więcej okazji z Fly4free.pl

Wielkie zmiany w Modlinie: 4 nowe gate’y, namiotowy terminal i inne udogodnienia. Co to oznacza dla pasażerów?

Foto: Fly4free.pl
Do końca marca na lotnisku w Modlinie stanie tymczasowy terminal namiotowy z 4 nowymi gate’ami. Będzie więcej linii kontroli bezpieczeństwa i kioski do samodzielnego nadania bagażu dla pasażerów Ryanaira. Zmian jest jednak więcej.
Z tego tekstu dowiesz się:
  • dlaczego lotnisko w Modlinie musi dokonać szybkich zmian zwiększających jego przepustowość?
  • jakie zmiany i kiedy wprowadzi lotnisko w Modlinie?
  • na jak długo w Modlinie stanie tymczasowy terminal namiotowy?
  • kiedy zakończy się pierwszy etap rozbudowy terminalu pasażerskiego w Modlinie?

W ciągu kilku ostatnich miesięcy sytuacja lotniska w Modlinie bardzo się zmieniła Jeszcze wiosną przewoźnik notował rekordowe spadki liczby podróżnych, jednak ta sytuacja już wkrótce się zmieni. Najpierw Modlin zakończył trwający od wielu lat spór z Ryanairem i ogłosił podpisanie nowej wieloletniej umowy z irlandzką linią. W jej ramach w ciągu kilku najbliższych lat irlandzka linia uruchomi przynajmniej 25 nowych tras, z czego nawet 10 już wiosną przyszłego roku. Wcześniej, bo już od grudnia, do Modlina wróci Wizz Air, który w sumie uruchomi stąd aż 11 nowych tras. A musimy doliczyć do tego jeszcze AirArabię, która tuż przed Bożym Narodzeniem uruchomi realizowane codziennie połączenie do Szardży. Oznacza to, że niewielki terminal pasażerski w Modlinie wkrótce znów będzie zbyt mały dla przyjęcia wszystkich pasażerów, a zwiększenie jego przepustowość jest najpilniejszym wyzwaniem.

– Rozbudowa to konieczność, bo już zimą szczególnie w porannej fali wylotowej będzie u nas bardzo ciasno – przyznaje w rozmowie z Fly4free.pl Jacek Kowalski, nowy prezes lotniska w Modlinie.
Jakie to zmiany?

Kiedy powstanie tymczasowy terminal i jak długo będzie działał?

Najważniejsza zmiana będzie miała charakter tymczasowy. To terminal namiotowy, o którym pisaliśmy kilka tygodni temu na łamach Fly4free.pl.
 
– Do końca marca po prawej stronie terminala stanie tymczasowy terminal membranowy z 4 dodatkowymi gate’ami. Znajdą się w nim też toalety i część komercyjna. Sam proces instalacji takiego terminala nie powinien potrwać dłużej niż miesiąc. Potem trzeba go jeszcze wyposażyć w niezbędne instalacje. Wkrótce ruszy procedura przetargowa w tej sprawie
– mówi w rozmowie z Fly4free.pl Jacek Kowalski.

Nie ma jeszcze ostatecznej decyzji co do tego czy terminal powłokowy zostanie zakupiony czy będzie wynajęty.

Nowy terminal tymczasowy ma być porównywalny pod względem powierzchni do obecnej przestrzeni gejtowej i ma mieć 1,5-2 tys. mkw.

Jak długo będziemy z niego korzystać? Wstępny plan zakłada, że potrwa to 30 miesięcy, czyli do końca lata 2028 roku. Wtedy powinien być już bowiem gotowy pirs wschodni, czyli pierwszy etap rozbudowy lotniska  Modlin.

Foto: Modlin Airport

Jakie zmiany w kontroli bezpieczeństwa i toaletach?

Zmian w terminalu będzie jednak więcej. Przede wszystkim lotnisko zwiększy liczbę stanowisk kontroli bezpieczeństwa z 5 do 7. Aby zrobić na nie przestrzeń, zlikwidowane zostaną toalety zlokalizowane z prawej strony strefy otwartej. Zostaną one przeniesione pomiędzy odloty i przyloty, do kontenera na zewnątrz terminala. Nowe linie kontroli zostaną udostępnione przed startem przyszłorocznego sezonu letniego, a więc pod koniec marca 2026 roku.

