Fly4free.pl

Zamówili jedzenie do pokoju i stracili 26 tys. PLN. Uważajcie na to oszustwo!

jedzenie
Foto: Pariyes Arunrat / Shutterstock
Drobny błąd rodziny turystów kosztował ich równowartość 26 tys. PLN. W trakcie pobytu postanowili bowiem zamówić jedzenie do pokoju, ale dali się złapać na podstępne oszustwo. A odzyskanie pieniędzy wydaje się być praktycznie niemożliwe.

Ten pobyt na pewno nie będzie miłym rodzinnym wspomnieniem. Pewna rodzina, której historię opowiada kanadyjski bloger – znany z wyszukiwania ciekawostek z różnych branż, po długiej podróży dotarła do hotelu i postanowiła zamówić jedzenie do hotelowego pokoju.

Skorzystali z menu, które znaleźli w pokoju, zadzwonili pod wskazany numer, złożyli zamówienie i… zapłacili telefonicznie, podając numer karty kredytowej i wszystkie inne potrzebne dane. Przez długi czas jedzenie się jednak nie pojawiało. Rodzina postanowiła więc skontaktować się z recepcją i zapytać, co dzieje się z ich zamówieniem. Jakież było ich zdziwienie, gdy okazało się, że nikt z tego pokoju niczego nie zamówił.

Szybko okazało się, że turyści skorzystali z fałszywego menu podrzuconego do pokoju przez oszustów. Z karty zniknęło 6 tysięcy USD, czyli blisko 26 tysięcy PLN.

Takie oszustwo wcale nie jest rzadkie. Oszuści wsuwają menu pod drzwi, licząc, że coś z niego zamówisz. A kiedy tylko podasz im dane karty, pobierają z niej tak dużo pieniędzy, jak chcą – podsumował Ali Koca.

Bloger nie zdecydował się jednak podać nazwy hotelu czy sieci, w której doszło do oszustwa.

Co istotne, menu wyglądało bardzo porządnie i nie dawało powodu do podejrzeń. Nie leżało co prawda na żadnym ze stolików, a było na podłodze – ewidentnie wsunięte pod drzwi, ale w ferworze rozpakowywania i ogólnego rozgardiaszu związanego z zameldowaniem i noclegiem, nikt nie pomyślał, że to nieco podejrzane.

Ponieważ dobrowolnie podali przez telefon dokładne dane swojej karty, szansa na odzyskanie pieniędzy jest niemal znikoma. Winą hotelu jest natomiast fakt, że nie zauważyli oszustów, którzy krążyli po korytarzach. Ale ponieważ transakcja nie miała nic wspólnego z hotelem, to i on właściwie może tylko rozłożyć ręce.

Komentarze

na konto Fly4free.pl, aby dodać komentarz.
---Ponieważ dobrowolnie podali przez telefon dokładne dane swojej karty, szansa na odzyskanie pieniędzy jest niemal znikoma. Winą hotelu jest natomiast fakt, że nie zauważyli oszustów, którzy krążyli po korytarzach. Ale ponieważ transakcja nie miała nic wspólnego z hotelem, to i on właściwie może tylko rozłożyć ręce.---Wprowadzanie czytelników w błąd. Pieniądze są w 101% do odzyskania. Nie doszło do realizacji zamówionej usługi. Procedura chargeback załatwi sprawę. 
xionc, 29 kwietnia 2022, 13:13 | odpowiedz
Zapewne nie załatwi... Przecież nie zamówili jedzenia za 26 tys zł tylko za jakąś nieokreśloną kwotę, reszta została skradziona.Więc zapewne odzyskają ale tylko kwotę zamównienia 
xionc ---Ponieważ dobrowolnie podali przez telefon dokładne dane swojej karty, szansa na odzyskanie pieniędzy jest niemal znikoma. Winą hotelu jest natomiast fakt, że nie zauważyli oszustów, którzy krążyli po korytarzach. Ale ponieważ transakcja nie miała nic wspólnego z hotelem, to i on właściwie może tylko rozłożyć ręce.---Wprowadzanie czytelników w błąd. Pieniądze są w 101% do odzyskania. Nie doszło do realizacji zamówionej usługi. Procedura chargeback załatwi sprawę. 
miotaczkiszonki, 29 kwietnia 2022, 16:13 | odpowiedz
Fascynujące, że ludzie używają produktów finansowych (tutaj KK) i nie mają bladego pojęcia o regułach, jakimi się one rządzą. A jeszcze inni publicznie swoim brakiem wiedzy się chwalą. Jeżeli przez telefon im powiedzieli, że rozmawiają z oszustami i im ukradną 26k z karty, to rzeczywiście chargeback nie pomoże. W innych wypadkach odzyskają całą kwotę. 
miotaczkiszonki Zapewne nie załatwi... Przecież nie zamówili jedzenia za 26 tys zł tylko za jakąś nieokreśloną kwotę, reszta została skradziona.Więc zapewne odzyskają ale tylko kwotę zamównienia 
xionc ---Ponieważ dobrowolnie podali przez telefon dokładne dane swojej karty, szansa na odzyskanie pieniędzy jest niemal znikoma. Winą hotelu jest natomiast fakt, że nie zauważyli oszustów, którzy krążyli po korytarzach. Ale ponieważ transakcja nie miała nic wspólnego z hotelem, to i on właściwie może tylko rozłożyć ręce.---Wprowadzanie czytelników w błąd. Pieniądze są w 101% do odzyskania. Nie doszło do realizacji zamówionej usługi. Procedura chargeback załatwi sprawę. 
xionc, 29 kwietnia 2022, 16:40 | odpowiedz
Avatar użytkownika
Jaki chargeback? Sam napisałeś, że to zwrot za niezrealizowaną usługę.  A oni nie zamówili żadnej usługi, tylko przekazali dane karty oszustom.
xionc ---Ponieważ dobrowolnie podali przez telefon dokładne dane swojej karty, szansa na odzyskanie pieniędzy jest niemal znikoma. Winą hotelu jest natomiast fakt, że nie zauważyli oszustów, którzy krążyli po korytarzach. Ale ponieważ transakcja nie miała nic wspólnego z hotelem, to i on właściwie może tylko rozłożyć ręce.---Wprowadzanie czytelników w błąd. Pieniądze są w 101% do odzyskania. Nie doszło do realizacji zamówionej usługi. Procedura chargeback załatwi sprawę. 
erloy, 29 kwietnia 2022, 21:44 | odpowiedz

porównaj loty, hotele, lot+hotel
Nowa oferta: . Czytaj teraz »