więcej okazji z Fly4free.pl

„Nie mamy państwa wagonu i co nam pan zrobisz” Konkurent PKP zaliczył pierwszą wtopę i zostawił pasażerów na lodzie

Foto: Shutterstock
W trudnej sytuacji znaleźli się pasażerowie, którzy dziś rano mieli podróżować pociagiem RegioJet z Krakowa do Warszawy. Pół godziny przed planowaną godziną odjazdu otrzymali bowiem wiadomość SMS z zaleceniem… anulowania biletów na przejazd.
Z tego tekstu dowiesz się:

Co było powodem problemów RegioJet?

Powodem zamieszania były problemy ze skompletowaniem składu, który miał obsługiwać trasę między największymi polskimi miastami. W pociągu zabrakło wagonu nr 4, na który czeski przewoźnik wcześniej sprzedawał bilety. 

W związku z tym dziesiątki pasażerów zostały pozostawione same sobie. Rano na ich telefonach pojawiła się jedynie wiadomość (w języku czeskim!) z prośbą o zmianę planów i podróż innym środkiem transportu.

– Z przyczyn technicznych […] podróż wagonem nr 4 nie będzie możliwa. Rezerwacji nie można przenieść nigdzie indziej, ponieważ nie ma wystarczającej liczby miejsc w tym połączeniu. Zdecydowanie zalecamy anulowanie biletu i skorzystanie z innego połączenia. Przepraszamy za niedogodności – czytamy w komunikacie RegioJet.  

Problem w tym, że wiadomość do pasażerów została wysłana o 8:42 – czyli nieco ponad pół godziny przed planowaną godziną odjazdu. Dla wielu z nich było to już zbyt późno, by szukać jakiejkolwiek alternatywy.

Najbliższe bezpośrednie połączenie – już na pokładzie PKP Intercity – odjeżdżało o 9:40, ale podróż do Warszawy trwała nim ponad 4 godziny. Chwilę później z Krakowa Głównego ruszał także pociąg Express InterCity Premium. Kupując bilet z godzinnym wyprzedzeniem trzeba było się jednak liczyć z wydatkiem 169 zł – zamiast 19 zł w RegioJet.

Foto: Konrad Trela / Fly4free.pl

– Na starcie mnie to zniechęciło do korzystania z usług RegioJet. Przeszło mi przez myśl, żeby przejechać 3 godziny na stojąco, ale odpuściłem…Akurat znaleźć do Warszawy pociąg to nie problem, tylko już niestety dwa razy drożej. Nie mówiąc o cenie za Pendolino – pisze w mediach społecznościowych jeden z pokrzywdzonych pasażerów.

Zwróciliśmy się do RegioJet z prośbą o wyjaśnienie zaistniałej sytuacji. Do momentu publikacji tego tekstu nie otrzymaliśmy jednak odpowiedzi.  

RegioJet anulował bilety chwilę przed odjazdem – podsumowanie
Pasażerowie porannego pociągu RegioJet z Krakowa do Warszawy dostali SMS z informacją o anulowaniu biletów… zaledwie pół godziny przed startem. Powodem był brak jednego z wagonów, a przewoźnik nie miał gdzie przesadzić podróżnych. Wielu zostało więc na peronie bez realnej alternatywy.

👉 Co się stało – RegioJet nie skompletował składu i zabrakło wagonu nr 4, na który wcześniej sprzedał bilety.
👉 Kiedy poinformowano pasażerów – SMS z zaleceniem anulowania rezerwacji dotarł o 8:42, czyli tuż przed odjazdem.
👉 Jakie były opcje – Najbliższe połączenia oferowało PKP Intercity, ale były dużo droższe i znacznie wolniejsze. Pendolino kosztowało tego dnia 169 zł, zamiast 19 zł w RegioJet.
👉 Co mówią pasażerowie – Wielu czuje się pokrzywdzonych. „Na starcie mnie to zniechęciło do korzystania z usług RegioJet. ” – pisze jeden z nich.
Misją Fly4free.pl jest przedstawienie Ci najlepszych zdaniem naszej redakcji okazji na podróże. Opisujemy oferty znalezione przez nas w internecie i wskazujemy adresy internetowe, pod którymi samodzielnie możesz wykupić podróż lub elementy podróży. Ceny w artykułach są aktualne w chwili publikacji. Możemy otrzymywać wynagrodzenie od partnerów handlowych, do których Cię przekierowujemy.
Komentarze

na konto Fly4free.pl, aby dodać komentarz.
Jeśli ktoś kupuje bilet za 19 PLN to musi się liczyć z takimi niedogodnościami i niespodziankami. Podobnie jak absurdalne są narzekania na Ryanaira czy Wizzaira. 
Stanisław Ryszard Piech z Google, 25 listopada 2025, 12:20 | odpowiedz

porównaj loty, hotele, lot+hotel
Nowa oferta: . Czytaj teraz »