Niesamowite historie: Latający prom, o którego istnieniu nie mieliście pojęcia
Ponad pół wieku temu pasażerowie w 20 minut „przeskakiwali” wodę dzielącą Anglię i kontynentalną Europą. Samolotem, wraz ze swoimi samochodami.
PoprzednieObraz 2 z 5Następne
Jak to wyglądało?
Wojskowy rodowód miały także używane samoloty. Używane w pierwszym okresie samoloty śmigłowe Bristol Freighter zaprojektowane zostały jeszcze podczas II wojny światowej dla RAF-u do transportu wojskowych pojazdów. Charakterystyczna bąblowa ładownia samolotów przeznaczona była na pojazdy, które do wnętrza samolotu wjeżdżały po rampie przez rozchylany hydraulicznie luk. Kabina załogi umieszczona została ponad ładownią.
Pasażerowie podróżowali w fotelach w przedziale za ładownią z autami. Pokonywane przez Kanał La Manche dystanse były tak krótkie, że zdecydowano się nawet na usunięcie wciąganego podwozia. Dla oszczędności masy zastąpiono je podwoziem stałym.
Fot. Popular Mechanics [przekrój przez samolot]
Wojskowy rodowód miały także używane samoloty. Używane w pierwszym okresie samoloty śmigłowe Bristol Freighter zaprojektowane zostały jeszcze podczas II wojny światowej dla RAF-u do transportu wojskowych pojazdów. Charakterystyczna bąblowa ładownia samolotów przeznaczona była na pojazdy, które do wnętrza samolotu wjeżdżały po rampie przez rozchylany hydraulicznie luk. Kabina załogi umieszczona została ponad ładownią.
Pasażerowie podróżowali w fotelach w przedziale za ładownią z autami. Pokonywane przez Kanał La Manche dystanse były tak krótkie, że zdecydowano się nawet na usunięcie wciąganego podwozia. Dla oszczędności masy zastąpiono je podwoziem stałym.
Fot. Popular Mechanics [przekrój przez samolot]
PoprzednieObraz 2 z 5Następne