Pierwsza linia wprowadza fotele z regulacją temperatury: będą podgrzewać lub chłodzić!
Ambitne plany Lufthansy mają być realizacją czegoś, o czym jak dotąd w kontekście komfortu podczas lotów nie mówiło się zbyt często. Kwestia klimatyzacji w samolotach pasażerskich co do zasady jest złożonym tematem i pasażerowie większości linii nie mają gwarancji posiadania osobistych otworów wentylacyjnych. Lufthansa chce to zmienić i wprowadzić sporą innowację.
Planowane przez niemieckiego przewoźnika we współpracy z firmą Caynova, pionierem w dziedzinie technologii dla pasażerów rozwiązanie ma dotyczyć siedzeń w klasie premium. Fotele nowej generacji „Allegris” mają posiadać nie tylko opcję ogrzewania, ale także chłodzenia. Lufthansa ma być w ten sposób pierwszą linią, która wprowadzi takie rozwiązanie.
– Nic nie jest tak indywidualne, jak indywidualne postrzeganie temperatury. W przyszłości pasażerowie naszej klasy premium będą mogli wybrać własny, osobisty mikroklimat. Niektórym pasażerom jest za ciepło, inni pasażerowie preferują niższe temperatury. Nasze nowe siedzenia mogą być ogrzewane lub chłodzone przez każdego pasażera – ogłosił Jens Ritter, dyrektor generalny Lufthansy.
Costa Blanca od 1871 PLN na 7 dni (lotnisko wylotu: Rzeszów)
Costa Dorada od 2769 PLN na 7 dni (lotnisko wylotu: Katowice)
Bodrum od 2610 PLN na 7 dni (lotnisko wylotu: Katowice)
Szwajcarska firma Caynova w fotelach „Allegris” korzysta z dobrze znanej m.in. z podgrzewanych siedzeń w samochodach technologii. Wykorzystuje rezystancyjny drut grzejny, który zapewnia przewodzenie ciepła. Zamienia on energię elektryczną w ciepło, a dzięki zastosowaniu obwodu sterującego dzieje się to w bezpieczny i kontrolowany sposób. Drut oporowy ma być wszyty w ognioodporny materiał blokujący w piance siedziska, co również pomaga w równomiernym rozprowadzeniu ciepła w całym siedzeniu. Efekt chłodzenia z kolei ma być uzyskiwany dzięki zastosowaniu wentylatora i sprytnemu doborowi materiałów.
Ponadto Lufthansa ujawniła więcej szczegółów na temat „największej w historii inwestycji w klasę premium”. Nowczesne kabiny mają być uszeregowane na przemian w konfiguracji 1-2-1 i 1-1-1, a wszystkie fotele będzie można przekształcić w 2-metrowe łóżka. Ponadto będą wyposażone w 17-calowy telewizor osobisty, ładowanie bezprzewodowe, słuchawki z redukcją szumów oraz możliwość podłączenia własnego urządzenia do systemu Bluetooth.
Nowa technologia Lufthansy i Caynovy ma zostać wprowadzona w 2024 roku w nowo dostarczonych samolotach Airbus A350. Rok później rozwiązanie może także pojawić się w maszynach linii SWISS.






Nie ma jeszcze komentarzy, może coś napiszesz?