Mija miesiąc od startu wycieczek na słoneczną Margaritę. Pierwsze opinie? „Raj, ale samolot do wymiany”
W drugiej połowie października, niedługo po ogłoszeniu uruchomienia czarterów na Margaritę, Maciej Szczechura, prezes biura podróży Rainbow w rozmowie z Fly4free.pl zdradził, że „kierunek ten najpewniej stanie się hitem zimowego sezonu”. Wcale nie można było się temu dziwić – ten ekscytujący kierunek wrócił do oferty polskich biur podróży po wielu latach przerwy. .
Teraz, gdy minął miesiąc od wznowienia lotów, sprawdziliśmy, jak propozycja ta wygląda w oczach wczasowiczów. Jak oceniają hotele i loty? Co im się spodobało najbardziej, a co najmniej?
Hotele "zachwycające", ale z kilkoma wyjątkami
W chwili pisania tego tekstu, na stronie biura podróży widnieje 27 ofert wyjazdów na Margaritę. Biorąc pod uwagę same hotele i liczbę co najmniej 10 opinii, najwyższą ocenę na ten moment dostał hotel SUNSOL Ecoland, znajdujący się w północno-wschodniej części wyspy. To 5-gwiazdkowy obiekt rozmieszczony w pięciu budynkach, w których znajduje się łącznie 250 pokoi. Co najbardziej spodobało się w nim wczasowiczom?
Z opinii na stronie Rainbow wynika, że spora liczba gości pozytywnie oceniła „przemiłą i bardzo pomocną obsługę, z którą spokojnie można porozumieć się po angielsku„. Dla kilku oceniających był to nawet „największy atut całego hotelu„. Wczasowicze zwrócili też uwagę na „smaczne jedzenie i drinki„, choć wspominali też o niezbyt urozmaiconym wyborze, co niektórzy słusznie tłumaczyli sytuacją ekonomiczną w Wenezueli. Do tego pojawiło się kilka pozytywnych recenzji na temat samego kompleksu, który oceniono jako „czysty i zadbany„.
Żeby jednak nie było tak kolorowo – najlepiej oceniany obiekt na Margaricie również doczekał się kilku nieco mniej pozytywnych recenzji. Na co w tym przypadku wczasowicze zwracali uwagę?
Niektórzy twierdzili, że obiekt ten „raczej zasługuje na 4, a nie 5 gwiazdek„. Kilka osób skarżyło się na „brak wentylacji w łazience czy głośną, choć działającą klimatyzację„. Kilkukrotnie pojawiającym się zarzutem był także „brak krzeseł i stolika na balkonie czy tarasie„. Nieliczni zwrócili także uwagę na „problemy komunikacyjne z obsługą„, jednak częściej aspekt ten był oceniany pozytywnie.
>> Sprawdź oferty wylotów na Margaritę z Warszawy i Katowic <<
Kusadasi od 2650 PLN na 7 dni (lotnisko wylotu: Katowice)
Sharm El Sheikh od 1978 PLN na 7 dni (lotnisko wylotu: Wrocław)
Kreta Zachodnia od 2921 PLN na 7 dni (lotnisko wylotu: Wrocław)
Biorąc pod uwagę liczbę opinii pod poszczególnymi ofertami Rainbowa, drugim najpopularniejszym obiektem na Margaricie jest 4-gwiazdkowy SUNSOL Isla Caribe. Do dyspozycji gości są 452 wygodnie urządzone pokoje 2–osobowe ulokowane w trzech kompleksach. Oferują one standardowe rodzaje wyposażenia (prywatna łazienka z suszarką, klimatyzacja czy lodówka). Co w jego przypadku było najczęściej chwalone?
Z opinii wczasowiczów wynika, że największymi plusami są „przepiękny teren hotelu„, „wyżywienie i drinki„, a także personel. „Takiej miłej obsługi kelnerskiej jeszcze nie doświadczyłem” – ocenił jeden z podróżnych. Często zwracano również uwagę na „piękne oświetlenie obiektu i zmieniające kolor światła„. Ponadto doceniono takie aspekty, jak „osobny bar przy każdej z sekcji budynków„, „sporą liczbę leżaków przy basenach„, a także „wspaniały ogród palmowy i zadbane ścieżki„.
Bardziej wymagający podróżni znaleźli jednak kilka aspektów, które ich zdaniem należało ocenić jako negatywne. Czego zatem mogliśmy się dowiedzieć z takich opinii?
Jeden z wczasowiczów uznał, że „obiekt jest średnio przygotowany na przyjazd klientów„. Argumentował to faktem, że „pomimo małego obłożenia, klienci lokowani byli do starszych części budynków, które nie były proponowane przez biuro Rainbow„. Potwierdziła to inna z klientek, która napisała, że „po przyjeździe przywitał ją chaos związany z meldunkiem do nieprzygotowanych pokoi„. Problematyczny był też fakt, że spośród kilku restauracji, działała „jedna mała, a druga, nieco większa, tylko przez weekend„. Dla jednego z podróżnych uciążliwe było również to, że „hotel położony jest na uboczu, z dala od innych, z standard pozostawiał wiele do życzenia„.
Przelot, czyli największy mankament czarterów na Margaritę
Rejsy na Margaritę realizowane są za pomocą 299-miejscowego Airbusa A330-200, należącego do hiszpańskiej linii lotniczej Plus Ultra. To właśnie ten element całej podróży był najczęściej krytykowany przez wczasowiczów. O ile wielu podróżnych chwaliło wczasy, to przelot nie był przez nich zbyt dobrze zapamiętany. Czego możemy się dowiedzieć z opinii na stronie Rainbowa?
Jeden z wczasowiczów dość krytycznie ocenił, że „jego zdaniem wygodniejsza jest nawet podróż autobusem, a międzykontynentalne loty powinny się odbywać w wygodniejszych warunkach„. Standard w klasie ekonomicznej oceniano jako „gorszy od WizzAira„. Zwracano głównie uwagę na „ciasne i twarde fotele, praktycznie brak jakiejkolwiek rozrywki pokładowej„. Z drugiej strony, w opinii wielu wczasowiczów sytuację ratowały „przesympatyczna załoga i smaczne posiłki„. Niektórzy jednak nie mieli skrupułów i twierdzili, że „wszystko to było zdecydowanie gorsze od tego, do czego byli przyzwyczajeni na tego typu wakacjach„.
Oczywiście powyższe opinie są subiektywnym zdaniem pojedynczych wczasowiczów. Ale w oczy rzuca się kilkukrotne wspominanie o niewielkiej ilości miejsca, co przecież w kontekście lotów długodystansowych jest szczególnie uciążliwe. Doszukując się pozytywów na temat hiszpańskiej linii w opiniach podróżnych, trudno było takowe znaleźć. Dominowały właśnie negatywne oceny, co w sumie można zrozumieć – w końcu mało kto chciałby spędzić 11 godzin na ciasnym fotelu, bez dostępu do rozrywki pokładowej.





