Mamy najnowocześniejszy dworzec kolejowy w Europie? Testujemy świeżo otwartą Łódź Fabryczną [ZDJĘCIA]
W niedzielę, po pięciu latach budowy, otwarto w końcu dworzec Łódź Fabryczna. To największa tego typu inwestycja w Polsce, która kosztowała ponad 1,75 mld PLN. Jak prezentuje się w środku i jakie perspektywy ma przed sobą dworzec?
Budowa dworca trwała aż 5 lat, ale to dopiero początek inwestycji. Zobacz, jak prezentuje się w środku i przeczytaj o dalszych ambitnych planach Łodzi, w tym o budowie „mini metra” i planowanej Kolei Dużych Prędkości.
PoprzednieObraz 21 z 25Następne
To nie koniec inwestycji. Będzie "mini metro"?
Nowy dworzec kolejowy w Łodzi będzie w pełni wykorzystany tylko wtedy, gdy powstanie tunel średnicowy, który połączy Fabryczną z dworcem Łódź Kaliska i stacją Łódź Żabieniec, jednocześnie "otwierając" dworzec na pociągi z reszty kraju. Według planów PKP PLK, ta inwestycja (warta także prawie 2 mld PLN) zostanie zrealizowana do 2022 roku.
Dodatkową zaletą tunelu ma być to, że będą w nim dwa miejskie przystanki - w ten sposób po zakończeniu inwestycji łodzianie zyskają "mini-metro".
Fot. Fly4free.pl
Nowy dworzec kolejowy w Łodzi będzie w pełni wykorzystany tylko wtedy, gdy powstanie tunel średnicowy, który połączy Fabryczną z dworcem Łódź Kaliska i stacją Łódź Żabieniec, jednocześnie "otwierając" dworzec na pociągi z reszty kraju. Według planów PKP PLK, ta inwestycja (warta także prawie 2 mld PLN) zostanie zrealizowana do 2022 roku.
Dodatkową zaletą tunelu ma być to, że będą w nim dwa miejskie przystanki - w ten sposób po zakończeniu inwestycji łodzianie zyskają "mini-metro".
Fot. Fly4free.pl
PoprzednieObraz 21 z 25Następne






