A wydawało się już, że to koniec monopolu Ryanaira w Modlinie. Tymczasem okazało się, że już po kilku miesiącach loty linii Air Moldova do Kiszyniowa zostały zawieszone z powodu kłopotów finansowych przewoźnika i niepewnej sytuacji politycznej w samej Mołdawii. W tej sytuacji w Modlinie dalej dzieli i rządzi irlandzka linia, a Modlin rozpoczął sezon letni.
Korfu od 2514 PLN na 7 dni (lotnisko wylotu: Wrocław)
Marmaris od 1557 PLN na 7 dni (lotnisko wylotu: Katowice)
Hammamet od 2015 PLN na 7 dni (lotnisko wylotu: Zielona Góra)
Zapowiada się on dość ciekawie, co udowadniają już marcowe statystyki – ze wstępnych danych wynika, że przez podwarszawskie lotnisko przewinie się ok. 236 tysięcy pasażerów, czyli kilkanaście procent więcej niż w analogicznym miesiącu rok temu. W sumie Ryanair w sezonie letnim poleci do 55 miejsc, z czego najwięcej, bo aż 12 tras, linia wykona do Włoch. Ale w komunikacie modlińskiego lotniska najważniejsza jest lakoniczna informacja o pojawieniu się w Modlinie nowego przewoźnika.
„Pod koniec czerwca zadebiutuje w naszym porcie lotniczym Air Malta, narodowy przewoźnik maltański. Przez całe wakacje w każdy sobotni wieczór będzie realizował rejsy do La Valletty” – czytamy w komunikacie.
I jest to oczywiście bardzo ciekawa informacja. Tyle tylko, że jak udało nam się ustalić, Air Malta poleci do stolicy swojego kraju w formule czarterowej, na zlecenie jednego z biur podróży, a bilety na jej loty najpewniej nie będą dostępne w wolnej sprzedaży.
Pamiętajmy zresztą, że na Maltę z Modlina lata już Ryanair: w sezonie letnim przewoźnik lata na tej trasie 3 razy w tygodniu (we wtorki, piątki i niedziele).
Z komunikatu prasowego wynika, że latem z Modlina polecimy też na kilku trasach czarterowych. Enter Air ma wykonywać loty do Tel Awiwu w Izraelu i tureckiego Dalamanu, a na rzecz biura TUI wykonywane będą loty do tureckiej Antalyi.