więcej okazji z Fly4free.pl

Pierwsza linia wprowadza fotele z regulacją temperatury: będą podgrzewać lub chłodzić!

Lufthansa
Foto: Lufthansa
Podgrzewane siedzenia nie są niczym odkrywczym – wiele nowoczesnych samochodów posiada tą funkcjonalność. Ale nie wszystkie są wyposażone jednocześnie w ogrzewanie, jak i chłodzenie. Taką innowację szykuje Lufthansa, która dzięki temu stanie się pierwszą linią oferującą takie udogodnienie dla pasażerów.

Ambitne plany Lufthansy mają być realizacją czegoś, o czym jak dotąd w kontekście komfortu podczas lotów nie mówiło się zbyt często. Kwestia klimatyzacji w samolotach pasażerskich co do zasady jest złożonym tematem i pasażerowie większości linii nie mają gwarancji posiadania osobistych otworów wentylacyjnych. Lufthansa chce to zmienić i wprowadzić sporą innowację.

Planowane przez niemieckiego przewoźnika we współpracy z firmą Caynova, pionierem w dziedzinie technologii dla pasażerów rozwiązanie ma dotyczyć siedzeń w klasie premium. Fotele nowej generacji „Allegris” mają posiadać nie tylko opcję ogrzewania, ale także chłodzenia. Lufthansa ma być w ten sposób pierwszą linią, która wprowadzi takie rozwiązanie.

Nic nie jest tak indywidualne, jak indywidualne postrzeganie temperatury. W przyszłości pasażerowie naszej klasy premium będą mogli wybrać własny, osobisty mikroklimat. Niektórym pasażerom jest za ciepło, inni pasażerowie preferują niższe temperatury. Nasze nowe siedzenia mogą być ogrzewane lub chłodzone przez każdego pasażera – ogłosił Jens Ritter, dyrektor generalny Lufthansy.

Szwajcarska firma Caynova w fotelach „Allegris” korzysta z dobrze znanej m.in. z podgrzewanych siedzeń w samochodach technologii. Wykorzystuje rezystancyjny drut grzejny, który zapewnia przewodzenie ciepła. Zamienia on energię elektryczną w ciepło, a dzięki zastosowaniu obwodu sterującego dzieje się to w bezpieczny i kontrolowany sposób. Drut oporowy ma być wszyty w ognioodporny materiał blokujący w piance siedziska, co również pomaga w równomiernym rozprowadzeniu ciepła w całym siedzeniu. Efekt chłodzenia z kolei ma być uzyskiwany dzięki zastosowaniu wentylatora i sprytnemu doborowi materiałów.

Ponadto Lufthansa ujawniła więcej szczegółów na temat „największej w historii inwestycji w klasę premium”. Nowczesne kabiny mają być uszeregowane na przemian w konfiguracji 1-2-1 i 1-1-1, a wszystkie fotele będzie można przekształcić w 2-metrowe łóżka. Ponadto będą wyposażone w 17-calowy telewizor osobisty, ładowanie bezprzewodowe, słuchawki z redukcją szumów oraz możliwość podłączenia własnego urządzenia do systemu Bluetooth.

Nowa technologia Lufthansy i Caynovy ma zostać wprowadzona w 2024 roku w nowo dostarczonych samolotach Airbus A350. Rok później rozwiązanie może także pojawić się w maszynach linii SWISS.

Misją Fly4free.pl jest przedstawienie Ci najlepszych zdaniem naszej redakcji okazji na podróże. Opisujemy oferty znalezione przez nas w internecie i wskazujemy adresy internetowe, pod którymi samodzielnie możesz wykupić podróż lub elementy podróży. Ceny w artykułach są aktualne w chwili publikacji. Możemy otrzymywać wynagrodzenie od partnerów handlowych, do których Cię przekierowujemy.
Komentarze

na konto Fly4free.pl, aby dodać komentarz.

Nie ma jeszcze komentarzy, może coś napiszesz?


porównaj loty, hotele, lot+hotel
Nowa oferta: . Czytaj teraz »