więcej okazji z Fly4free.pl

OLT Express Poland: koniec lotów charterowych. Jest wniosek o upadłość!

OLT Express po tym jak kilka dni temu zawiesiło loty rejsowe (OLT Express Regionl) teraz zawiesiło również loty charterowe (działalność prowadzona przez spółkę OLT Express Poland). Stało się to w nocy. Przewoźnik oddał samoloty firmom leasingowym. Po północy informowaliśmy, że 8 airbusów OLT jest w powietrzu i leci za granicę Polski. - Zdecydowaliśmy na to z własnej inicjatywy, doszliśmy do wniosku, że dalej nie możemy tak funkcjonować – twierdzi w rozmowie z Fly4free.pl Jarosław Frankowski Dyrektor Zarządzający OLT Express.

Taka decyzja zarządu spółki oznacza poważne problemy dla pasażerów biur podroży dla których OLT Express wykonywał loty charterowe. Na lotniskach w Polsce i zagranicą od rana na samoloty czeka kilkuset turystów wybierających się lub wracających z wakacji. Biura podróży, które miały umowę z OLT Express poszukują innych przewoźników, którzy wykonaliby loty. Wiadomo już, że część połączeń charterowych OLT w zastępstwie zrealizuje dziś PLL LOT (rejsy do i z Egiptu).

Aktualizacja 18:00:Dyrektor Frankowski poinformował nas, iż wniosek o upadłość OLT Express Poland jest przygotowywany przez kancelarię i najpewniej jeszcze dziś zostanie wysłany pocztą do sądu. Przypominamy, że kilka dni temu wniosek o upadłość złożył już OLT Express Regional.

Jeszcze wczoraj mówiło się o tym, że jest dwóch inwestorów, jeden z Chin, a drugi ze Stanów Zjednoczonych, którzy są zainteresowani zainwestowaniem w Olt Express. – W takiej sytuacji w jakiej się znaleźliśmy po prostu zabrakło nam czasu – przyznaje Jarosław Frankowski zapytany o informacje o ewentualnym strategicznym inwestorze.

Czy dzisiejsza sytuacja, grzebie już w stu procentach szanse na to, że 130 tysięcy pasażerów lotów krajowych i 20 tysięcy pasażerów lotów zagranicznych, którzy wykupili bilety w OLT na loty, odzyska od firmy pieniądze za niezrealizowane bilety? Dyrektor Frankowski tłumaczy: – Nasza spółka już rozpoczęła procedurę zwrotu pieniędzy. Każdego dnia pieniądze trafiają do kolejnych pasażerów. To co się teraz stało nie ma na nią wpływu.

Aktualizacja

Właśnie otrzymaliśmy oficjalny komunikat od OLT Express:

Szanowni Państwo,
31 lipca br. Spółka OLT Express Poland sp. z o.o., pomimo wielodniowych negocjacji w sprawie sprzedaży udziałów w Spółce OLT Express Poland nowemu inwestorowi, zmuszona została do zaprzestania także operacji czarterowych. Zakończone fiaskiem negocjacje oraz brak dalszych możliwości finansowania, spowodowały utratę płynności finansowej. Skutkiem tego było wycofanie się leasingodawców ze współpracy z OLT Express POLAND.

Decyzje o zaprzestaniu operacji zapadły dzisiejszej nocy. Także w nocy OLT Express Poland poinformowało biura podróży o zaistniałej sytuacji. Samoloty zostały zwrócone w nocy do leasingodawców.

W celu ubiegania się o zwrot kosztów za niewykorzystane bilety lotnicze Pasażerowie powinni zgłaszać się bezpośrednio do biur podróży, które w ich imieniu dokonywały zakupu biletów.
Z pozdrowieniami,

Biuro Prasowe OLT Express

Aktualizacja 1.08.2012 g. 7.00

Biuro Prasowe OLT Express poinformowało, że został wysłany do sądu wniosek o ogłoszenie upadłości wobec firmy OLT Express Poland.

