REKLAMA

Tania linia wysłała pasażerów do celu, ale zostawiła ich bagaże 10 tys. km dalej. Były za dużym obciążeniem

norwegian
Foto: Pe3k / Shutterstock

Pasażerowie Norwegiana na pewno na długo zapamiętają feralną podróż. Dziesiątki z nich nie mogło odebrać swojego bagażu, bo ten zamiast dolecieć do Singapuru, został w Londynie. Decyzją kapitana usunięto część walizek, gdy okazało się, że samolot waży za dużo.

Samolot należący do linii Norwegian miał wystartować z lotniska Londyn Gatwick niedługo przed północą. Po rutynowym sprawdzeniu wagi maszyny, wykonanym po zatankowaniu odpowiedniej ilości paliwa i wpuszczeniu pasażerów, okazało się, że Boeing 787 jest zbyt ciężki by mógł bezpiecznie polecieć. W związku z tym piloci podjęli decyzję o usunięciu części bagażu. W Londynie zostało aż 70 walizek.

Gdy pasażerowie po 12 godzinach dotarli do Singapuru, nie kryli frustracji. Wielu z nich miało umówione spotkania biznesowe lub planowało rozpocząć wypoczynek, a zostali jedynie z najważniejszymi rzeczami, które zabrali do bagażu podręcznego. Według wstępnych informacji, reszta walizek miała dotrzeć do celu dopiero pięć dni później.

Choć obsługa na lotnisku przyjęła reklamację i poinformowała, że pasażerom zostaną zwrócone koszty podstawowych zakupów, Norwegian nie jest taki chętny do wypłacania rekompensaty. Linia przekonuje, że sytuacja nastąpiła nie z jego winy. Chodzi bowiem o to, że przewoźnik musiał skorzystać z innego, krótszego pasa startowego. Główny jest w tym tygodniu zamykany na każdą noc z powodu prac konserwacyjnych.

Tymczasem lotnisko Gatwick również umywa ręce i tłumaczy, że gdy tylko Norwegian zgłosił problem, personel operacyjny zorganizował otwarcie głównego pasa. Ale informacja ta dotarła za późno. I tak różne strony konfliktu przerzucają się winą, a cierpią jak zwykle pasażerowie.

– Chcielibyśmy przeprosić za wszelkie niedogodności dla pasażerów wynikające z opóźnienia niewielkiej liczby odprawionych bagaży na lotnisku Gatwick – oświadczył rzecznik prasowy linii. – Robimy wszystko, co w naszej mocy, aby poszkodowani pasażerowie otrzymali swoje rzeczy tak szybko, jak to możliwe – dodał.

13 października podoba sytuacja spotkała pasażerów linii Wizz Air na trasie z Dubaju do Katowic. W Zjednoczonych Emiratach Arabskich zostało 20 walizek.

Jak tylko bagaże zaczęły wyjeżdżać na taśmę, wywołali nasze nazwiska. Wtedy już wiedzieliśmy, że ich nie ma. To była niedziela, a nasze bagaże miały dolecieć następnym rejsem, we wtorek. To oznaczało, że w najlepszym przypadku w środę będą w Katowicach, a w czwartek u nas – opowiada Marta Domańska, jedna z pasażerek feralnego lotu. – Kosztowało nas to dużo nerwów, już w piątek mieliśmy zaplanowane kolejne wyjazdy, a wszystkie rzeczy zostały w Dubaju – opowiada.

Choć lot miał miejsce ponad miesiąc temu, a od trzech tygodni pasażerowie próbują uzyskać odszkodowanie, na razie korespondencja utknęła w martwym punkcie.

REKLAMA
Komentarze

na konto Fly4free.pl, aby dodać komentarz.
Avatar użytkownika
Myślę, że początek "Tania linia" na początku buduje niepotrzebnie negatywny wydźwięk. A mi identyczny numer odstawiła ostatnio SATA.
obibok, 15 listopada 2018, 14:09 | odpowiedz
Avatar użytkownika
Ja miałem to samo w LOT kilka lat temu. Po próbach walki o odszkodowanie łaskawie zgodzili się na zwrot kosztów za bieliznę i szczoteczki do zębów.
smatekk, 15 listopada 2018, 14:48 | odpowiedz
Avatar użytkownika
Miałem przyjemność lecieć U2 ze STN do FNC parę lat temu. Kiedy okazało się, że maszyna jest zbyt ciężka, podjęto decyzję o międzylądowaniu w LIS na tankowanie. Widać tania linia taniej linii nie równa :) 
desert_eag, 15 listopada 2018, 17:02 | odpowiedz

Do których krajów pojedziemy bez problemu? Wszystkie obostrzenia w jednym miejscu! »
REKLAMA
porównaj loty, hotele, lot+hotel
Nowa oferta: . Czytaj teraz »
Akceptuję Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Czytaj więcej ›Technologię tę w ramach Fly4free.pl wykorzystują również nasi partnerzy, których listę znajdziesz tutaj.

Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej lub zakończyć korzystanie z Fly4free.pl. Pozostawienie komunikatu, dalsze przeglądanie Fly4free.pl lub kliknięcie w przycisk „Akceptuję” oznacza wyrażenie zgody na wykorzystywanie plików cookies.