O’Leary znów rozpętał wojenkę Ryanaira z Wizz Airem. „Ten ich roczny abonament to marketingowa ściema”
Szef Ryanaira nie potrafi chyba żyć bez kontrowersji i wbijania szpilek konkurentom. Nie inaczej było 3 dni temu, gdy był gościem programu „Newstalk Breakfast”. Spytano go tam o to, co sądzi o nowej ofercie Wizz Aira „All You Can Fly”, czyli rocznym abonamencie na loty, o którym pisaliśmy na naszych łamach.
Jak nietrudno zgadnąć, szef Ryanaira nie był pod wrażeniem i nazwał roczny bilet za 499 euro „marketingową ściemą”.
– W ramach abonamentu możesz latać tak często, jak chcesz, ale za każdym razem musisz płacić 9 euro za rezerwację kolejnego lotu, a do tego loty można rezerwować maksymalnie 3 dni przed wylotem. W tym czasie większość lotów będzie pełna i nie będzie wolnych miejsc. Uważam więc, że to interesujący pokaz marketingu, ale to wszystko – powiedział O’Leary.
Szef Ryanaira dodał też, że irlandzka linia nie planuje wprowadzić takiego produktu w najbliższej przyszłości.
– Ludzie wiedzą, że jeśli chcesz płacić naprawdę tanio za bilety po całej Europie, niezależnie czy w Irlandii czy na rynkach obsługiwanych przez Wizz Aira, musisz wybrać Ryanaira – powiedział szef irlandzkiej linii.
Hurghada od 2231 PLN na 7 dni (lotnisko wylotu: Katowice)
Wyspa Malta od 2433 PLN na 7 dni (lotnisko wylotu: Katowice)
Kreta Zachodnia od 2545 PLN na 7 dni (lotnisko wylotu: Katowice)
Dyrektorka Wizz Air: To prowokacyjne i nietrafione słowa
Do słów szefa Ryanaira odniosła się Yvonne Moyniham, dyrektor ds. korporacyjnych Wizz Aira.
– Słowa pana O’Leary’ego są nie tylko proowacyjne, ale i komopletnie nietrafione. Nasza nowa oferta daje tysiącom pasażerów możliwość podróżowania w stałej niskiej cenie przez cały rok. Nie ma też odgórnej liczby biletów, które będą dostępne w ramach tej oferty, więc nie ma tu żadnego haczyka – powiedziała.
Dodała też, że ryzyko, że wszystkie loty będą wyprzedane na 3 dni przed wylotem, jest niewielkie, bo statystycznie poziom wypełnienia samolotów Wizz Aira wynosi od 90 do 95 procent.
Jak pisaliśmy na naszych łamach, Wizz Air pochwalił się, że sprzedał pierwsze 10 tysięcy członkostw w programie All You Can Fly w ciągu 48 godzin od uruchomienia przedsprzedaży.