Komentarze

na konto Fly4free.pl, aby dodać komentarz.
"!!!tylu samu!!!??? pasażerów czeka na warszawskim Okęciu..." nie to żebym się czepiał ale poprawcie to...
mitek, 31 lipca 2012, 8:29 | odpowiedz
W każdym kolejnym wystąpieniu pan phezes kłamie coraz bardziej. Niecały tydzień temu twierdził, że chartery pozwolą im jakiś czas przetrwać i że nie oddadzą firmy dowolnemu inwestorowi tylko zamierzają przebierać w ofertach. konsekwentnie zapewnia, ze odszkodowania będą wypłacane. Nie liczyłbym na to. Prościej by im było i taniej zapewnić ludziom loty innymi liniami niż wypłacać po 250 e. To wszystko świadczy o tym jakim oszustem jest firma Amber Gold. Ona upadnie bardzo szybko i bdą to tłumaczyć - problemami OLT.
Tomek, 31 lipca 2012, 8:31 | odpowiedz
Najfajniejsze jest to , ze dzwolnilem na lotnisko we WRO i przemila Pani powiedziala, ze oni nic nie wiedza o odwolaniu lotow. U nich loty sa planowe (2 dzis do Egiptu). Ale Wroclaw jes na krancu PL, widocznie golabek z wiadomoscia jeszcze nie wyladowal :-)
tomwie, 31 lipca 2012, 8:43 | odpowiedz
dzięki
mitek, 31 lipca 2012, 8:47 | odpowiedz
Kompletnie niepoważni dzisiaj mówią to jutro tamto. Jutro powiedzą że chcieli oddać ludziom kasę ale nie maja z czego. Tyle, że wpędzili w spore kłopoty biura podróży z czarterami co może spowodować kolejne upadki i branża sie posypie. A ci co liczyli na jakieś loty zagraniczne nimi mogą teraz co najwyzej próbować odzyskać kasę. Sam jestem ciekawy mój kolega walczy od tygodnia i na razie cisza a ma problem bilet dla 15 osób-i niestety w mojej ocenie małe szanse na zwrot, ale zobaczymy
Adam, 31 lipca 2012, 8:47 | odpowiedz
Na szczęście było trochę czasu dla touroperatorów na przygotowanie wariantu B. WIęc po dzisiejszym zamieszaniu od jutra nie powinno być już problemów z realizacją lotów.
pasazer, 31 lipca 2012, 8:49 | odpowiedz
Pisałem, że wszystkie koszty OLT Poland były księgowane na koncie OLT Regional, natomiast kasa obu Spółek w pewnym sensie była wspólna: przerzucano ją między Spółkami. Dopiero teraz, kiedy wszystkie koszty OLT Poland zostały uwidocznione, Spółka uznała, że nie stać ją na działalność operacyjną i jak napisali inni nastąpił efekt "domina", bo leasingodawcy 3 Airbusów nie dostali po raz kolejny raty za leasing i zażądali natychmiast zwrotu samolotów (samoloty już są poza Polską). Po spektakularnym zejściu Regional, wszyscy dostawcy usług zewnętrznych chcą rozliczeń na bieżąco i nikt nie chce nawet o 1 dzień kredytować bankruta. W tej sytuacji OLT Poland nie mogła wykonywać żadnych lotów bez przedpłaty. Więc mamy kolejne kłamstwo Dyrektora Zarządzającego, że OLT Poland jest w dobrej kondycji finansowej. Ludziska - wy jeszcze IM WIERZYCIE w cokolwiek ? W tej sytuacji nie liczyłbym na zwrot kasy i tym bardziej na odszkodowania z obu Spółek. Celem zatrzymania paniki na rynku, Call Center (któremu też nie płacą, bo nie ma z czego) przyjmuje wszystkie zgłoszenia reklamacyjne. Naiwni. Ten sam wymyk zastosowano wobec lotów zagranicznych - loty są zawieszone - nie odwołane, nie anulowane...więc o 20.000 reklamacji mniej w tej chwili.
Adam, 31 lipca 2012, 9:01 | odpowiedz
Korekta - 8 Airbusów i są już poza Polską.
Adam, 31 lipca 2012, 9:07 | odpowiedz
