Niesamowite historie: Latający prom, o którego istnieniu nie mieliście pojęcia
Ponad pół wieku temu pasażerowie w 20 minut „przeskakiwali” wodę dzielącą Anglię i kontynentalną Europą. Samolotem, wraz ze swoimi samochodami.
PoprzednieObraz 5 z 5Następne
Schyłek
Z czasem trasy na kontynentalną Europę stawały się także coraz dłuższe (np. do Rotterdamu, Bazylei, Genewy czy Strasburga). Dochodziły do tego także analogiczne krótkie trasy nad wodą - np. połączenia na Wyspy Normandzkie (położone na Kanale La Manche), między Szkocją a Irlandią ponad Morzem Irlandzkim, na wyspy Wight czy Man.
Zobaczcie video z samolotem Carvair w filmie „Goldfinger” (James Bond) >> []
Po złotym okresie usługa lotów pasażersko-samochodowych zaczęła zanikać. Ten typ podróżowania wypierany jest przez coraz większe i szybsze pływające promy, nocne pociągi dla podróżujących z samochodem, coraz tańsze i wygodniejsze trasy bezpośrednie na lotniska, braku następcy starzejących się maszyn i wejście do służby poduszkowców (1968). Ostatni lot odbywa się 1 stycznia 1977 roku.
Fot. Wikipedia [załadunek samochodu do samolotu Aer Lingus]
Z czasem trasy na kontynentalną Europę stawały się także coraz dłuższe (np. do Rotterdamu, Bazylei, Genewy czy Strasburga). Dochodziły do tego także analogiczne krótkie trasy nad wodą - np. połączenia na Wyspy Normandzkie (położone na Kanale La Manche), między Szkocją a Irlandią ponad Morzem Irlandzkim, na wyspy Wight czy Man.
Zobaczcie video z samolotem Carvair w filmie „Goldfinger” (James Bond) >> []
Po złotym okresie usługa lotów pasażersko-samochodowych zaczęła zanikać. Ten typ podróżowania wypierany jest przez coraz większe i szybsze pływające promy, nocne pociągi dla podróżujących z samochodem, coraz tańsze i wygodniejsze trasy bezpośrednie na lotniska, braku następcy starzejących się maszyn i wejście do służby poduszkowców (1968). Ostatni lot odbywa się 1 stycznia 1977 roku.
Fot. Wikipedia [załadunek samochodu do samolotu Aer Lingus]
PoprzednieObraz 5 z 5Następne