Lotnisko w Katowicach kusi linie zniżkami. O tych trasach marzą od dawna, bo brakuje im ich w siatce
– Celem wprowadzenia 30 proc. zniżki dla przewoźników, którzy wykonują regularne połączenia krajowe z/do Katowice Airport jest chęć rozwoju katowickiej siatki regularnych połączeń realizowanych w Polsce. Wspomniana zniżka ma za zadanie zachęcić przewoźników do wykonywania oraz otwierania tego typu połączeń z Katowice Airport. Zniżka dotyczy wszystkich przewoźników, którzy realizują regularne połączenia krajowe z/do Katowic, a data rozpoczęcia realizacji lotów nie ma na to wpływu – mówi Jakub Mańka z biura prasowego GTL, cytowany przez serwis pasazer.com.
Czy dzięki temu zwiększy się liczba połączeń krajowych z Pyrzowic? Aktualnie jedyną trasą jest połączenie LOT do Warszawy, choć władze lotniska regularnie twierdzą, że przydałaby się większa liczba rotacji na tej trasie. Lotnisko w Pyrzowicach chciałoby też uruchomienia innych kierunków. Przez lata na liście priorytetów lotniska było m.in. uruchomienie regularnych lotów do Gdańska, do którego władze lotniska próbowały przekonać Wizz Aira. Z kolei władze lotniska w Szymanach informowały kilka miesięcy temu, że na krótkiej liście połączeń, o które walczy lotnisko, jest m.in. trasa do Pyrzowic.
Wszystko wskazuje na to, że jedyną linią, która byłaby w stanie otworzyć jakiekolwiek nowe trasy jest LOT. Wizz Air od dawna deklaruje, że nie jest zainteresowany uruchomieniem lotów krajowych w Polsce. Z kolei dyrektor handlowy Ryanaira powiedział niedawno na naszych łamach, że loty krajowe nie jest to segment rynku, który irlandzka linia chciałaby w tej chwili rozwijać.
Co ciekawe, z wyliczeń serwisu pasazercom wynika, że na zniżkach w cenniku LOT zyska całkiem niemałą sumkę. Przy zachowaniu obecnego oferowania na trasie z Warszawą, LOT może bowiem dzięki zniżce zyskać w przyszłym roku nawet 1,2 mln zł.
Nie ma jeszcze komentarzy, może coś napiszesz?