Wojewódzki Inspektor Nadzoru Budowlanego Jaromir Grabowski w rozmowie z Fly4free.pl powiedział, że opinia z Instytutu Technicznego Wojsk Lotniczych przekazana przez Lotnisko w Modlinie jest już analizowana. Jednak ostateczna decyzja zostanie wydana nie wcześniej niż za 2-3 dni.
Przeczytaj pisemną decyzję Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Budowalnego z 28 grudnia 2012 roku >>
Jeżeli okaże się, że betonowe fragmenty drogi startowej nie nadają się do użytkowania, będzie to oznaczało poważy problem dla portu lotniczego. Przypomnijmy, że dziennie miedzy innymi z powodu zawieszenia operacji lotniczych traci on ok. 180 tysięcy złotych. Jak łatwo policzyć tylko do dziś (21 stycznia) straty przekroczyły już ponad 5 milionów złotych.
22 grudnia 2012 r Wojewódzki Inspektor Nadzoru Budowlanego cofnął pozwolenie na użytkowanie dwóch betonowych fragmentów pasa startowego. Powodem były pęknięcia i dziury. Linie Wizz Air oraz Ryanair zdecydowały o czasowym przeniesieniu operacji na Lotnisko Chopina.
Aktualizacja 19:23
Przed chwilą otrzymaliśmy komunikat z Modlina. Zwracamy uwagę na użyte poniżej słowo kompleksowa
Szanowni Państwo,
Lotnisko Warszawa/Modlin wezwało firmę ERBUD SA do zapłaty pierwszych odszkodowań oraz przedstawienia harmonogramu gruntownego remontu. Informacja prasowa na ten temat również w załączniku.Lotnisko Warszawa/Modlin wezwało ERBUD SA do zapłaty pierwszych odszkodowań oraz przedstawienia harmonogramu gruntownego remontu.
Zarząd Portu Lotniczego Warszawa/Modlin, podczas obrad Sejmiku Województwa Mazowieckiego, poinformował o wystawieniu firmie ERBUD SA pierwszego wezwania do pokrycia utraconych korzyści w wyniku nieprawidłowego wykonania pasa startowego.
W najbliższą środę 23 stycznia 2013r. generalny wykonawca przedstawi szczegóły kompleksowej naprawy uszkodzonych części drogi startowej.
Wystawione przez Zarząd Lotniska wezwanie opiewa na sumę blisko 1 mln zł i dotyczy okresu od 22 do 31 grudnia 2012 r. Zarząd zapowiada kolejne wezwania, których wysokość uzależniona będzie od terminu przywrócenia ruchu lotniczego w porcie. Zarząd podkreśla również, że wystawione wezwanie nie zamyka drogi do roszczeń o szerszym zakresie.
Zarząd Spółki zaprosił przedstawicieli Mazowieckiego Wojewódzkiego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego, Urzędu Lotnictwa Cywilnego oraz Instytutu Technicznego Wojsk Lotniczych na planowane na 23 stycznia spotkanie, na którym generalny wykonawca przedstawi pełny harmonogram oraz przyjętą technologię kompleksowej naprawy drogi startowej.
„Zależy nam aby przedstawiony przez ERBUD SA plan napraw był zaopiniowany przez odpowiednie instytucje” – podkreśla Marcin Danił, wiceprezes Zarządu Portu Lotniczego Warszawa/Modlin.
Zgodnie z zapisami w umowie koszty dotychczasowych prac naprawczych jak również kompleksowej wymiany nawierzchni progów drogi startowej pokrywane są przez generalnego wykonawcę firmę – ERBUD SA.Port Lotniczy Warszawa/Modlin
Pozdrawiam,
Magdalena Bojarska
Specjalista ds. komunikacji