Pod Morzem Bałtyckim powstanie imponujący tunel. Znacząco skróci podróż między dwoma krajami
W ostatni poniedziałek król Danii Fryderyk X symbolicznie zainaugurował budowę 18-kilometrowego tunelu, który znajdzie się pod wodami Morzami Bałtyckiego. Połączy on południową Danię z północnymi Niemcami, a jego głównym celem ma być „przyczynienie się do zielonej transformacji sektora transportu obu krajów” – opisuje serwis „Euronews”.
Kemer od 2104 PLN na 7 dni (lotnisko wylotu: Rzeszów)
Marmaris od 2030 PLN na 7 dni (lotnisko wylotu: Katowice)
Fuerteventura od 1625 PLN na 7 dni (lotnisko wylotu: Katowice)
Skomplikowany proces budowy ma dobiec końca w 2029 roku. Dzięki temu połączenie przez cieśninę Fehmarnbelt nie będzie już zajmowało 45 minut podróży promem, a zaledwie siedem minut pociągiem. Dokładniej rzecz ujmując, tunel połączy miejscowości Roedby w duńskiej gminie Stevns i Puttgarten, dzielnicę miasta Fehmarn. Ma to być również ważne usprawnienie dalszych połączeń drogowych i kolejowych z Europą Środkową i krajami nordyckimi.
Za budowę tunelu odpowiedzialna jest firma Sund & Baelt, która rozpoczęła już prace nad pierwszym, 217-metrowym odcinkiem, który zostanie zanurzony w rynnie dna morskiego po stronie duńskiej pod koniec tego roku.
Budowany tunel jest kolejną imponującą inwestycją drogową i kolejową, za którą stoi Dania. W 2000 roku powstał most i tunel wiodące przez cieśninę Oresund, łączące Kopenhagę z trzecim co do wielkości miastem Szwecji, Malmö. Dwa lata wcześniej z kolei otwarto ruch drogowy między wyspami Fionia a Zelandią, gdzie leży Kopenhaga. Ruch kolejowy rozpoczął się tam rok wcześniej.
The first #tunnel element of the Fehmarnbelt link between #Denmark and #Germany has been completed – Congratulations to all those involved!
— CINEA🇪🇺 (@cinea_eu) June 17, 2024
The #EU #CEFTransport programme is supporting the project with over €1 billion.#EUGreenDeal pic.twitter.com/QqKfrpriva
Nie ma jeszcze komentarzy, może coś napiszesz?