Ryanair w Modlinie: jak będzie działało samodzielne nadanie bagażu?

Kolejną nowością w Modlinie mają być kioski do samodzielnego nadawania bagażu. Będą to urządzenia uniwersalne, zlokalizowane w lewej części hali odlotów. W pierwszej kolejności z kiosków będą korzystać pasażerowie Ryanaira. Nowe urządzenia mają skrócić kolejki do odprawy. Modlin będzie jednocześnie pierwszym lotniskiem w Polsce, gdzie będzie można samodzielnie nadać bagaż na lot Ryanairem. Kioski mają zacząć działać jeszcze w tym roku.

Co to oznacza dla pasażerów? Podsumowanie
§  nowy tymczasowy terminal w Modlinie z 4 gate’ami oznacza większą przestrzeń dla pasażerów oczekujących na swoje loty;

§  jednocześnie zastosowanie takiego rozwiązania sprawi, że komfort samego oczekiwania na lot będzie mniejszy;

§  tymczasowy terminal ma działać przez około 30 miesięcy, czyli do końca lata 2028 roku;

§  kioski do samodzielnego nadania bagażu i nowe stanowiska kontroli bezpieczeństwa mają rozładować kolejki do odprawy;

§  nowe rozwiązania w Modlinie są związane ze znacznym zwiększenie liczby nowych tras, które otworzą Ryanair, Wizz Air oraz Air Arabia;

§  toalety przeniesione do kontenera między zlokalizowanego między odlotami i przylotami.
Misją Fly4free.pl jest przedstawienie Ci najlepszych zdaniem naszej redakcji okazji na podróże. Opisujemy oferty znalezione przez nas w internecie i wskazujemy adresy internetowe, pod którymi samodzielnie możesz wykupić podróż lub elementy podróży. Ceny w artykułach są aktualne w chwili publikacji. Możemy otrzymywać wynagrodzenie od partnerów handlowych, do których Cię przekierowujemy.
Komentarze

