Wyszukujemy najlepsze okazje!

To mogą być ostatnie miesiące Alitalii! Koniec kroplówki i ostre słowa: “Inwestor albo koniec firmy”

Dwaj najwięksi faworyci do przejęcia linii nie są już zainteresowani, a włoski rząd jasno mówi, że jeśli nie znajdzie się potencjalny kupiec, to w połowie roku zamknie nierentownego przewoźnika. W ostatnich latach Alitalia wydaje się być workiem bez dna.

Alitalia jest jedną z najbardziej znanych linii lotniczych w Europie, ale wydaje się, że Włosi mają już powoli dosyć jej ratowania. Kwoty, jakie przewoźnik otrzymuje od włoskich podatników, są porażające. Zaczęło się w maju 2017 roku, gdy do znajdującej się na krawędzi bankructwa linii wprowadzono zarząd komisaryczny, a włoski rząd dał Alitalii pomostową pożyczkę w wysokości 300 mln EUR. Kilka miesięcy później, czyli w październiku, rząd dołożył kolejne 600 mln EUR. Wystarczy? Niekoniecznie, skoro według różnych wyliczeń Alitalia traci ponad 2 mln EUR dziennie. Stąd pojawiła się konieczność udzielenia kolejnej pożyczki i to znów niemałej. Tym razem “pożyczka” wyniesie 400 mln EUR (jej szczegóły są obecnie uzgadniane), a jeśli podsumujemy całą kwotę, to jest to aż 1,3 mld EUR, czyli ponad 5,5 mld PLN! A według agencji Reuters koszty ratowania linii są znacznie większe – wliczając pokrywanie strat nierentownej od lat linii jest to kwota rzędu grubo ponad 36 mld PLN.

Ale… to koniec. Minister przemysłu Stefano Patuanelli kilka dni temu powiedział, że to już ostatni raz, gdy rząd pomaga przewoźnikowi i jeśli nie uda się znaleźć inwestora do połowy roku, linia zostanie zamknięta.

– Mamy pół roku na uratowanie Alitalii, co w tym przypadku oznacza znalezienie inwestora. Wtedy bowiem kończy się mandat komisarza i skończą się fundusze – Alitalia nie dostanie żadnych nowych pieniędzy – mówi minister.

A jak jest z inwestorami? Raczej kiepsko.

Foto: TK Kurikawa / Shutterstock

Lufthansa już nie chce przejmować Włochów

W ostatnich dniach z zainteresowania przejęciem Alitalii wycofali się dwaj dotychczasowi faworyci: to Lufthansa oraz Ferrovie dello Stato, czyli państwowy przewoźnik kolejowy. W tej sytuacji na placu boju pozostał tylko jeden zainteresowany inwestor, czyli fundusz inwestycyjny Atlantia, należący do znanej rodziny Benetton. Z pewnością dla Alitalii najlepszym rozwiązaniem byłby solidny sojusz z Lufthansą, jednak nie udało się głównie ze względu na silną pozycję związków zawodowych. Niemcy twierdzili bowiem, że przejęliby Alitalię tylko pod warunkiem solidnej restrukturyzacji, zwolnienia części pracowników i likwidacji nierentownych tras, temu zaś mocno sprzeciwiali się pracownicy.

Jaka przyszłość czeka Alitalię? Zobaczymy w najbliższych miesiącach.

Sprawdź inne superokazje 🔥
Błogi relaks nad Adriatykiem 🏖️ 4* hotel z all inclusive przy prywatnej plaży w Durres za 2589 PLN 🍹
Albania z Gdańska 2589 PLN

Bez żadnych zmartwień na Bałkanach

✨Luksusowa Gran Canaria na wyciągnięcie ręki ✨🌴 Loty i ⭐⭐⭐⭐hotel Marriott za 1160 PLN 😍
Gran Canaria z Wrocławia 1160 PLN

Luksusowy wypoczynek w 4* hotelu Marriott

✨Urokliwe ulice Lizbony 🏙️☀️ City break w stolicy Portugalii za 739 PLN 🇵🇹
Lizbona z Wrocławia 739 PLN

City break w pięknej stolicy Portugalii

Luksus w tureckim Side 🏖️🏊‍♂️ 5* hotel z ultra all inclusive i aquaparkiem od 2819 PLN 🍹😎
Turcja z Wrocławia 2849 PLN

Ultra all inclusive w tureckim Side 5* hotel z aquaparkiem

Odpocznij na Malediwach za 4641 PLN 😎🏝️ Loty + hotel z wyżywieniem 🔥😍
Malediwy z Polski 4641 PLN

8 dni w prawdziwym raju (w sezonie)

Wyspa Afrodyty na wyciągnięcie ręki 🌊💛 4* hotel przy plaży w Pafos (z wyżywieniem) za 1569 PLN 🍴☕
Cypr z Warszawy 1569 PLN

Stylowy wypoczynek na wyspie Afrodyty

Misją Fly4free.pl jest przedstawienie Ci najlepszych zdaniem naszej redakcji okazji na podróże. Opisujemy oferty znalezione przez nas w internecie i wskazujemy adresy internetowe, pod którymi samodzielnie możesz wykupić podróż lub elementy podróży. Ceny w artykułach są aktualne w chwili publikacji. Możemy otrzymywać wynagrodzenie od partnerów handlowych, do których Cię przekierowujemy.
Komentarze

na konto Fly4free.pl, aby dodać komentarz.
Żeby tylko LOTowi nie przyszło do głowy ratować Alitalii "bo papież nią latał więc to dziedzictwo Polaków".
Łukasz P., 13 stycznia 2020, 9:37 | odpowiedz
Avatar użytkownika
"Lufthansą, jednak nie udało się głównie ze względu na silną pozycję związków zawodowych. Niemcy twierdzili bowiem, że przejęliby Alitalię tylko pod warunkiem solidnej restrukturyzacji, zwolnienia części pracowników i likwidacji nierentownych tras, temu zaś mocno sprzeciwiali się pracownicy."Pasożyt związkowy jest jak grypa, każdy ją miał...
mickjag, 13 stycznia 2020, 21:52 | odpowiedz