Wczoraj przyznawaliśmy kapiszony za największe wpadki na naszym rynku lotniczym w 2014, a dziś petardy - za najbardziej wystrzałowe zmiany.
Oto największe pozytywy 2014 według naszej redakcji:
PoprzednieObraz 7 z 8Następne
2) Rozwój Portu Lotniczego Warszawa-Modlin
33 trasy. W tym Wyspy Kanaryjskie, Lizbona, Ateny. Baza dla samolotów Ryanaira. Wystarczyło półtora roku od ponownego uruchomieniu po naprawie pasa startowego, by Modlin zajął czwarte miejsce w kraju pod względem liczby odprawianych pasażerów, wyprzedzając Wrocław i Katowice, a ustępując Warszawie, Krakowowi i Gdańskowi.
Patrząc na powyższe dane - petarda! Ale... Linia dzieląca petardę od kapiszona jest cienka. Modlin swoją pozycję buduje na współpracy z tylko jedną firmą lotniczą - Ryanairem. A to bardzo trudny partner biznesowy, bez wątpienia swoją monopolistyczną pozycję wykorzystujący w negocjacjach finansowych. Budowa lotniska w Modlinie kosztowała jak na razie ponad 450 milionów złotych, więc potrzeba jeszcze wielu lat prosperity, by wyjść na swoje.
Przed portem stoi też kolejne wyzwanie: rozbudowa. Już w tym roku, przy skromniejszej siatce połączeń Modlin obsłuży prawdopodobnie 1,7 mln pasażerów. Wstępnie szacowana przepustowość portu to ok. 2,5 mln pasażerów rocznie, choć na papierze przez władze portu rozciągana jest już nawet do 3 mln.
33 trasy. W tym Wyspy Kanaryjskie, Lizbona, Ateny. Baza dla samolotów Ryanaira. Wystarczyło półtora roku od ponownego uruchomieniu po naprawie pasa startowego, by Modlin zajął czwarte miejsce w kraju pod względem liczby odprawianych pasażerów, wyprzedzając Wrocław i Katowice, a ustępując Warszawie, Krakowowi i Gdańskowi.
Patrząc na powyższe dane - petarda! Ale... Linia dzieląca petardę od kapiszona jest cienka. Modlin swoją pozycję buduje na współpracy z tylko jedną firmą lotniczą - Ryanairem. A to bardzo trudny partner biznesowy, bez wątpienia swoją monopolistyczną pozycję wykorzystujący w negocjacjach finansowych. Budowa lotniska w Modlinie kosztowała jak na razie ponad 450 milionów złotych, więc potrzeba jeszcze wielu lat prosperity, by wyjść na swoje.
Przed portem stoi też kolejne wyzwanie: rozbudowa. Już w tym roku, przy skromniejszej siatce połączeń Modlin obsłuży prawdopodobnie 1,7 mln pasażerów. Wstępnie szacowana przepustowość portu to ok. 2,5 mln pasażerów rocznie, choć na papierze przez władze portu rozciągana jest już nawet do 3 mln.
PoprzednieObraz 7 z 8Następne






