więcej okazji z Fly4free.pl

Lotnisko w Katowicach kusi LOT i Ryanaira. I planuje wielką inwestycję

Foto: Wikipedia
- Naszym celem numer 1 jest odzyskanie bezpośredniego połączenia z Turynem. Rozmawiamy w tej sprawie z tanimi liniami, ale liczymy też na LOT – mówi Artur Tomasik, prezes portu w Pyrzowicach. Dodaje też, że liczba pasażerów rośnie tak szybko, że w najbliższych tygodniach lotnisko zacznie przygotowania do dużej rozbudowy.

Lotnisko w Katowicach rośnie jak na drożdżach – w kwietniu skorzystało z niego 236,8 tys. osób, co oznacza wzrost aż o 18,7 proc. w skali roku. Z kolei od stycznia do marca wzrosty wyniosły ponad 10,2 proc. w skali roku.

– Te wyniki znacząco przekraczają nasze oczekiwania. Skorygowaliśmy już prognozy i oczekujemy, że w tym roku odprawimy 3,7 mln osób, a w przyszłym przekroczymy magiczną barierę 4 mln pasażerów – mówi w rozmowie z Fly4free.pl Artur Tomasik.

Tak duże wzrosty lotnisko w Katowicach zawdzięcza przede wszystkim rosnącej liczbie pasażerów czarterowych (w kwietniu wzrost o 42,8 proc.).

– Podczas niedawnych targów Routes w Belfaście rozmawialiśmy w sprawie powiększenia naszej oferty dalekich, międzykontynentalnych połączeń czarterowych i jestem przekonany, że już w przyszłym roku będziemy mieli więcej takich tras – mówi Tomasik.

Nowe trasy? Priorytetem Włochy

Śląskie lotnisko rozmawia też o kolejnych połączeniach typu point-to-point. Głównie z tanimi liniami, ale nie tylko.

– Bardzo cieszymy się z każdej nowej trasy, jaka jest uruchamiana z naszego lotniska, ale szczególnie cieszy mnie uruchomione przez Ryanaira od sezonu letniego połączenie do Hamburga. Bilety na tej trasie sprzedają się bardzo dobrze i nie ukrywam, że naszym celem jest zwiększenie siatki połączeń o kolejne lotniska w Niemczech. Innym kierunkiem, o którym rozmawiamy, są Włochy. Tutaj naszym absolutnym priorytetem jest Turyn. Rozmawiamy o tym połączeniu zarówno z tanimi liniami, jak i z LOT, który do 2011 roku latał już na tej trasie. Wiemy, że takie połączenie byłoby rentowne, choćby ze względu na wiele włoskich firm, które znajdują się w regionie – mówi Tomasik.

To kolejna trasa z portu regionalnego, do której przymierza się LOT. Jak pisaliśmy na Fly4free.pl, narodowy przewoźnik zmienił trochę swoją strategię i przychylniej patrzy na inne porty niż lotnisko Chopina. Efektem są choćby nowe połączenia z: Gdańska, Wrocławia, Poznania i Lublina do Tel Awiwu, a także trasa z Poznania do Lwowa. Ale to nie koniec – z naszych informacji wynika, że zaawansowane rozmowy z LOT w sprawie europejskiej trasy prowadzi lotnisko w Gdańsku. Także Mariusz Wiatrowski, prezes lotniska w Poznaniu, przyznaje, że rozmawia z LOT o kolejnych połączeniach. A jak pisaliśmy wcześniej – lotnisko we Wrocławiu chciałoby, aby narodowy przewoźnik poleciał z Dolnego Śląsk do Zurychu.

– Jest wiele tras z lotnisk regionalnych, na których LOT może dobrze zarobić – przekonuje Wiatrowski.

Katowice się rozbudowują

Wracając do portu w Pyrzowicach, tak dobre wyniki sprawiają, że lotnisko przymierza się do rozbudowy. W ciągu najbliższych 2 miesięcy zostanie wybrana koncepcja rozbudowy terminala B, a inwestycja ma zostać zrealizowana w ciągu najbliższych 2 lat. Całkowite koszty to ponad 40 mln PLN – po jej zakończeniu przepustowość terminala z większy się z 5 do ok. 7,5 mln pasażerów rocznie.

– Naszym największym priorytetem jest zwiększenie liczby stanowisk do odprawy i kontroli paszportowej. Jest to związane z charakterem naszego portu – mając tak dużą liczbę pasażerów czarterowych, obsługujemy znacznie więcej ludzi w wakacje niż poza najwyższym sezonem – przyznaje Tomasik.

