więcej okazji z Fly4free.pl

OLT Express: Koniec darmowego cateringu na pokładzie i duże cięcia tras krajowych?

Pasażerowie samolotów OLT Express nie korzystają już z darmowego cateringu. Obecnie w czasie lotu jesteśmy częstowani tylko i wyłącznie wodą. Czy na stałe już pożegnaliśmy się z jednym z atutów OLT Express?Przewoźnik zapytany przez nas w tej sprawie, odpowiada: - OLT Express przygotowuje się do uruchomienia nowego serwisu w ramach OLT Cafe. Do momentu wprowadzenia oferty docelowej, ograniczyliśmy asortyment.

OLT Cafe, to jedna ze spółek w strukturze Grupy OLT, istniejąca od początku 2012 roku. Jak informują internauci, na pokładach niektórych samolotów OLT pojawiło się już nowe menu OLT Cafe wraz z cenami produktów.

Czy czeka nas koniec darmowego cateringu w OLT Express? Jeśli dzięki temu OLT Express nadal utrzyma niskie ceny biletów, nie będziemy narzekać.

Jak informuje dyrektor zarządzający Jarosław Frankowski cytowany dziś przez „Gazetę Prawną” do zbilansowania brakuje OLT Express 20 zł od pasażera, być może płatny catering zapełni tę lukę.

… zapewnia, że wkrótce działalność (OLT Express – przyp. red.) będzie rentowna. – Do zbilansowania brakuje nam 20 zł na każdego pasażera – mówi Frankowski (cały tekst).

W dalszej części rozmowy pojawia się jeszcze bardziej interesujący fragment:

… w najbliższym czasie dojdzie do przebudowy siatki połączeń i wycofania sześciu samolotów typu ATR. Przewiezienie jednego pasażera na trasie krajowej airbusem kosztuje ok. 55 – 60 dol. (190-208 zł – przyp red.). Ten sam przelot ATR-em aż 150 dol. (520 zł – przyp. red.).

Wygląda też na to, że czeka nas prawdziwa rewolucja w siatce połączeń, a te najmniej rentowne z tras krajowych pójdą pod nóż. Wnioskując ze słów Frankowskiego, prawdopodobnie skasowanych tras krajowych będzie dużo.

Aktualizacja: Na jutro OLT Express zapowiedziało konferencję prasową, której tematem ma być „ogłoszenie decyzji o planowanych zmianach dotyczących funkcjonowania linii”. Zapowiada się bardzo ciekawie.