Wczoraj dostałem takiego maila z OTLu. Ciekaw jestem czy będzie zwrot. Na infolinii powiedzieli że do 30 dni mają zwrócić. "Szanowni Państwo Dnia 27.07.2012r. został złożony wniosek o ogłoszenie upadłości spółki OLT Express Regional sp. z o.o. Również decyzją Urzędu Lotnictwa Cywilnego z dnia 27 lipca br. została zawieszona spółce OLT Express Regional sp. z o.o. koncesja na wykonywanie przewozów lotniczych. Oznacza to, że OLT Express Regional sp. z o.o. nie ma już możliwości wykonywania przewozów lotniczych. Pasażerom, którzy zapłacili za bilety, przysługuje od OLT Express Regional sp. z o.o. prawo do zwrotu kosztów zakupu tych biletów. OLT Express Regional sp. z o.o. jest spółką z grupy OLT Express, a przedmiotem działalności tej konkretnie spółki, jest wykonywanie przewozów lotniczych w ramach regularnych rejsów krajowych. Problemy finansowe spółki OLT Express Regional sp. z o.o. nie mają wpływu na sytuację finansową innej spółki z grupy, a mianowicie OLT Express Poland sp. z o.o. Jak wynika z oficjalnego komunikatu zamieszczonego na stronie Urzędu Lotnictwa Cywilnego z dnia 27 lipca br. „OLT Express Poland sp. z o.o. wykonuje przewozy na zasadach określonych w przyznanej im koncesji”. W przypadku zwrotu kosztów biletu, prosimy o kontakt z Call Center OLT Express pod numerem telefonu +48 58 735 5555 lub drogą elektroniczną rezerwacja@oltexpress.com, reklamacje@oltexpress.com i podanie Państwa numeru rezerwacji. Przyśpieszy to proces dokonywania zwrotów. Przepraszamy za wszystkie niedogodności. Z poważaniem, Grupa OLT Express OLT Express Sp. z o.o. Długie Ogrody 8-14 80-755 Gdańsk Poland tel. +48 58 735 55 55"
Enricco, 31 lipca 2012, 9:14 | odpowiedz
a ktoś "realnie" dostał już zwrot kasy za bilety ??
tartal, 31 lipca 2012, 9:27 | odpowiedz
Airbus A320 SP-IAA YAP715P Poznań-Dublin Airbus A320 SP-IAB YAP990P Warszawa-Dublin Airbus A320 SP-IAD TFL182P Amsterdam-Malta Airbus A320 SP-IAE YAP995P Warszawa-Ostrava Airbus A320 SP-IAF YAP552P Warszawa-Ostrava Airbus A320 SP-IAG YAP120P Wrocław-Wiedeń Airbus A320 SP-IAH YAP538P Warszawa-Paderborn Lippstadt Airbus A320 SP-IAI YAP125P Katowice-Wiedeń Airbus A319 SP-IBA YAP530P Warszawa-Paderborn – Lippstadt
Adam, 31 lipca 2012, 10:14 | odpowiedz
czyli smutne powroty samolotów OLT Poland do leasingodawców
Adam, 31 lipca 2012, 10:15 | odpowiedz
Chyba można już usunąć znak zapytania z tytułu posta. Oficjalne info o złożeniu wniosku o upadłość już jest na ich stronie ...
Michal, 31 lipca 2012, 10:18 | odpowiedz
Aktualna lista odlotów OLT Poland: 11 sztuk SP-IAA – Airbus A320 – Dublin SP-IAB – Airbus A320 – Dublin SP-IAC – Airbus A320 – Amsterdam SP-IAD – Airbus A320 – Malta SP-IAE – Airbus A320 – Ostrawa SP-IAF – Airbus A320 – Ostrawa SP-IAG – Airbus A320 – Wiedeń SP-IAH – Airbus A320 – Paderborn SP-IAI – Airbus A320 – Wiedeń SP-IBA – Airbus A319 – Paderborn SP-IBC – Airbus A319 – Southend
Adam, 31 lipca 2012, 10:18 | odpowiedz
Czy wiecie ile wyciągnął spec od upadków - JF z OLT Express Regional i OLT Express Poland ? http://www.latajznami.pl/images/stories/zdjecia_linie_lotnicze/oltexpresspoland/dyr_zarz_oltexpress_jaroslaw_frankowski.jpg
Adam, 31 lipca 2012, 10:34 | odpowiedz
przeciez olt nikomu i nigdy nie placilo! nie placili ani rat leasingowych ani za paliwo ani lotniskom, ani pracownikom, cala kase ma na swoim koncie prezes ambergolda, gdzies daleko poza pl
abc, 31 lipca 2012, 10:48 | odpowiedz
Jeśli chodzi o charter Poznań - Zadar - info dla klientów ScandJet Scandjet.pl Szanowni Państwo, w związku z bankructwem OLT Express Poland, wykonującej dla nas loty czarterowe do Zadaru informujemy: - pasażerowie firmy Scandjet przebywający w Chorwacji będą mieli zapewniony powrót do Polski - szukamy samolotu zastępczego do wykonywania kolejnych lotów Będziemy informować na bieżąco poprzez stronę internetową. Prosimy o cierpliwość.
Poznaniak, 31 lipca 2012, 10:51 | odpowiedz
heh ludziliscie sie ze jednak do Chorwacji polecicie? ScandJet nie udzwignie ciezaru i tez oglosi bankructwo
abc, 31 lipca 2012, 11:03 | odpowiedz
