Tak mają wyglądać nowe wagony PKP w środku. Wiemy, kiedy wyjadą na tory
Już w 2026 roku na polskich torach pojawi się sporo nowych wagonów, które wyprodukuje Fabryka Pojazdów Szynowych – H. Cegielski. PKP Intercity podpisała umowę na 300 sztuk, ale docelowo kontakt może zostać rozszerzony o kolejnych 150 wagonów.
Hurghada od 2351 PLN na 7 dni (lotnisko wylotu: Katowice)
Monastir od 2210 PLN na 7 dni (lotnisko wylotu: Warszawa – Chopin)
Wyspa Malta od 1722 PLN na 7 dni (lotnisko wylotu: Warszawa – Chopin)
Jak będą wyglądać nowe wagony PKP Intercity?
Szczególną uwagę należy poświęcić wnętrzom nowych wagonów. Odświeżony design, nowa kolorystyka i dodatkowe elementy wyposażenia zaprezentowane na wizualizacjach sprawiają naprawdę dobre wrażenie.
We wszystkich nowych wagonach podróżni będą mogli liczyć na klimatyzację, bezprzewodowy internet, system indywidualnego oświetlenia oraz gniazdka elektryczne i porty USB. Każdy z nich będzie także dostosowany do osób z niepełnosprawnościami.
– Zapewnią one wyższy komfort podróży, a nowością będzie też ich design. We wnętrzach zostanie zastosowana nowa kolorystyka oraz pojawią się nowe elementy wyposażenia takie jak ładowarki indukcyjne, czy oświetlenie dekoracyjne, przez co wnętrza zyskają bardziej przytulny i nastrojowy klimat, podkreślony elementami zabudowy w kolorze drewna – podkreśla PKP Intercity.
Duże zmiany – przede wszystkim wizualne czekają w wagonach restauracyjnych. Nowością w wagonach będzie też przestrzeń zaprojektowana z myślą o najmłodszych pasażerach.
– Takie wagony to nowość na polskich torach. Ich innowacyjny design, będzie wyróżniał się pośród reszty poruszających się składów. Z niecierpliwością czekamy na ich produkcję, żeby jak najszybciej mogły cieszyć oko naszych pasażerów. Naszym wspólnym cele jaki obraliśmy to nowa jakości na torach – mówi Grzegorz Kucia, Prezes Zarządu H. Cegielski – Fabryka Pojazdów Szynowych Sp. z o.o.
Aż tyle wagonów przedziałowych? To trochę zaskakujące!
Nowe zamówienie i wizualizacje są imponujące, ale już teraz trzeba też zwrócić uwagę na jeden haczyk. Pośród 300 wagonów aż 106 to wersje przedziałowe, a 38 łączonych (bezprzedziałowe z przedziałowymi). Kolejnych 38 sztuk to wagony restauracyjne, a stricte bezprzedziałowych wagonów zamówiono 120.
Tymczasem podróżni – poza tymi, którzy podróżują całą rodziną lub w grupach – w większości preferują wagony bezprzedziałowe. Zwracają bowiem uwagę, że zapewniają zdecydowanie większy komfort, więcej prywatności i mniejszy kontakt z obcymi osobami. Pozostaje więc wierzyć, że mimo tej ciekawej proporcji, decyzja PKP Intercity jest dobrze przemyślana.
– Priorytetem PKP Intercity jest zwiększenie liczby miejsc dla naszych pasażerów. Realizacja zamówienia na nawet 450 wagonów zapewni niezbędny tabor do obsługi rosnącej liczby podróżnych – mówi Janusz Malinowski, prezes PKP Intercity. – Wagony zapewnią pasażerom nowy standard podróży, będą wygodniejsze niż te, które dotychczas używaliśmy. Kupujemy je także z myślą o otwarciu krajowego rynku kolejowego na konkurencję – dodaje.
Wartość zamówienia opiewa na 4 mld 239 mln złotych.
Nie ma jeszcze komentarzy, może coś napiszesz?