Dokąd latamy najczęściej i jakimi liniami najchętniej? Zobacz najnowsze dane o lataniu w Polsce

Najnowsze dane ULC za cały 2015 rok pokazują jak szybko rosną tanie linie i jak mocno odskoczyły one LOT. Wynika z nich, że w ciągu 12 miesięcy Ryanair zwiększył liczbę pasażerów z lotnisk w Polsce aż o 1,68 mln pasażerów, a Wizz Air – o 1,32 mln pasażerów (z 4,5 do 5,81 mln osób).
W tym samym czasie drastycznie spadła liczba pasażerów LOT – według ULC narodowy przewoźnik przewiózł w 2015 r. 5,48 mln osób (300 tys. mniej niż rok wcześniej), jest to jednak liczba zawyżona. ULC przyjął bowiem metodologię, w której zlicza dane z lotnisk, a nie od przewoźników, a to oznacza, że każdego pasażera lotu krajowego liczy podwójnie – jako odlatującego z jednego lotniska i przylatującego na drugie.
Ilu tak naprawdę pasażerów przewiózł LOT? Trudno powiedzieć, bo linia na razie nie zdradza swoich wyników – można jednak bezpiecznie założyć, że to nieco ponad 4 mln pasażerów.
W tym roku wynik LOT z pewnością będzie lepszy – uwolniona z ograniczeń programu naprawczego firma otworzyła lub wznowiła 18 połączeń (w tym długodystanową trasę do Tokio), jednak z pewnością nie dogoni dwóch tanich linii, które dzielą i rządzą na polskim rynku.
Tym bardziej, że nad Wisłą coraz mocniej rozpycha się Lufthansa.
Na slajdach poniżej znajdziecie infografiki, w których znajdziecie informacje o tym, które lotnicze zajęły kolejne miejsca i ilu pasażerów przewiozły, a także dane o najpopularniejszych państwach i miastach , do których w 2015 r. podróżowaliśmy z polskich lotnisk.
W danych na temat portów lotniczych nie ma wielkich zaskoczeń - polskie lotniska w zeszłym roku obsłużyły ponad 30 mln osób, a liczba pasażerów zwiększyła się o 12 proc. w skali roku. To pierwszy rok od dawna, gdy wszystkie lotniska w Polsce zanotowały wzrost liczby pasażerów. Szczególnie dynamicznie rosną Modlin, Szczecin i Lublin. Jak pisaliśmy kilka tygodni temu na Fly4Free.pl są w ścisłej czołówce najszybciej rosnących lotnisk w Europie.
Fot. ULC