abc ScandJet to poważne biuro w Szwecji - poza tym wątpię żeby byli głupi i zapłacili OLT do przodu za loty, conajwyżej za ten co miał odbyć się w sobotę - więc mają pieniądze na kolejne loty
Poznaniak, 31 lipca 2012, 11:09 | odpowiedz
Żadnych zwrotów nie będzie, ewentualnie znikomy procent. Zadzwońcie na infolinię i zapytajcie czy ID Rezerwacji: X, zostało zgłoszone o zwrot dokonanej płatności. Usłyszycie odp., że nie mają możliwości sprawdzenia tego! Jak im można wierzyć!? Gdyby to rzeczywiście było gdzieś rejestrowane to mieliby to w swoim systemie i nie byłoby problemu ze sprawdzeniem takiego zgłoszenia. Ciekawe jest tez, dlaczego nigdzie nie ma oficjalnej wiadomości o odwołaniu lotów międzynarodowych, które miały się odbywać od końca października? Na infolinii można usłyszeć, że też są odwołane, ale nie potrafią znaleźć oficjalnej informacji. Z chwilą ogłoszenia całkowitego upadku OLT, nikt już tych pieniędzy nie odzyska.
Kris, 31 lipca 2012, 11:27 | odpowiedz
Ci co płacili kartami - dostana zwrot z banków dzięki "chargeback". Ci, którzy płacili przelewem.... na ich miejscu powoli godził bym się ze stratą.
trochę wiem, 31 lipca 2012, 11:54 | odpowiedz
Pytanie odnośnie chargeback. W momencie ogłoszenia upadłości OLT Express od razu zaczynać procedurę, czy czekać jeszcze te 14 dni, o których mi na infolinii OLT wspomnieli?
ziutek, 31 lipca 2012, 11:56 | odpowiedz
Powiedz mi jaką masz pewność, że chargeback coś tu wskóra? OLT poinformowało już banki do jakiego czasu sami zwrócą kasę. To jest tylko gra na zwłokę. Sami się przekonacie, że zwroty będą losowe a ilość znikoma.
Kris, 31 lipca 2012, 11:58 | odpowiedz
@ziutek zadzwoń do swojego banku to się dowiesz. W Citi poinformowali mnie, że po 14 dniach licząc od 27.07.2012 r. można wnosić o chargeback. Tylko ciekawy jestem czy nie będą wymagali jakiś potwierdzeń zgłoszenia do OLT o zwrot dokonanej płatności?
Kris, 31 lipca 2012, 12:03 | odpowiedz
@Kris - w moim Getin Online pracownik infolinii zrobił wielkie oczy na procedurę chargęback i próbował mi wcisnąć kit, że jest ona niemożliwa w przypadku kart debetowych :) Jak go poinformowałem o tym, że się myli, to obiecał, że dowie się wszystkiego i oddzwoni. Nie oddzwonił... Niestety tam na infolinii pracują bardzo niekompetentni ludzie.
ziutek, 31 lipca 2012, 12:11 | odpowiedz
Mowiłem w poprzednim watku, ze OLT Ekspres nie bedzie latał w Polsce ale i za granice, wiec sie potwierdza, bankrut, czy spekulant jest niewiarygodny w swej odnodze polskiej Regional, czy OLT Poland, co jest oczywiste. Bo najpierw trzeba zaspokoic roszczenia pracowników, dalej firm, dalej skarbu panstwa, a na koncu dopiero klientów w przypadku bankructwa. Dla klientów wiec moze nie zostać już prawie nic pomimo zapewnien klamliwych - jak widac odnosnie funkcjonowania dalszego czarterów w OLT Poland. Obrzucono mnie ze pisze bełkot, wiec może sluchajcie sobie dalej tego belkotu z firmy i im podobnych w ramach reklamy, (co zwykle prawdziwa nie jest). Ja jak mowiłem nie mam pretensji do falszywej reklamy bo potrafie widac myslec skoro nawet nie mialem zamiaru kupic biletu na OLT Ekspres ani dla siebie ani dla zanjomych (chociaz wiele biletów kupiłem na ten rok np na Ryanaira, Wizaira, Polski Lot, Polskibus.com). Takie "wynalazki" jak OLT i jej udziałowcy, co sie chca raczej zajmowac bardziej spekulacjami finansowymi niz uslugami np lotniczymi zwykle plajtuja, wyprowadzaja kase i znikaja szybko, wiec to bylo tylko kwestia czasu. Sluchajcie wiec sobie takich plajtujacych firm biorac ich wypowiedzi za prawde a nie za bełkot, latajcie sobie wiec w skaldzie fortepianów - jak o mnie napisaliscie, ze swojej zlosci ze was nabrano. Pozdrawiam i ostrzegam raz jeszcze przed takimi