Komentarze

na konto Fly4free.pl, aby dodać komentarz.
To jeszcze jedna ciekawostka o OLT - ULC dobiera im się do d...: http://www.biznespolska.pl//przeglad/215627/OLT-Express-pod-lup%C4%85-Urz%C4%99du-Lotnictwa-Cywilnego.html
antek, 24 lipca 2012, 11:33 | odpowiedz
Te wyliczenia ATR vs Airbus, chyba robione były przy założeniu pełnego obłożenia arbuza
miszczu, 24 lipca 2012, 11:34 | odpowiedz
w sumie nic dziwnego. Narobili tego od cholery to w końcu trzeba różne dziwadła skillować ;)
nrm, 24 lipca 2012, 11:34 | odpowiedz
To po co w ogóle wchodzili na rynek i zrobili młyn ludziom
Pawel, 24 lipca 2012, 11:35 | odpowiedz
Dla ceny jednostkowej te proporcje z pewnościa będą zgoła odmienne.
miszczu, 24 lipca 2012, 11:36 | odpowiedz
Jak wygląda rozmowa pasażera z biletem z OLT po wycofaniu połączenia z siatki? Może ktoś przećwiczył i się wypowie? Trzeba dzwonić na płatną infolinię? Proponują alternatywy czy tylko zwrot kasy?
rexande, 24 lipca 2012, 11:38 | odpowiedz
"To po co w ogóle wchodzili na rynek i zrobili młyn ludziom" - jak to po co? Aby sprawdzić rynek. Badaniami nigdy sie nie przekonasz jak jest na prawdę.
tuKATO, 24 lipca 2012, 11:39 | odpowiedz
Ciekawi mnie duża nienawiść względem OLT Express, której przykłady można znaleźć chyba w każdym poście dotyczącym tej linii. Oferują tanie połączenia, zwiększyli konkurencję - dla klientów same plusy. Płacę, lecę - tylko to mnie interesuje jako latającego pasażera. Natomiast pełno postów mających na celu dyskredytację przedsięwzięcia, przepowiadających rychły upadek, straszących stratą pieniędzy za bilety, szukających jakiegoś okropnego spisku, prowokacji nie wiadomo czyjej. Poprostu piekło. Wygląda na to, że konkurencja mocna zinflitrowała fly4free i dominuje w komentarzach :) Pozdrawiam
Anton Dobrowolski, 24 lipca 2012, 12:04 | odpowiedz
To raczej koledze chyba zabrakło obiektywizmu
marek2011, 24 lipca 2012, 12:10 | odpowiedz
ja mam zamiar kupić 2 bilety na OLTowskie loty (no naturalnie z zabezpieczeniem chargebackowym bo już nie jedna przejrzysta i moralnie działająca linia w ostatnim czasie się spakowała i sama poleciała...) i w D mam doniesienia prasowe czy, o matko bo spadnę z krzesła, wypowiedzi zaniepokojonych klientów ambera. ja rozumiem, że polskie to złe, że lepiej polecieć z niemcem, irlandusem czy jakimś innym-lepszym no ale ludzie! tu nie leczcie kompleksów! dajcie szanse człowiekowi i tyle. a jak się komuś nie podoba to niech lata z kim innym albo nawet w bunkrze się schowa bo jeszcze jeden z tych bursztynowych samolotów na łeb mu spadnie, a jak! POZDRAWIAM OPTYMISTÓW!!!
Saddam, 24 lipca 2012, 12:26 | odpowiedz
@Anton Dobrowolski Jest wiele przyczyn. Monopol namaszczonych na prowadzenie interesów takoż. Casus Kluski, a obecnie Bestcomu to tylko przykłady. Żeby jednak nie politykować (od czego wszakże nie sposób uciec) zwrócę uwagę na stawki kosztów jakie zostały przywołane. Tylko po to aby po raz kolejny uświadomić, że nie ma zupy za darmo. Jeśli OLT zlikwiduje ,zapewne znaczną, część połączeń to będzie to oznaczało tylko tyle, że nie ma na takie usługi zapotrzebowania. To znaczy zapotrzebowanie może i jest , ale gotowości płacenia nie ma, a nikt do interesu nie będzie w nieskończoność dokładał. I nic tu nie zmienią głosy osób, które latać co prawda to chętnie, ale płacić za to to już raczej nie.
zapinio, 24 lipca 2012, 12:31 | odpowiedz
