OLT Express również przyznał, że ma problemy techniczne z planowanym uruchomieniem wypożyczalni aut. Poprawiona zostanie także infolinia przewoźnika, które obecnie nie działa w pełni sprawnie.
Zimową siatkę połączeń będzie obsługiwało 18 samolotów Airbus A319/A320 oraz 6 typu ATR 42/72. Połączenia z Gdańska do Katowic i z Gdańska do Wrocławia będą realizowane 4 razy dziennie w dni robocze i 2 razy dziennie w weekendy, połączenia z Gdańska do Łodzi będą realizowane od 2 do 4 razy dziennie w dni robocze i 4 razy dziennie w weekendy. Rejsy do Katowic i Wrocławia obsługiwane będą przez Airbus A320/319 a do Łodzi przez ATR 72. – Na tych destynacjach obserwujemy znaczny wzrost pasażerów dlatego zdecydowaliśmy się na zwiększenie częstotliwości lotów – przyznaje Dyrektor Zarządzający Projektem OLT Express Jarosław Frankowski. Z kolei połączenie z Warszawy do Wrocławia będzie obsługiwane przez Airbusa A320 i będzie realizowane 12 razy dziennie w dni robocze oraz 6 w weekendy.
Przewoźnik zapowiada, że w jesienno-zimowym rozkładzie lotów rejs z Gdańska do Rzeszowa będzie odbywał się nie przez Poznań, a przez Warszawę. Z kolei skróci się czas przelotu ze Szczecina do Krakowa oraz Katowic. Rejsy te będą odbywały się bez międzylądowania .
Nowością ma być również linia autobusowa operująca na trasie Gdańsk – Kaliningrad. – Wiemy o dużym zainteresowaniu tym kierunkiem, ale mamy problemy z otwarciem tam połączenia lotniczego. Dlatego zamierzamy pasażerów do oraz z Kaliningradu dowozić na nasze rejsy autokarem – zadeklarował Dyrektor Zarządzający Projektem OLT Express Jarosław Frankowski. Zastrzegł jednak, że jest to pilotażowy program, który zostanie wdrożony najprawdopodobniej po wakacjach. Przewoźnik rozmawia też z Portem Lotniczym w Bydgoszczy oraz Lublinie. Najprawdopodobniej jeszcze w tym roku z tych lotnisk otwarte zostaną nowe połączenia OLT Express.
W kwietniu OLT Express przewiózł 60 tyś pasażerów, a w maju 128 tysięcy co dało mu około 70% udział w rynku lotniczym w Polsce. Dziś w Gdańsku przewoźnik zaprezentował dziennikarzom zakupionego niedawno nowego Airbusa A320. Otrzymał on rejestrację SP-IAI i wyprodukowany został w kwietniu br. Operuje między innymi na trasie Warszawa – Gdańsk – Warszawa. Lot widokowy nad Gdańskiem z nowego samolotu niebawem zaprezentujemy na łamach naszego portalu.