firmami "wynalazkami" jak OLT czy nawet Centralwings kiedys w Polsce, oraz biurami podróży (w tym roku w polsce już sześć biur splajtowało), zebyscie nie tracili po raz kolejny, bo OLT kasy raczej nie ma ani na odszkodowania za stracony czas ale i obawiam sie na zwrot kasy za bilety dla klientów. Raczej więc nie ma co liczyć na kase od OLT. Dobrze im sie funkcjonowało w Polsce bo widac taniej - wg polskiego prawa, ogłaszaja updałośc nie maja kasy, nie musza placic, ubezpieczenia zwykle sa za mełe na zaspokojenie roszczen wszystkich zwlaszcza ze kase zabrali i juz w firmie nie maja. Zycze przemyslanych podrózy z firmami co chca sie zajmowac przelotami i turystyka a nie piramidami i spekulacjami finansowymi, zabieraja kase, nie oddaja dezorganizujac urlopy i wyjazdy tysiaca ludzi.
hol2, 31 lipca 2012, 12:32 | odpowiedz
Witam, Potwierdzam że (o dziwo!) dostałem zwrot za zakupione bilety na trasie Szczecin - Warszawa i z powrotem. Łącznie było tego niemal 600zł. Sam jestem w szoku...
Piotr C, 31 lipca 2012, 12:34 | odpowiedz
Piotr kiedy miałeś lecieć?
lebros, 31 lipca 2012, 12:58 | odpowiedz
No właśnie Piotr kiedy miałeś lecieć i czy interweniowałeś jakoś w sprawie zwrotu?Acha i w jaki sposób płaciłeś za bilety-czy był to eService?
ewcia, 31 lipca 2012, 13:15 | odpowiedz
Błąd w artykule. Prezesem OLT Express jest Plichta. Dąbrowski to prezes Eurolot.
Bam, 31 lipca 2012, 13:16 | odpowiedz
hol2 : przed ogloszeniem upadlosci firmy Twoje opinie odnosnie firmy sa najzwyklejszym oszczerstwem nie tylko belkotem. Krecia robota konkurencji wykonujaca antyreklame. Tak latwo by zalatwic wiekszosc firm dzialajacych na swiecie. I to dotyczy nie tylko tej sytuacji. Na zwroty za bilety placone bezposrednio do OLT przelewem/gotowka nie liczylbym, zwroty za bilety placone karta VISA,MasterCard,AMEX klienci odzyskaja kase. Odszkodowania za odwolany lot nie liczylbym. W angli moge zalozyc spolke limited z wpisem ze kapital jest wielomilionowy nie oplacajac tego kapitalu, to tylko tak jesli Ci sie wydaje ze polskie prawo jakies dziurawe jest i umozliwia oszustwa. Politycy precz z lapami od dzialalnsci gospodarczych nic nie majstrujcie bo tylko buble tworzycie. wh. KRS'ow online Plichta nie jest prezesem: http://www.krs-online.com.pl/olt-express-poland-sp-z-o-o-krs-348552.html
Bolo, 31 lipca 2012, 13:50 | odpowiedz
leciec mialem 6 sierpnia. Platnosc dokonalem karta kredytowa ale absolutnie nie zabralem sie jeszcze za temat chargeback. Napisalem po prostu na formularzu reklamacyjnym ze wnosze o zwrot poniesionych kosztow. Kilka dni pozniej dostalem maila ze w przeciagu 7 dni beda srodki u mnie na koncie... i mimo ze pomyslalem sobie 'JASNE.. ;) ' ... to sa! Oby to byl dobry znak dla reszty...
Piotr C, 31 lipca 2012, 14:06 | odpowiedz
Piotruś C to jakiś ściemniacz.
zajączek, 31 lipca 2012, 14:13 | odpowiedz
Bolo: M.Plichta jest prezesem OLT Express: http://www.krs-online.com.pl/olt-express-sp-z-o-o-krs-714324.html OLT Express jest jedną z 3 spółek dziłających pod firmą OLT Express http://www.krs-online.com.pl/?p=6&look=olt+express
irkolo, 31 lipca 2012, 15:20 | odpowiedz
Przypomnę dla niezorientowanych mój post z wiosny: pod marką OLT Express działają 3 firmy polskie: OLT EXPRESS sp. z o.o. NIP:5833145765, OLT EXPRESS POLAND sp. z o.o. (d.YES Airways) NIP: 9512293636 i OLT EXPRESS REGIONAL sp. z o.o.(d.Jet air) NIP:8522255803 i jedna niemiecka OLT Express Germany GmbH
irkolo, 31 lipca 2012, 15:24 | odpowiedz
