W końcu szansa na więcej lotów z Radomia! Mają decyzję, która może zachęcić linie i biura podróży
Działające od dwóch lat lotnisko Warszawa-Radom wciąż nie może stanąć na nogi. Choć w szczycie sezonu wakacyjnego jego siatka połączeń nie wygląda źle, to lotnisko boryka się z brakiem ruchu oraz pasażerów. Dość powiedzieć, że w maju z jego usług skorzystało zaledwie 2861 pasażerów, a od początku roku tylko 18847 podróżnych. Jedną z przyczyn takiego stanu rzeczy upatrywano w ograniczeniach operacyjnych lotniska, z powodu których przewoźnicy nie byli w stanie wykonywać lotów w godzinach nocnych. To zaś duże ograniczenie, zwłaszcza dla przewoźników czarterowych. Teraz jednak wygląda na to, że ta przeszkoda zostanie zniesiona.
Wyspa Malta od 2230 PLN na 7 dni (lotnisko wylotu: Kraków)
Majorka od 2169 PLN na 7 dni (lotnisko wylotu: Poznań)
Majorka od 2409 PLN na 7 dni (lotnisko wylotu: Kraków)
Jak informuje bowiem RDC, Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska wydała decyzję o umożliwieniu nocnych lotów z tego lotniska.
– Ta decyzja umożliwia uruchomienie nocnych lotów. Została wydana zgodnie z wnioskiem portów lotniczych, zgodnie z prognozowanym ruchem lotniczym, który obejmuje 35 operacji cywilnych w ciągu dnia i 10 operacji lotniczych w nocy, a także loty szkoleniowe– mówi rzeczniczka RDOŚ Agata Antonowicz.

PPL liczy na zwiększenie atrakcyjności lotniska
– Cieszymy się, że Lotnisko Warszawa-Radom uzyskało pozytywną decyzję Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska dotyczącą możliwości wykonywania lotów nocnych. To ważny krok, który pozwala nam dostosować strategię operacyjną dla tego portu i znacząco zwiększyć jego atrakcyjność w oczach przewoźników czarterowych, ale także – co równie istotne – w kontekście potencjalnego rozwoju segmentu cargo. To nasz wspólny sukces – decyzja, która powinna była zostać zabezpieczona już na etapie uruchamiania lotniska, ale cieszymy się, że udało się ją uzyskać teraz. Otwiera ona zupełnie nową perspektywę dla przyszłości i rozwoju Radomia – mówi Marcin Danił, członek zarządu PPL ds. finansowo-handlowych.
– Limit 10 operacji nocnych może wydawać się niewielki, ale dla czarterów to realne ułatwienie – zwłaszcza w sytuacji, gdy Lotnisko Chopina w Warszawie nie jest dostępne w porze nocnej – dodaje.
Oprócz potencjalnie większego zainteresowania linii czarterowych, decyzja ta może też oznaczać inne konsekwencje dla pasażerów. Jeśli nasz lot na Lotnisko Chopina będzie opóźniony i nie będzie mógł wylądować w Warszawie, jest bardzo możliwe, że zostanie przekierowany do portu lotniczego Warszawa-Radom. Do tej pory jedyną alternatywą dla przewoźników na Mazowszu było lotnisko w Modlinie
Nie ma jeszcze komentarzy, może coś napiszesz?