na konto Fly4free.pl, aby dodać komentarz.
Przecież w czerwcu odprawiałem się w kiosku samodzielnego nadania bagażu w Krakowie na lot Ryanair. Więc chyba nie pierwsze...
Bartosz Bargiel z Google, 21 sierpnia 2025, 22:49 | odpowiedz
To może i CPK niech tak zrobią. Terminal namiotowy, pas szutrowy, ognisko do wysyłania sygnałów dymnych zamiast wieży kontrolnej i dorożki dowożące pasażerów z Warszawy.
aqq1, 22 sierpnia 2025, 0:51 | odpowiedz
Nie zabłysnąłeś tą wypowiedzią .Gdyby nie zaniedbania poprzedniej władzy, ktòra ewidentnie nie była zainteresowana rozwojem Modlina ( zamiast tego postawiła na wybudowanie kosztem 800nln zł nowego lotniska w Radomiu ), nie potrzebaby było stawiać tych namiotòw. Jeśli masz lepszy pomysł niż namioty to oświeć nas i doradź co powinien zrobić zarząd lotniska ?
aqq1 To może i CPK niech tak zrobią. Terminal namiotowy, pas szutrowy, ognisko do wysyłania sygnałów dymnych zamiast wieży kontrolnej i dorożki dowożące pasażerów z Warszawy.
Przemysław N z Google, 22 sierpnia 2025, 12:43 | odpowiedz
Tak mam lepszy pomysł. Zamknąć biedalotniska w Modlinie i Radomiu.
Przemysław N z Google Nie zabłysnąłeś tą wypowiedzią .Gdyby nie zaniedbania poprzedniej władzy, ktòra ewidentnie nie była zainteresowana rozwojem Modlina ( zamiast tego postawiła na wybudowanie kosztem 800nln zł nowego lotniska w Radomiu ), nie potrzebaby było stawiać tych namiotòw. Jeśli masz lepszy pomysł niż namioty to oświeć nas i doradź co powinien zrobić zarząd lotniska ?
aqq1 To może i CPK niech tak zrobią. Terminal namiotowy, pas szutrowy, ognisko do wysyłania sygnałów dymnych zamiast wieży kontrolnej i dorożki dowożące pasażerów z Warszawy.
aqq1, 23 sierpnia 2025, 21:18 | odpowiedz
Genialny pomysł. Akurat lotnisko w Radomiu to nie biedalotnisko, tylko bardzo nowoczesny obiekt, tyle że wybudowany w bezsensownym miejscu bo 100 km od Warszawy. Gdyby ta infrastruktura została wybudowana w Modlinie zamiast w Radomiu to nie mielibyśmy  problemòw z przepustowoścuą  lotniska w Modlinie i nie trzeba by było stawiać namiotòw. Lotnisko w Modlinie wychodzi na prostą i zaczyna zarabiać, czego niestety nie można powiedzieć o lotnisku w Radomiu. Zamknięcie tego lotniska ( W Radomiu ) byłoby nie najgorszym pomysłem. Dziwię się, że osoby odpowiedzialne za budowę radomskiego lotniska jeszcze nie mają postawionych zarzutòw za defraudalcę 800mln zł.
aqq1 Tak mam lepszy pomysł. Zamknąć biedalotniska w Modlinie i Radomiu.
Przemysław N z Google Nie zabłysnąłeś tą wypowiedzią .Gdyby nie zaniedbania poprzedniej władzy, ktòra ewidentnie nie była zainteresowana rozwojem Modlina ( zamiast tego postawiła na wybudowanie kosztem 800nln zł nowego lotniska w Radomiu ), nie potrzebaby było stawiać tych namiotòw. Jeśli masz lepszy pomysł niż namioty to oświeć nas i doradź co powinien zrobić zarząd lotniska ?
aqq1 To może i CPK niech tak zrobią. Terminal namiotowy, pas szutrowy, ognisko do wysyłania sygnałów dymnych zamiast wieży kontrolnej i dorożki dowożące pasażerów z Warszawy.
Przemysław N z Google, 24 sierpnia 2025, 10:08 | odpowiedz
A jeszcze lepiej było tą infrastrukturę wybudować na Okęciu. Gatwick z jednym pasem obsługuje dwa razy więcej pasażerów niż Chopin. Można by zbudować drugi terminal od strony Palucha i tam przenieść tanie linie i czartery. W sumie to można by tam zbudować taki namiotowy biedaterminal by przebiedować do uruchomienia CPK. Dojazd do Modlina jest koszmarny dla kogoś kto nie ma rodziny, która pojedzie po niego samochodem. Leciałem w zeszłym roku tandetnym Ryanairem tylko dlatego, że ktoś w Wizz wymyślił sobie by na Kretę latać tylko w czasie gdy jest tam nieznośny upał. Pozostawał lot z przesiadką lub koszmar Ryanair z Modlina. Tandeciarze przylecieli tak późno że nie zdążyliśmy na ostatni pociąg i trzeba było kombinować z jeszcze tandetniejszym pośrednikiem autobusowym flix.