Tym bardziej, że liczba pasażerów może wzrosnąć jeszcze bardziej od przyszłego roku, gdy na rynku czarterowym zadebiutuje Ryanair Sun.

– Jest jeszcze za wcześnie na jakiekolwiek przewidywania, ale moim zdaniem, nowy przewoźnik większość ruchu będzie kierował przez 2 największe lotniska czarterowe w Polsce, czyli Chopina i Katowice – dodaje prezes lotniska w Pyrzowicach.

Komentarze

na konto Fly4free.pl, aby dodać komentarz.
To jest dworzec!!!
m, 12 maja 2017, 16:09 | odpowiedz
nie wiem czemu ale przeczytałem pierwsze zdanie jako "Naszym celem numer 1 jest odzyskanie bezpośredniego połączenia z RADOMIEM"
ja, 12 maja 2017, 16:12 | odpowiedz
m To jest dworzec!!!
A pod dworcem przystanek busów do Pyrzowic po 27 zł.
Les, 12 maja 2017, 16:14 | odpowiedz
PO CO KOMU TEN DWORZEC PKP NA ZDJĘCIU???!!!
kabaret, 12 maja 2017, 16:17 | odpowiedz
Les
m To jest dworzec!!!
A pod dworcem przystanek busów do Pyrzowic po 27 zł.
I galeria, gdzie można kupić i walizkę i jej zawartość na wakacje.
m, 12 maja 2017, 16:18 | odpowiedz
Kilka uwag do istniejącego lotniska i prośba do Prezesa Tomasika, aby się zająć tymi problemami: - odprawa robiona przez nową firmę PP - potrzebne szkolenia dla tych ludzi, nie dają rady i nie pracują frontem do pasażera, - kiss&fly - terminal B po przebudowie powinien być "europejski" a nie jak teraz, z minionej epoki: potrzebne są większe ilości toalet, dobre knajpy z normalnymi cenami, sklepy na światowym poziomie a nie to co teraz tam jest, czyli dwa sklepiki z alkoholem - kamery online w internecie - nowa strona internetowa lotniska - nowe linie latające z KTW - mocniej wpuścić Ryanaira, może easyjet, może norwegian - krajowe połączenia, przynajmniej sezonowo od maja do września z KTW do Gdańska - nowe kierunki na południe Europy - Turyn, Dubrovnik Madryt, Porto, kolejne wyspy greckie
Wasz Klient, 12 maja 2017, 16:26 | odpowiedz
A wjazd samochodem dalej 5 złotych a PREZES obiecał od stycznia free do 10 minut - NIEŁADNIE !!!
Biko, 12 maja 2017, 16:33 | odpowiedz
tak super, terminal po rozbudowie - wchodzisz do wc są dwie kabiny a w jednej pisuar :)
adam9, 12 maja 2017, 17:34 | odpowiedz
Gdyby była trasa KTW-GDN to w sezonie mógłby być hit. Komu by się chciało jechać 8.5h pociągiem? Albo nawet 5.5h expresem? Zwłaszcza po cenach ryanair
M, 12 maja 2017, 17:37 | odpowiedz
Co to ryanair sun?
Slawomir, 12 maja 2017, 17:40 | odpowiedz
Fajnie gdyby Transavia otwarta kilka nowych tras, przykładowo Monachium
alexx, 12 maja 2017, 18:48 | odpowiedz
Duży ruch czarterowy jest tez z Poznania i jeśli Ryanair ma wybrać tylko 2 porty w kraju to pewnie wybierze Poznan by obsługiwać zachodnia Polskę no i Warszawę . Oby tylko prezes ławicy nic nie popsuł ....
Poznaniak 2, 13 maja 2017, 7:08 | odpowiedz
Zamiast rozbudowywać ponownie już i tak niedawno modernizowane terminale może warto by te kwotę przeznaczyć na budowę linii szybkiej kolei podmiejskiej łączącej Pyrzowice z centrum Katowic, może z Sosnowcem, Gliwicami. Dziś mamy sytuację w której jeśli mamy wylot z Pyrzowic o 6:00 to ciężko jest dojechać do lotniska komunikacją publiczną - busy dopiero zaczynają kursy a KZK GOP swojej linii tak wcześnie nie puszcza. Zostaje tylko taxi za około 100 PLN
SP9GMK, 13 maja 2017, 10:33 | odpowiedz
Szkoda ze w Poznaniu nie ma tak walczącego prezesa.... jeden mały ruch ryaina to był dobry początek a teraz znów cisza....:(
Anna, 13 maja 2017, 12:11 | odpowiedz
A może tak ktoś wpadnie na to że trzeba najpierw utworzyć połączenie kolejowe z lotniska do Katowic żeby mówić o rozwoju!!! To standard w Europie na liczących się lotniskach