A mnie osobiscie cieszy choc odrobine polskosci na polskim niebie. Kibicuje OLT od samego poczatku ich dzialalnosci. Latalem, polecam. Jezlei utrzymanie sie na rynku ma sie odbyc kosztem likwidacji bezplatnego cateringu to nie bedzie mi zal mikro tortilli i ciasteczek z szynka. Liczy sie transport.
boomtown, 24 lipca 2012, 12:40 | odpowiedz
A ja latam z OLT od trzech miesięcy, dwa razy w tygodniu, na różnych trasach... są genialną alternatywą dla PKP i samochodu... żadnych zastrzeżeń. Polecam wszystkim!!!
marcin, 24 lipca 2012, 12:44 | odpowiedz
Moim zdaniem mądrym posunięciem było zrobienie lotów po 99zł, ja się dzięki temu skusiłem na lot Wrocław-Warszawa-i-spowrotem i już nigdy nie wsiądę do żadnego inter-shitty nawet jak miałbym w tym ciasnym samolociku napić się tylko wody i dopłacić 20zł. Zresztą lot trwał tak krótko że nie było czasu na kawę ;-) Jeszcze tylko by się przydało żeby 406 kursowało co 15 min a nie 30...
kowalski, 24 lipca 2012, 12:53 | odpowiedz
Oby tylko utrzymali bagaż i numerowane miejsca. Nie chcę się poczuć jak pasażer Ryanair.
stinger, 24 lipca 2012, 12:55 | odpowiedz
Anton Dobrowolski : ja sam pisałem o OLT tutaj także negatywnie. Nie dlatego, że kocham LOT i lubię dużo płacić za loty. Dlatego, że sam obawiałbym się kupować w tej firmie bilety na lot za kilka miesięcy, a to z tego prostego powodu, że nie mam pewności, że nie upadną. Już kiedyś straciłem kilkaset EUR na hiszpańskiej linii, która padła i nie odzyskałem ani centa. Niestety za OLT stoi niejasny kapitał, co nie wróży dobrze. Choć osobiście bardzo bym chciał aby im się udało. Linie lotnicze to bardzo trudny biznes, wiele z nich padło. Niestety mistrzami w zarabianiu są eksperci typu Ryanair (przez wielu znienawidzony, ale trzeba przyznać, że niesamowicie skuteczny i popularny), do którym OLT jeszcze daleko... Wszyscy zachwycaja się jak to wiele połączeń otworzyli, jakie super ceny biletów, jak wiele osób z nimi już leciało, jaka rewolucja itp. Prawna jest taka, że nie trudno sprzedać produkt poniżej kosztów. Jak myślisz, ile byś sprzedał iPad'ów za 700zł? Setki tysięcy w tydzień... Tylko jak sprzedac produkt tanio i jeszcze na tym zarobić? Bo jak nie zarabiasz to wcześniej czy później jest bankructwo...
TomeK, 24 lipca 2012, 12:59 | odpowiedz
Dla mnie to generalnie sama idea cateringu na lotach krajowych troche mija sie z celem Sam lot to czesto ok 1h wiec jak nic nie zjem ani nie wypije przez ten czas to jakos nie grozi mi smierc glodowa a nie odwodnienie. MYsle ze calkowicie wystarczajacym rozwiazaniem byloby po prostu jakas mala butelka wody albo soczek na prosbe pasazera i w zupelnosci starczy. Dla mnie glowną zaleta OLT jest bagaz, numerowane miejsca oraz to ze w Warszawie lądują na okeciu
xyz, 24 lipca 2012, 13:07 | odpowiedz
Rozumiem ze AmberGold inwestycja w AmberGold po przestudiowaniu umowy i analizie nie jes najlepszym pomyslem to z OLT Express jest juz inaczej. Jakim cudem mam stracic kilkaset euro na osobe jesli bilet kosztuje 35EUR srednio? Ile lotow doprzodu musialbym rezerwowac? Tam ceny nie rosna dramatycznie bo jesli dzisiaj kosztuja 140zl to jutro skocza na 200zl to nie jest jakas drastyczna roznica jak skok z 400EUR na 700EUR do Azji w promocji i bez to juz boli po kieszeni. Mam osobiscie zarezerwowane dwa bilety na wrzesien i listopad wydalem na to 800zl zaplacilem karta kredytowa VISA - i nie bede gdybac ze moze splajtuja bo to nie ma sensu. Inne zakupy tez mozna zle wybrac bo jak inaczej nazwac zakupy w LOT z wyprzedzeniem 8 miesieszcznym czy Alitalia rok do przodu. Trzeba poprostu miec swiadomosc ze w razie sytuacji `W` beda problemy i mam byc na to przygotowany.