Może fly4fre i jej Redakorzy, bardziej fachowo niż ja opraowałoby trudny temat "Jak odróznić oszustów lotniczych i turystycznych, czy firm które moga splajtować od dobrych sprawdzonych firm ktore mozna polecić klientą takze użytkowniką fly4free" byłoby to dobrym ostrzeżeniem dla tych co moga byc poszkodowani po raz kolejny w przyszłosci. Ja tu po swojemu (mniej fachowo) ten temat tak widze na wstepie: Jak odróznic tzw tanie linie lotnicze od innych które udaja tanie a sa bardzo drogie, pozniej plajtuja zwijaja zagle i okazuja sie dla klienta najdroższe na swiecie bo i kasy moga nie zwrócić, dezorganizujac ruch turystyczny i wyjazdowy. 1. Tanie linie lotnicze tna koszty gdzie sie da, oraz żadaja zwykle duzych opalt za uslugi dodatkowe np bagaz rejestrowany, artykuly sprzedawane na pokladzie itp. 2. Tanie linie lotnicze tnac koszty, zwykle sie nie reklamuja w prasie radiu, telewizji na ulicy itp. (jak np Ryanair, Wizzair). Dzieki temu ze nie wydaja mln zl na droga reklame w mediach, moga obnizyc cene biletu, a nawet dac bilety prawie za darmo dla klientów, wlasnie w ramach reklamy, co roznosi sie w ramach tzw "reklamy szemranej" w mig w Internecie i wsrod znajpmych. 3. Sprawdzone tanie linie lotnicze powinny miec dobrze dzialajace strony internetowe oraz rozwiniete formy platnosci (takze kartami z ulgami, oraz dbac o swoja marke, dajac sprawdone uslugi a w razie ich braku zwracaja szybko pieniadze.Takie linie maja tez jakas swoja wlasność, co moze byc na poczet ewentualnych roszczeń. Ponadto sa zaangazowane w turystyke, dajac dodatkowe informacje, przewodniki usługi itp a nie myslą o spekulacjach i machinacjach finansowych, łacznie ze swoimi udziałowcami. 4. Tanie linie lotnicze aby o nich uslyszano, staraja sie nie placic medią za reklame, ale by media same do nich przyszly informujac cos o tych liniach za darmo w dziennikach ninformacyjnych i programach publicystycznych. Sa to np informacje o platnych toaletach, lataniu na stojaco czy inne pomysly i skandale, zeby tylko o nich klient uslyszal, reszty sie dowie w Internecie i od znajomych jak to jest naprawde. Klient sam oceni i wybierze. Jak potrafi odróżnic bełkot, fałszywą informacje w reklamie płatnej i te darmowe wzmianki o firmie w ramach dziwnych czy absurdalnych pomysłów, ktore firma nawet nie ma zamiaru realizowac. Te trzy punkty (bo mozna znalesc i inne) nie dotyczyły OLD ponieważ firma ta wydawala duzo pieniedzy na reklame w telewizji, radiu, prasie itp. Wrecz szastajac pieniedzmi. Choziło pewnie o to żeby mieć jak naszybciej duzo chetnych do placenia za uslugi jeszcze nie wykonane (jak piramida). Dawali na przynete tansze bilety, co czesc realizowali, po to by tysiace ludzi i dziesiatki firm turystycznych (bo i te ucierpiały) kupowaly te bilety w tysiacach. Nastepnie z nienacka ogłaszaja plajte nagle w nocy nie informujac nawet na czas klientów co zmierzali na lotnisko. Nie dbali wiec o klienta a jedynie o wlasne interesy finansowe i swych udzialowców. Samoloty wypożyczone juz odleciały z Polski by aby je nie zajeto podobnie sadze ze z reszta. Mysle ze po pewnym czasie znowu sie pojawi na rynku polskim taki wynalazek jak OLT z nowa nazwa i moze nawet czescia tych samych ludzi, strzeżcie sie, a jesli juz sie skusicie skorzystac za niska cene to tylko na poczatku istnienia firmy, bo pozniej zabiora wam kase i moga nie wrocic, nie mowiac juz o dezorganizacji czasu przeznaczonego na wycieczki. Jesli urzad lotnictwa cywilnego cofnał licencje społce (z nieograniczoną nieodpowiedzalnoscią) OLD Regional to dotyczy to calej spółki i jej odnóg takze OLT Poland czartery tak jak powiedzialem i tak jak to teraz potwierdzaja. Gdyby nawet tak nie bylo to oczywiste jest ze skoro jedna spolka splajtowala to i druga splajtuje bo to wszysto jest na pokladzie tego samego tonacego statku, a roszczenia jednej spółki pociagna na dno takze i druga spółke.
