więcej okazji z Fly4free.pl

Oto największe międzynarodowe lotnisko świata. Heathrow zdetronizowane

Ten port lotniczy obsłużył prawie 69 mln pasażerów, odlatujących i przylatujących z innych krajów. A ta liczba może jeszcze wzrosnąć, bo to dane z 22 grudnia zeszłego roku. 

Londyńskie Heathrow zepchnięte z pozycji lidera! Na tydzień przed końcem 2014 r. port lotniczy w Dubaju obsłużył o 2,1 mln więcej pasażerów międzynarodowych, a dokładnie 68,9 mln. Różnica mogłaby być jeszcze większa, gdyby nie fakt, iż jeden z pasów startowych lotniska w Emiratach Arabskich był przez 80 dni zamknięty z powodu remontu. To oczywiście przełożyło się na zmniejszenie częstotliwości lotów niektórych linii lotniczych.

Za zdetronizowanym londyńskim lotniskiem znalazły się:

  • Hong Kong
  • Paryż
  • Amsterdam
  • Singapur
  • Frankfurt

Każdy z powyższych portów lotniczych obsłużył w 2014 roku ponad 50 milionów pasażerów. Pamiętać trzeba jednak, że chodzi o tych, którzy podróżują tylko na trasach międzynarodowych. Jeśli weźmiemy pod uwagę także loty krajowe, to absolutnym liderem jest tu Atlanta w USA. Tylko w zeszłym roku tamtejsze lotnisko obsłużyło 94,4 mln osób.

Wygląda na to, że największe lotnisko w Emiratach Arabskich takiego wyniku raczej nie osiągnie. Jego dni są bowiem policzone. Dubajowi rośnie potężny konkurent w postaci lotniska Al Maktoum (DWC), na który lata aktualnie Wizz Air. Według planów do obecnie jednego pasa startowego dobudowane zostaną jeszcze cztery. Dzięki temu w tym samym momencie aż 4 samoloty będą mogły startować lub lądować na tym lotnisku.