Bolo, 24 lipca 2012, 13:17 | odpowiedz
czy ktos wie gdzie bedzie mozna na zywo obejrzec transmisje z tej konferencji? pozdrawiam
winnie, 24 lipca 2012, 13:27 | odpowiedz
jeszcze niedawno publikowali sprawozdzania finansowe z ktorych wynikalo ze rentownosc sprzedaży siega 25%, a tu wychodzi ze dokladaja do interesu
gaga, 24 lipca 2012, 13:40 | odpowiedz
I think the costs of ATR-flights are so expensive because the planes are leased from Swiftair, including Spanish staff (cabin crew + pilots). On such flights only one attendent is Polish. Accomodation and hiring staff from other countries cost much more then Polish staff.
Guest, 24 lipca 2012, 13:54 | odpowiedz
@Guest, jak musisz pisac po angielsku, to pisz bez bledow
paraskevi, 24 lipca 2012, 14:23 | odpowiedz
Leciałem OLTem do Wrocka z Wawy i było git.Lot był 6.55,na lotnisku byłem 5.30 i zszokował mnie widok setek ludzi w kolejce do bramek bezpieczeństwa a debile ze straży granicznej uruchomili tylko dwie-stałem pokornie w kolejce,żeby mi nie przepadła i zgadnijcie o której przeszedłem przez tę niszczęsną bramkę?O 6.20,masakra jakaś...a za mną stało jeszcze mnóstwo ludzi-niektórzy z mojego samolotu dotarli w ostatniej chwili. Sam lot,ładne stewardesssy i kawusia od firmy zrekompensowały mi koszmar w kolejce do bramki. No i sam lot poezja,po 35 min byłem na miejscu.Panie dostały bonusa-pokazał im się hiszpański pilot wyglądający jak A. Banderas heeheh.Przeżyjemy i bez tej kawy gratis,choć był to naprawde fajny gest ze strony firmy. ...czas na łyżkę dziekciu-czytałem ostatnio o głównym inwestorze OLT,to właściciel firmy AmberGold,która ma ostatnio duze kłopoty z nadzorem finansowym PL a przez niektórych jest wprost nazywana nową piramidą finansową.Artykuł do przeczytania na internetowych stronach Rzeczpospolitej,przyznam szczerze że nie zdecydowałbym się na kupno u nich biletu na nową trasę z wyprzedzeniem więkzym niż 2 tyg.Moim zdaniem to jednak spore ryzyko.
yunior, 24 lipca 2012, 15:01 | odpowiedz
Dziegciu ofkors,sorki za literówkę.
yunior, 24 lipca 2012, 15:03 | odpowiedz
OLT ma na niektórych trasach bardzo wysokie obłożenie. Moje skromne obserwacje: - w czerwcu leciałem Wizzairem do Włoch: 60 proc. miejsc zajętych, - w czerwcu leciałem Ryanairen z Włoch: 50 proc. miejsc zajętych. - w lipcu 2x leciałem OLT po kraju: 95 proc. miejsc zajętych. Wiem, że to tylko jednen przykład nieczyniący wartości, ale jeśli OLT umiejętnie skasuje nierentowne połączenia a pozostawi te, na które jest popyt, to może istotnie zawładnąć polskim niebem :) Catering na pokładzie. Myślę, że klient będzie zadowolony jeśli dostawałby dobrą kanapkę za 5 czy nawet 8 zł.
LotPiotr, 24 lipca 2012, 16:26 | odpowiedz
Jaki darmowy catering? Nie ma czegoś takiego jak darmowy catering. Poczęstunek jest wliczany w cenę biletu. Swoją drogą to co np. proponuje LOT na trasach krajowych w zupełności wystarczy. Wątpię, aby OLT zaproponował możliwość zakupu na trasach krajowych. Nie ma na to po prostu czasu.
moss, 24 lipca 2012, 16:40 | odpowiedz
