tych trasach jest jeszcze większe. Lotnisko we Wrocławiu od dawna sugeruje, że przydałoby się więcej rotacji na trasie do stolicy lub loty większymi samolotami. Z kolei szef Ryanaira Michael O’Leary stwierdził niedawno w rozmowie z Fly4free.pl, że wkrótce chciałby latać na obu trasach nawet 5 razy dziennie, a nie 3, jak obecnie.

Inne lotniska regionalne też chcą więcej połączeń

Świetnym przykładem ogromnego wzrostu zainteresowania lataniem wśród Polaków są doskonałe wyniki lotniska w Szczecinie, które – odkąd Ryanair zaczął latać na trasie do Warszawy – obsługuje 3 razy więcej pasażerów niż jeszcze kilka miesięcy temu.

Ale duże apetyty mają też inne lotniska.

– Do Warszawy samoloty LOT-u odlatują cztery, a w niektóre dni pięć razy dziennie, a i tak to wciąż za mało, jeśli chodzi o zapotrzebowanie podkarpackiego podróżnego na komunikację ze stolicą. Mam nadzieję, że nasz narodowy przewoźnik znajdzie możliwość i zwiększy dostępność floty na tej trasie – mówi w rozmowie z „Rynkiem Lotniczym” Michał Tabisz, prezes lotniska w Rzeszowie.

Kilka miesięcy temu LOT zwiększył liczbę połączeń do Warszawy z lotnisk w Poznaniu i Katowic. Na więcej tego typu ruchów nie pozwala mu ograniczona liczba samolotów.

Następny Wizz Air?

Nie ustają też pytania o to, czy na trasach krajowych pojawi się Wizz Air. Pytany o to niedawno Johan Eidhagen, dyrektor marketingu węgierskiej linii przyznał, że jest to rozważany scenariusz, ale taka decyzja jeszcze nie zapadła. Wejście Wizz Aira na loty krajowe jest o tyle ciekawe, że prawdopodobnie tania linia obsługiwałaby trasy z pominięciem Warszawy. Od dawna mówi się, że „faworytem” numer 1 byłaby dla Wizz Aira trasa z Katowic do Gdańska.