Slązak, 13 maja 2017, 12:34 | odpowiedz
Dojazd z i na lotnisko w godzinach nocnych graniczy z cudem. Wstyd że inne lotniska mają normalne miejskie połączenia, a tutaj możemy pojechać za jedyne 27 zł w jedną stronę. Zostaje jedynie prywatny przewoźnik który ma dostosowane odjazdy do rozkładu przylotów
Podróżnik, 13 maja 2017, 13:09 | odpowiedz
Opóźniony lot z Bergamo ,przylot 0.45 oczywiscie kzk gop odjechal ostatni kurs .Zwiedzanie lotniska do rana sama radosc
Realista, 13 maja 2017, 14:09 | odpowiedz
Biorąc pod uwagę, że Ryan zarabia niezłe kokosy w KRK, to szczerze wątpię, aby chciał podkopywać własny hub otwierając nowe połączenia w KTW...
ovh, 13 maja 2017, 16:46 | odpowiedz
Wasz Klient Kilka uwag do istniejącego lotniska i prośba do Prezesa Tomasika, aby się zająć tymi problemami:– odprawa robiona przez nową firmę PP – potrzebne szkolenia dla tych ludzi, nie dają rady i nie pracują frontem do pasażera,– kiss&fly– terminal B po przebudowie powinien być „europejski” a nie jak teraz, z minionej epoki: potrzebne są większe ilości toalet, dobre knajpy z normalnymi cenami, sklepy na światowym poziomie a nie to co teraz tam jest, czyli dwa sklepiki z alkoholem– kamery online w internecie– nowa strona internetowa lotniska– nowe linie latające z KTW – mocniej wpuścić Ryanaira, może easyjet, może norwegian– krajowe połączenia, przynajmniej sezonowo od maja do września z KTW do Gdańska– nowe kierunki na południe Europy – Turyn, Dubrovnik Madryt, Porto, kolejne wyspy greckie
Może frytki do tego ??!! Połowa napisanych rzeczy ( kiss &fly, www, kamery) to jest w "realizacji" i to tylko kwestia czasu... co do Połączeń low costami to oczywiste jest ze na Lotnisku gdzie zadomowił sie i króluje Wizz nie bedzie sie pchał EasyJet czy Norweg.... Tworzenie połączeń to nie tylko w interesie Portu ale i linii.. skoro one nie chcą to co może sam port... Co do sklepów i cen to pretensje do firm a nie Lotniska.... to oni ustalaja ceny i portowi nic do tego... Port tylko wynajmuje powierzchnię...
realista, 13 maja 2017, 19:38 | odpowiedz
realista
Wasz Klient Kilka uwag do istniejącego lotniska i prośba do Prezesa Tomasika, aby się zająć tymi problemami:– odprawa robiona przez nową firmę PP – potrzebne szkolenia dla tych ludzi, nie dają rady i nie pracują frontem do pasażera,– kiss&fly– terminal B po przebudowie powinien być „europejski” a nie jak teraz, z minionej epoki: potrzebne są większe ilości toalet, dobre knajpy z normalnymi cenami, sklepy na światowym poziomie a nie to co teraz tam jest, czyli dwa sklepiki z alkoholem– kamery online w internecie– nowa strona internetowa lotniska– nowe linie latające z KTW – mocniej wpuścić Ryanaira, może easyjet, może norwegian– krajowe połączenia, przynajmniej sezonowo od maja do września z KTW do Gdańska– nowe kierunki na południe Europy – Turyn, Dubrovnik Madryt, Porto, kolejne wyspy greckie
Może frytki do tego ??!! Połowa napisanych rzeczy ( kiss &fly, www, kamery) to jest w „realizacji” i to tylko kwestia czasu… co do Połączeń low costami to oczywiste jest ze na Lotnisku gdzie zadomowił sie i króluje Wizz nie bedzie sie pchał EasyJet czy Norweg…. Tworzenie połączeń to nie tylko w interesie Portu ale i linii.. skoro one nie chcą to co może sam port… Co do sklepów i cen to pretensje do firm a nie Lotniska…. to oni ustalaja ceny i portowi nic do tego… Port tylko wynajmuje powierzchnię…
Piotrek jak zwykle na posterunku. Wszędzie ten sam styl odpowiedzi....
Może czas na lepszego rzecznika..., 14 maja 2017, 0:25 | odpowiedz

porównaj loty, hotele, lot+hotel
Nowa oferta: . Czytaj teraz »