Mamy najnowocześniejszy dworzec kolejowy w Europie? Testujemy świeżo otwartą Łódź Fabryczną [ZDJĘCIA]
W niedzielę, po pięciu latach budowy, otwarto w końcu dworzec Łódź Fabryczna. To największa tego typu inwestycja w Polsce, która kosztowała ponad 1,75 mld PLN. Jak prezentuje się w środku i jakie perspektywy ma przed sobą dworzec?
Budowa dworca trwała aż 5 lat, ale to dopiero początek inwestycji. Zobacz, jak prezentuje się w środku i przeczytaj o dalszych ambitnych planach Łodzi, w tym o budowie „mini metra” i planowanej Kolei Dużych Prędkości.
PoprzednieObraz 22 z 25Następne
Ale plany są znacznie bardziej ambitne
Na dworcu Łódź Fabryczna powstał dodatkowy peron i para torów w tunelu z myślą o Kolei Dużych Prędkości. Ten innowacyjny projekt zakłada stworzenie linii "Y", która połączy Warszawę z Wrocławiem i Poznaniem pociągami rozwijającymi średnio 300-350 kilometrów na godzinę. Program budowy został przyjęty przez rząd w 2008 r., jednak od tej pory projekt nie ruszył z miejsca.
Fot. Fly4free.pl
Na dworcu Łódź Fabryczna powstał dodatkowy peron i para torów w tunelu z myślą o Kolei Dużych Prędkości. Ten innowacyjny projekt zakłada stworzenie linii "Y", która połączy Warszawę z Wrocławiem i Poznaniem pociągami rozwijającymi średnio 300-350 kilometrów na godzinę. Program budowy został przyjęty przez rząd w 2008 r., jednak od tej pory projekt nie ruszył z miejsca.
Fot. Fly4free.pl
PoprzednieObraz 22 z 25Następne