Komentarze

na konto Fly4free.pl, aby dodać komentarz.
Avatar użytkownika
Zapominamy tylko o jednym. Sukces połączeń Ryanaira to tylko i wyłącznie zasługa cen jakie oferują, a że dokładają do tych połączeń to tajemnica poliszynela. Fajnie, że naród zaczyna latać. Sam przekonałem sporo osób do podróżowania samolotem zaczynając od właśnie krajówek, a potem poszło już z górki :) Latajcie, cieszcie się, ale taniej nie będzie. Wejście Wizza nic tu nie zmieni, ale oczywiście będzie cieszyć.
hubson, 21 sierpnia 2017, 15:35 | odpowiedz
Avatar użytkownika
Nic dziwnego skoro kolej próbuje sprzedawać bilety po 150-200 zł w jedną stronę... Ceny lotów oczywiście są zaniżone, ale PKP nie powinno przeginać.
mzukowski, 21 sierpnia 2017, 15:53 | odpowiedz
Avatar użytkownika
A niby czego PKP miało by się bać? Cen LOTu, czy opóźnień Ryanaira. Jeżdżąc na tej trasie pociągami bardzo często nie zauważyłem nigdy pustych wagonów, a wręcz często jest problem z zakupem biletów na niektóre połączenia.
amon34, 21 sierpnia 2017, 17:26 | odpowiedz
Avatar użytkownika
Remont trasy kolejowej Warszawa-Poznań napędził dodatkowo pasażerów na loty do Poznania i Szczecina własnie
Maktravel, 21 sierpnia 2017, 17:51 | odpowiedz
Avatar użytkownika
mzukowski Nic dziwnego skoro kolej próbuje sprzedawać bilety po 150-200 zł w jedną stronę… Ceny lotów oczywiście są zaniżone, ale PKP nie powinno przeginać.
Białystok - Poznan. Cena biletu: 60PLN. Kupujac bilet 30dni wczesniej masz 30% znizki. Czas jazdy 4h. Jedziesz praktycznie od granicy wschodniej do zachodniej Polski. I to tylko dlatego, ze remontuja torowisko na trasie WAW-POZ. Gdzie ty masz bilety na kolei po 200PLN? Chyba na trasie Paryz - Mińsk...
mathew77, 21 sierpnia 2017, 19:19 | odpowiedz
Avatar użytkownika
Maktravel Remont trasy kolejowej Warszawa-Poznań napędził dodatkowo pasażerów na loty do Poznania i Szczecina własnie
Wątpie aby remont trasy cokolwiek napędził .Często jezdze pociągiem na trase WAW-POZ i pociagi sa pełne. Na 8 miejsc w przedziale zawsze jest 8 zajętych. Wagony pełne. PKP nie musi obawiac sie LOTu a tym bardziej Ryanair.
mathew77, 21 sierpnia 2017, 19:23 | odpowiedz
Avatar użytkownika
mathew77
mzukowski Nic dziwnego skoro kolej próbuje sprzedawać bilety po 150-200 zł w jedną stronę… Ceny lotów oczywiście są zaniżone, ale PKP nie powinno przeginać.
Białystok – Poznan. Cena biletu: 60PLN. Kupujac bilet 30dni wczesniej masz 30% znizki. Czas jazdy 4h. Jedziesz praktycznie od granicy wschodniej do zachodniej Polski. I to tylko dlatego, ze remontuja torowisko na trasie WAW-POZ. Gdzie ty masz bilety na kolei po 200PLN? Chyba na trasie Paryz – Mińsk…
Jak to gdzie? Na trasie Katowice - Warszawa. Pierwszy lepszy pociąg na jutro to właśnie 150zł w jedną stronę drugą klasą. Wystarczy wejść w wyszukiwarkę i sprawdzić. Nie wiem jak jest z cenami do Mińska, ale wiem że Italotreno we Włoszech jeździ taniej na trasie o tej samej długości (300km) Mediolan - Florencja bo za 25 euro (cena na jutro) a czas przejazdu to 1h 40min. Da się?
FreddieKruger, 21 sierpnia 2017, 21:26 | odpowiedz
Avatar użytkownika
Na trasie Katowice - Warszawa pierwszy lepszy pociąg na jutro to właśnie 150zł w jedną stronę drugą klasą. Italotreno we Włoszech jeździ taniej na trasie o tej samej długości (300km) Mediolan - Florencja bo za 25 euro (cena na jutro) a czas przejazdu to 1h 40min. Da się?
FreddieKruger, 21 sierpnia 2017, 21:28 | odpowiedz
Avatar użytkownika
mathew77
mzukowski Nic dziwnego skoro kolej próbuje sprzedawać bilety po 150-200 zł w jedną stronę… Ceny lotów oczywiście są zaniżone, ale PKP nie powinno przeginać.
Białystok – Poznan. Cena biletu: 60PLN. Kupujac bilet 30dni wczesniej masz 30% znizki. Czas jazdy 4h. Jedziesz praktycznie od granicy wschodniej do zachodniej Polski. I to tylko dlatego, ze remontuja torowisko na trasie WAW-POZ. Gdzie ty masz bilety na kolei po 200PLN? Chyba na trasie Paryz – Mińsk…
Na trasie Katowice Warszawa pierwszy lepszy pociąg na jutro 150 zł. Dla porównania italotreno na trasie o identycznej długości 300 km Florencja Mediolan jeździ za 25 € cena na jutro.
FreddieKruger, 21 sierpnia 2017, 21:54 | odpowiedz

porównaj loty, hotele, lot+hotel
Nowa oferta: . Czytaj teraz »