Piętrowe fotele w klasie ekonomicznej? Tak! Dzięki temu w końcu wyśpisz się w samolocie
Brzmi niezbyt wygodnie, ale z opisu i zdjęć prototypu wynika, że nowy projekt firmy Zephyr Aerospace zaoferuje pasażerom bardzo duży komfort. Oczywiście pod warunkiem, że któraś linia zdecyduje się na wprowadzenie tego nieco szalonego projektu w życie.
Od czasu do czasu piszemy na naszych łamach o nowych, innowacyjnych pomysłach dotyczących wnętrz samolotu. W ostatnim czasie są to głównie projekty związane z bezpieczeństwem i zachowaniem dystansu – producenci foteli proponują więc specjalne ścianki albo zupełnie nowy układ foteli w klasie ekonomicznej. Ale fotele w układzie dwupiętrowym? To absolutna nowość i to taka, która gwarantuje pasażerom dużo komfortu.
Zephyr Seat, bo tak nazywa się projekt opracowany przez firmę Zephyr Aerospace, to innowacyjny projekt, który zakłada… piętrowy układ foteli. Ale jest on zaprojektowany w taki sposób, by każdy pasażer mógł wygodnie się rozłożyć i… uciąć sobie drzemkę.
– Wierzymy, że nowy rodzaj pasażerów będzie potrzebował większej prywatności i będzie w stanie zapłacić trochę więcej za możliwość przespania się w samolocie – mówi Jeffrey O’Neill, jeden z twórców tego unikatowego projektu.
Firma wykonała już nawet jego prototyp, który możecie obejrzeć na poniższym filmie.
Według Zephyr Aerospace, taki układ foteli mógłby zostać zastosowany w samolotach szerokokadłubowych, które mają konfigurację miejsc 2-4-2. To optymalne rozwiązanie, które pozwli przewoźnikom zachować jednakową liczbę foteli przy większym komforcie.
Dwupiętrowy koncept zakłada, że drugi poziom znajdzie się ok. 120 centymetrów nad pokładem. Nie będzie więc bardzo wysoki, ale ma zagwarantować więcej miejsca na nogi i możliwość rozłożenia części fotela, aby można było w spokoju się przespać. Będzie jednak wymagał zdemontowania schowków na bagaż podręczny, więc to dość poważne ograniczenie.

Czy któraś linia wprowadzi takie fotele do swojej oferty? O’Neill twierdzi, że rozmawia na ten temat z 4 liniami lotniczymi, w tym z amerykańskim przewoźnikiem Delta Airlines. Jednak do momentu pojawienia się tego konceptu w samolotach jest jeszcze bardzo daleka droga.
Nie ma jeszcze komentarzy, może coś napiszesz?