Przemysław N z Google Genialny pomysł. Akurat lotnisko w Radomiu to nie biedalotnisko, tylko bardzo nowoczesny obiekt, tyle że wybudowany w bezsensownym miejscu bo 100 km od Warszawy. Gdyby ta infrastruktura została wybudowana w Modlinie zamiast w Radomiu to nie mielibyśmy  problemòw z przepustowoścuą  lotniska w Modlinie i nie trzeba by było stawiać namiotòw. Lotnisko w Modlinie wychodzi na prostą i zaczyna zarabiać, czego niestety nie można powiedzieć o lotnisku w Radomiu. Zamknięcie tego lotniska ( W Radomiu ) byłoby nie najgorszym pomysłem. Dziwię się, że osoby odpowiedzialne za budowę radomskiego lotniska jeszcze nie mają postawionych zarzutòw za defraudalcę 800mln zł.
aqq1 Tak mam lepszy pomysł. Zamknąć biedalotniska w Modlinie i Radomiu.
Przemysław N z Google Nie zabłysnąłeś tą wypowiedzią .Gdyby nie zaniedbania poprzedniej władzy, ktòra ewidentnie nie była zainteresowana rozwojem Modlina ( zamiast tego postawiła na wybudowanie kosztem 800nln zł nowego lotniska w Radomiu ), nie potrzebaby było stawiać tych namiotòw. Jeśli masz lepszy pomysł niż namioty to oświeć nas i doradź co powinien zrobić zarząd lotniska ?
aqq1 To może i CPK niech tak zrobią. Terminal namiotowy, pas szutrowy, ognisko do wysyłania sygnałów dymnych zamiast wieży kontrolnej i dorożki dowożące pasażerów z Warszawy.
aqq1, 27 sierpnia 2025, 0:11 | odpowiedz
Zauważ, że Londyn ma też 2 lotniska poza miastem ( Luton i Stansted ), z ktòrych korzystają tanie linie. Dojazd na te lotniska też jest dość problematyczny ze względu na odległość i konieczność  przejechania połowy  Londynu jeśli chcesz się dostać do centrum. Coś za coś. Dojazd do Modlina mimo wszystko jest dużo mniej problematyczny niż do Radomia.W planach jest też chyba kolej do samego lotniska w Modlinie, także połączenie napewno w przyszłości będzie lepsze. Gdyby Modlin nie był zaniedbywany przez poprzednie władze to już dziś zapewne mielibyśmy na tym lotnisku nowoczesny terminal i tory do niego prowadzące.
aqq1 A jeszcze lepiej było tą infrastrukturę wybudować na Okęciu. Gatwick z jednym pasem obsługuje dwa razy więcej pasażerów niż Chopin. Można by zbudować drugi terminal od strony Palucha i tam przenieść tanie linie i czartery. W sumie to można by tam zbudować taki namiotowy biedaterminal by przebiedować do uruchomienia CPK. Dojazd do Modlina jest koszmarny dla kogoś kto nie ma rodziny, która pojedzie po niego samochodem. Leciałem w zeszłym roku tandetnym Ryanairem tylko dlatego, że ktoś w Wizz wymyślił sobie by na Kretę latać tylko w czasie gdy jest tam nieznośny upał. Pozostawał lot z przesiadką lub koszmar Ryanair z Modlina. Tandeciarze przylecieli tak późno że nie zdążyliśmy na ostatni pociąg i trzeba było kombinować z jeszcze tandetniejszym pośrednikiem autobusowym flix.
Przemysław N z Google Genialny pomysł. Akurat lotnisko w Radomiu to nie biedalotnisko, tylko bardzo nowoczesny obiekt, tyle że wybudowany w bezsensownym miejscu bo 100 km od Warszawy. Gdyby ta infrastruktura została wybudowana w Modlinie zamiast w Radomiu to nie mielibyśmy  problemòw z przepustowoścuą  lotniska w Modlinie i nie trzeba by było stawiać namiotòw. Lotnisko w Modlinie wychodzi na prostą i zaczyna zarabiać, czego niestety nie można powiedzieć o lotnisku w Radomiu. Zamknięcie tego lotniska ( W Radomiu ) byłoby nie najgorszym pomysłem. Dziwię się, że osoby odpowiedzialne za budowę radomskiego lotniska jeszcze nie mają postawionych zarzutòw za defraudalcę 800mln zł.
aqq1 Tak mam lepszy pomysł. Zamknąć biedalotniska w Modlinie i Radomiu.
Przemysław N z Google Nie zabłysnąłeś tą wypowiedzią .Gdyby nie zaniedbania poprzedniej władzy, ktòra ewidentnie nie była zainteresowana rozwojem Modlina ( zamiast tego postawiła na wybudowanie kosztem 800nln zł nowego lotniska w Radomiu ), nie potrzebaby było stawiać tych namiotòw. Jeśli masz lepszy pomysł niż namioty to oświeć nas i doradź co powinien zrobić zarząd lotniska ?
aqq1 To może i CPK niech tak zrobią. Terminal namiotowy, pas szutrowy, ognisko do wysyłania sygnałów dymnych zamiast wieży kontrolnej i dorożki dowożące pasażerów z Warszawy.
Przemysław N z Google, 27 sierpnia 2025, 9:18 | odpowiedz

porównaj loty, hotele, lot+hotel
Nowa oferta: . Czytaj teraz »