źródło: www.thenational.ae

Komentarze

na konto Fly4free.pl, aby dodać komentarz.
Avatar użytkownika
Byłem na tym lotnisku w grudniu. Od naszej bramki do kontroli granicznej szedłem szybkim krokiem bite 20min. Potem jeszcze security i do terminala przylotów jeszcze kawałek. Samolot po lądowaniu kołował do odpowiedniego gatu blisko 15min
joael, 6 stycznia 2015, 12:08 | odpowiedz
Nie wiem skąd przedruk, ale to nie jest tak że cztery pasy = cztery operacje jednocześnie...
kot, 6 stycznia 2015, 12:08 | odpowiedz
kotNie wiem skąd przedruk, ale to nie jest tak że cztery pasy = cztery operacje jednocześnie…
Nie wiem dlaczego Cie tak zminusowali, ale masz całowitą rację. 2 pasy - 4 operacje obsługiwane jednocześnie.
max, 6 stycznia 2015, 12:16 | odpowiedz
max
kotNie wiem skąd przedruk, ale to nie jest tak że cztery pasy = cztery operacje jednocześnie…
Nie wiem dlaczego Cie tak zminusowali, ale masz całowitą rację. 2 pasy – 4 operacje obsługiwane jednocześnie.
Plany lotniska zakładają 5 pasów startowych. Ma to pozwolić na np. równoległe lądowanie 4 maszyn
Hubuus, 6 stycznia 2015, 12:19 | odpowiedz
Nie można zakładać. Trzeba sprawdzić albo nie pisać!
Gość, 6 stycznia 2015, 12:23 | odpowiedz
kotNie wiem skąd przedruk, ale to nie jest tak że cztery pasy = cztery operacje jednocześnie…
W artykule mowa o 5 pasach. :) ale wciąż nie wiem czy to moze oznaczać 4 operacje jednocześnie. Moze nie zawsze, ale wydaje mi sie to możliwe przy takiej ilości pasów. Moge sie jednak mylić. Pozdrawiam
S, 6 stycznia 2015, 13:16 | odpowiedz
i wiecej nie urośnie, bo pewnie przepustowość jeśli chodzi o liczbę operacji już wyczerpało, a nie istnieją większe samoloty niż operujące głównie na tym lotnisku 777 i A380, które pozwoliłyby na zwiekszenie liczby pax/operacja
r0b, 6 stycznia 2015, 13:40 | odpowiedz
Wasze pojęcie n/t operacji lotniczych jest ZEROWE, poczytać, pouczyc się, potem zabierać głos. Przykład: CVG ma trzy pasy gdzie równoczesnie przyjmuje/wypuszcza trzy strumienie samolotów. Rocznie dokonuje sie tam ponad PÓŁ MILIONA operacji lotniczych. Licząc że rok ma 525.600 minut i zakładając brak przerw, wychodzi samolot na ok. minute. I powiedzmy sobie jasno, nie jest to wyjatkowo duzy hub... Taka Atlanta dobija do miliona operacji rocznie!!! Kolejna rzecz, trzeba pamiętać że operacja lotnicza to czas od sprowadzania do wyłaczenia silników, nie trzeba byc geniuszem żeby stwierdzic że jednocześnie przeprowadza sie nie 3-5 lecz ze 20 -30 operacji lotniczych..
Zabawa, 6 stycznia 2015, 14:40 | odpowiedz
Nie spodziewałem się - myślałem, że przez ten remont zamknięcie jednego pasa nie będzie w tym roku wzrostu w DXB.
sady, 6 stycznia 2015, 15:00 | odpowiedz
Lista największych lotnisk bez konieczności przeklikania całego rankingu?! Nie wierzę :)
pk, 6 stycznia 2015, 15:15 | odpowiedz
Al Maktoum Airport to nie konkurent, tylko następca, i też znajduje się w Dubaju :)
kaziu, 6 stycznia 2015, 15:20 | odpowiedz
To zdecydowanie może być tak, że 4 pasy to 4 operacje jednocześnie. Skoro kolega Zabawa podał przykład Atlanty, to tak - równocześnie na 4 równoległych pasach mogą odbywać się 4 operacje: na dwóch starty i na dwóch lądowania. Z kolei na 3 równoległych pasach w CVG mogą odbywać się 3 równoległe lądowania, bo wszystkie 3 pasy są od siebie oddalone o ok. 1 km (z kolei w Atlancie jednoczesne lądowania mogą być na max 2 pasach).
r0b, 6 stycznia 2015, 15:56 | odpowiedz
A380 których DXB przyjmuje masę zrobiło swoje...
Razem, 6 stycznia 2015, 16:01 | odpowiedz
r0bi wiecej nie urośnie, bo pewnie przepustowość jeśli chodzi o liczbę operacji już wyczerpało, a nie istnieją większe samoloty niż operujące głównie na tym lotnisku 777 i A380, które pozwoliłyby na zwiekszenie liczby pax/operacja
Liczba pasażerów na operację zwiększy się jeśli dopuści się operacje kolizyjne, wtedy np. zderzające się 2 duże Airbusy wypchane low costowo upchanymi siedzeniami już całkiem ładnie poprawiają statystyki ilościowe.
Tomasz, 6 stycznia 2015, 18:12 | odpowiedz
joael Samolot po lądowaniu kołował do odpowiedniego gatu blisko 15min
co to jest "gat"?
psss, 7 stycznia 2015, 7:53 | odpowiedz
joaelByłem na tym lotnisku w grudniu. Od naszej bramki do kontroli granicznej szedłem szybkim krokiem bite 20min. Potem jeszcze security i do terminala przylotów jeszcze kawałek. Samolot po lądowaniu kołował do odpowiedniego gatu blisko 15min
WOW! na co drugim lotnisku trzeba takie spacery urządzać, też mi odkrycie ;)
maniek44xxx, 9 stycznia 2015, 11:53 | odpowiedz
psss
joael Samolot po lądowaniu kołował do odpowiedniego gatu blisko 15min
co to jest „gat”?
Gate jest to bramka przez którą przechodzą pasażerowie przed lotem.
geniusz, 9 stycznia 2015, 16:26 | odpowiedz
tragic ten terminal w Dubaju , zle oznakowany , ciągnie się kilometrami . Może i mniejszy ale znacznie bardziej przyjazny jest w Abu Dhabi a Bangkok to dla mnie wzór terminalu lotniczego
cucs, 12 stycznia 2015, 12:14 | odpowiedz
Za to w Polsce mamy super ruch lotniczy - wystarczy spojrzeć na flightradar - smutne ale prawdziwe. Najgorsze jest to że nie tylko ruch lotniczy jest na szarym końcu. To daje do myślenia i smutne to, bo nie daje perspektyw do rozwoju dla nas i naszych dzieci. Polityka naszego państwa skutecznie zabija wszelkie przejawy inteligencji, fachowości i chęci rozwoju.
IQ182, 21 grudnia 2015, 10:35 | odpowiedz

porównaj loty, hotele, lot+hotel
Nowa oferta: . Czytaj teraz »