hol2, 31 lipca 2012, 16:23 | odpowiedz
@Bolo, to sa moje tylko opinie, przypuszczenia, domysły, a nie jakies oszczerstwa czy belkot jak piszesz, chociaz dalej Bolo dobrze piszesz o OLT i biletach - tak sama jak ja\, kasa racsej poszła i nie bedzie, chyba ze z kart i banków mjeszcze. Zobaczymy zreszta moze sie jednak troche mylimy ze swoimi przypuszczeniami....
hol2, 31 lipca 2012, 16:36 | odpowiedz
Przeciez to byl przekret zaplanowany od A do Z. Od poczatku OLT za nic nie placilo, wszystko bylo brane na kredyty i z platnosciami na terminy kilkumiesieczne. Takie akcje tylko w Polsce. Polacy lubia byc ruchani i powierzac swoje pieniadze oszustom, a to ze komus sie tam udalo z tymi liniami polecic? Coz, zeby zrobic porzadny walek na Allegro to tez trzeba miec konto z wieloma komentarzami, nabitymi chocby za sprzedaz przedmiotow za symboliczna zlotowke, sierzakowi nikt nie uwierzy. Trzeba byc w jakis sposob wiarygodny, stad te reklamy linii OLT, ktore nadal wisza w duzych miastach w strategicznych miejscach widocznych dla przechodniow. Dobry walek jest zaplanowany jak skok na bank. Wszystko musi byc dokladnie przemyslane, stare powiedzenie mowi: Jak krasc to miliony, jak d*pic to ksiezniczki.
Prawda, 31 lipca 2012, 18:10 | odpowiedz
* - swierzakowi nikt, nie uwierzy.
Prawda, 31 lipca 2012, 18:11 | odpowiedz
"pomimo wielodniowych negocjacji" powazne sprawy biznesowe prowadzi sie tygodniami albo i miesiacami, a tu jakie zaangazowanie taki skutek.
Mariusz_z_konca_swiata, 31 lipca 2012, 20:10 | odpowiedz
@hol2 at2. Wizzair reklamuje się w środkach transportu miejskiego w Warszawie i zapewne wydaje na to konkretne pieniądze. Jak zaczynasz biznes to bez reklamy daleko nie zalecisz. Ryanair również sprzedaje bilety na trasy jeszcze nie otwarte (np z Modlina) to jest powszechna praktyka i trudno się jej dziwić. W tym roku z rynku wycofał się Spanair (przewoźnik Hiszpański, niezbyt tani) i Malev - węgierski narodowy. Nie wiem jak z Malevem, ale Spanair odwołał loty w dzień również nikogo nie informując. Jakby spółki zapowiadały z wyprzedzeniem, że ogłoszą upadłość to powodowałoby to ich przedwczesną agonię - nagłe zamrożenie kredytowania itp jak w wypadku OLT i w rzeczywistości konieczność ogłoszenia upadlości wcześniej.
pepek, 31 lipca 2012, 20:58 | odpowiedz
@pepek Te "tanie linie lotnicze" ja napisałem ze sie zwykle nie raklamuja w reklamie platnej i tak jest jak sam piszez. Bo reklamy ich mozna znaleść - ja o tym wiem ale raczej bardzo rzadko. Sprzedawac do przodu sprzedaja bilety, ale nie wiem o co ci chodzi, nie oznacza to jednak przeciez ze uslugi nie wykonaja lub nie zwroca kasy za nie wykonana usluge. (Nawet jak był pyl wulkaniczny kase przeciez zwracali szybko). Narazie z nimi nie bylo problemow. Gdyby oglosili nagle w nocy upadlosc, koniec dzialalnosci jak OLT to bylby problem, ale nie sadze zeby tak zrobili bo zyja z tego od lat. Mysle tez ze jest nieodpowiedzialnoscia lub ulanska fantazja wrecz bazowac w takich przedsiewzieciach na niepewnych kredytach, co w kazdej chwili moga byc cofniete. Trzeba miec troche swojej własności co zabezpiecza plynnosc w dzialalności. To ze firmy w Angli jak pisal @Bolo tez nie maja wiele swego, jada na kredytach to dla mnie zaden wzór bo tam w Angli i USA wlasnie tez sa problemy finansowe z takimi firmami. Tak ze dla mnie nie jest to tlumaczenie ze kredytodawcy dla firmy byli zli i firma przez to upadła. Trzeba bylo nie korzystac z takich niepewnych ryzykownych kredytow. Dlatego tez moje zaufanie bylo ograniczone. Firma powinna miec swoja wlasnasc i dlugów nie wiecej niz 40-60% (wartosci aktywów) zeby dobrze finkcjonowac.