LOT od kilku lat ma niższe taryfy krajowe niż najtańsze w OLT. Nie bardzo zatem rozumiem o co chodzi z tą rewolucją. No może uruchomili na wakacje kilka tras krajowych z pominięciem Warszawy, ale jutro ogłoszą ich koniec (z początkiem września).
arek, 24 lipca 2012, 17:40 | odpowiedz
dziś znowu leciałam OLT, faktycznie oferowana była tylko woda ale jak ktoś wspomniał nie ma sensu dla obsługi biegać z wózkiem podczas 50 min lotu. Jak dla mnie cateringu może nie być. Ważne: dotychczasowe warunki dot. bagażu (chociaż zawsze na trasach krajowych pakuje się w plecak i podręczną walizkę by nic nie nadawać) i ceny ok. 150zl - zachowując te dwa warunki nigdy więcej nie wsiądę do PKP.
gość, 24 lipca 2012, 18:53 | odpowiedz
niesety jakby OLT się wycofał z rynku - to zapomnijmy o tanich biletach krajowych w LOT i Eurolot.
amcioo, 24 lipca 2012, 19:30 | odpowiedz
Jalowa dyskusja, w dzisiejszych czasach obligacje rzadowe krajow EU moga byc nic nie warte z powodu upadku panstwa a WY sie martwicie czy OLT bedzie czy nie bedzie. Bardziej mi bedzie szkoda pracownikow firmy OLT jak wyladuja na bezrobociu niz dwoch trzech biletow jesli nie otrzymam zwrotu calosci z ubezpieczenia karty.
Bolo, 24 lipca 2012, 19:33 | odpowiedz
Z LOT można polecieć 130zł w obie strony, więc tez nie rozumiem, czemu wszyscy nagle piszą, że nigdy nie wsiądą do PKP. Dlaczego zatem nie latacie jeszcze taniej LOTem?
kerad85, 24 lipca 2012, 19:42 | odpowiedz
@bolo co do ogółu się zgadzam, tylko co do jednego mam wątpliwości. Jeśli byłby dla Ciebie tak ważny los pracowników i miejsc pracy, to powinieneś kupować bilety w liniach, gdzie jest przynajmniej zatrudnienie na poziomie 100% etatów, a nie w firmach, gdzie na pracownikach się oszczedza. Trudno mi uwierzyć, że firma konkurencyjna cenowo, jest również nastawiona propracowniczo. Była mowa, że ktoś stracił kilkaset euro i nie chce tracić nastepnych pieniędzy, nie było napisane, że nie chce stracić kilkuset euro. Zresztą dla Ciebie grosze, dla innych może majątek
jk, 24 lipca 2012, 22:15 | odpowiedz
@kerad85 Bo w locie bilety za 130zł w obie strony na trasie SZZ-WAW-SZZ udało mi się kupić tylko raz i to chyba na 3 miesiące przed wyjazdem. W OLT za 99zł w jedną stronę mogę kupić bilet nawet na jutro czy pojutrze i to mi się podoba. Pula tanich biletów w OLT jest dużo większa, niż w LOT. W LOT na kilka dni przed wyjazdem bilet potrafi kosztować 700zł w jedną stronę...
Michał, 24 lipca 2012, 22:16 | odpowiedz
@kerad85 wsiądą jeszcze nie raz, tylko się nie przyznają. Jest taka moda na plucie, więc plują sobie bezmyślnie.
jk, 24 lipca 2012, 22:18 | odpowiedz
@Miechał bo bilet w jedną stronę jest droższy od RT w liniach tradycyjnych
jk, 24 lipca 2012, 22:19 | odpowiedz
od 11 sierpnia 2012 koniec lotów na trasie Gdańsk-Łódź-Gdańsk od 11 sierpnia 2012 koniec lotów Gdańsk-Szczecin-Gdańsk od 11 sierpnia 2012 koniec połączeń Gdańsk-Poznań-Gdańsk od 11 sierpnia 2012 koniec połączeń Kraków-Poznań-Kraków od 11 sierpnia 2012 koniec połączeń Katowice-Poznań-Katowice od 11 sierpnia 2012 koniec połączeń Bydgoszcz-Kraków-Bydgoszcz
Adam, 25 lipca 2012, 1:12 | odpowiedz
W dzisiejszych czasach dobre bylo i olt express na strart dla tych jakze esympatycznych dziewczyn z samolotow. Naprawde szkoda mi ich i innych pracownikow ktorzy tak brdzo sie starali.
michal, 27 lipca 2012, 21:45 | odpowiedz

porównaj loty, hotele, lot+hotel
Nowa oferta: . Czytaj teraz »