hol2, 31 lipca 2012, 21:21 | odpowiedz
dziady kłamali w żywe oczy do ostatnich godzin. jakby nie mogli kilka dni wcześniej powiedzieć, żeby firmy turystyczne szukali sobie nowych transferów dla turystów. Przed sąd oszustów!
Mate, 1 sierpnia 2012, 7:34 | odpowiedz
Wczoraj wszczęliśmy procedurę chargeback w oddziale banku BZWBK. Wystarczyło zabrać dowód osobisty i wydruk potwierdzenia rezerwacji oraz na miejscu odręcznie spisać wniosek o wszczęcie procedury, w którym należało opisać okoliczności zakupu (firma, karta, data, kwota)... I okoliczności kontaktu z OLT (data, godzina, nr telefonu infolinii). Nie wymagano dowodu kontaktu, jedynie oświadczenie pisemne we wniosku. Całość trwała 20 minut. Konkluzja: Chyba lepiej nie zwlekać.
rexande, 1 sierpnia 2012, 9:39 | odpowiedz
Dzwoniłem dwukrotnie na infolinię. Pani dwukrotnie stwierdziła że przekazuje moją reklamacje do działu zwrotów. Na pytanie jak to możliwe że drugi raz ją przekazuje, stwierdziła że każda osoba z infolinii ma wszystkie rezerwacje i klika je niezależnie. Na moje kolejne pytanie jak to możliwe że w takim razie każda Pani na infolinii ma swój osobny system, Pani oburzona stwierdziła że nie nie, absolutnie mają wspólny system ale każda ma swoje osobne konto i nie widzą wzajemnie podjętych działań. Podsumowując, Panie na callcenter pewnie nawet nie mają dostępu do komputera, a szumne "przekazywanie do działu zwrotów" jest jedną wielką bujdą. Próbują ostatnimi siłami stwarzać na dzwoniących wrażenie że robią cokolwiek w kierunku zwrócenia pieniędzy.
matek182, 1 sierpnia 2012, 10:53 | odpowiedz
a czy komuś poza Piotrm udało się odzyskać kase?
Pawellos, 1 sierpnia 2012, 12:25 | odpowiedz
... infolinia City informuje, ze w ciagu 14 dni licząc od 27.07.2012 pieniądze powinny wrócić na kartę - bazują na deklaracji przewoźnika OLT ... nie czekam tylk wczoraj złożyłem reklamacje, pracownik infolinii prosił o podanie numeru karty, daty transakcji i kwoty - rozpatrzenie reklamacji 7 dni i będę wiedzieć czy kasa wróciła
BCN, 2 sierpnia 2012, 6:13 | odpowiedz
jestem w egipcie z przyjaciółmi i bióro podruży sun fun utrzymywało to w tajemnicy jutro mamy planowany lot czarterowy bioro umywa rece i nieudziela nam zadnych informacji... czy wiadomo juz co z pasazerami lotow olt expres wracajacych z zagranicy ???
michał, 3 sierpnia 2012, 19:04 | odpowiedz
@michał jeżeli jesteś w Egipcie na wakacjach z biurem podróży i masz problemy z powrotem do Polski musisz skontaktować się ze swoim Urzędem Marszałkowskim. To on może podjąć kroki aby pomóc wam wrócić do kraju.
kon, 3 sierpnia 2012, 20:24 | odpowiedz
... odpowiedź jaką otrzymałem z CITY: "Szanowni Państwo, dziękujemy za zgłoszenie. W tego typu sytuacjach pierwszym krokiem powinno być złożenie reklamacji u sprzedawcy danej usługi, w tym przypadku OLT Express.   Jeśli oficjalne warunki zwrotów deklarowane przez przewoźnika nie zostaną dotrzymane, czyli środki nie wpłyną na rachunek karty kredytowej w ciągu najbliższych 4 tygodni (plus 3-4 dni na zaksięgowanie zwrotu), należy wówczas ponownie skontaktować się z Bankiem w celu uruchomienia procedury chargeback.   W przypadku pytań lub wątpliwości zachęcamy do kontaktu z Doradcami w oddziałach Citi Handlowy lub w CitiPhone: 801 32 24 84 (koszt połączenia: cena 1 impulsu + VAT wg taryfy operatora za każde rozpoczęte 3 minuty), 22 692 24 84 (opłata według aktualnej taryfy operatora).". ... i jak to ma się do wcześniejszej informacji uzyskanej na infolinii CITY, że środki wrócą na kartę do 10-tego sierpnia ... chyba sprawa jest już jasna - kasa nie wróci.
BCN, 6 sierpnia 2012, 17:44 | odpowiedz

porównaj loty, hotele, lot+hotel
Nowa oferta: . Czytaj teraz »