Duże brytyjskie lotnisko się zamyka. 5 tras z Polski może zniknąć już za miesiąc!
O problemach lotniska Doncaster/Sheffield pisaliśmy już na naszych łamach w wakacje. Lotnisko, które jeszcze przed pandemią radziło sobie całkiem nieźle (1,4 mln obsłużonych pasażerów w 2019 roku), nagle znalazło się w fatalnej sytuacji finansowej. A gwoździem do trumny okazała się decyzja Wizz Aira, który wiosną niespodziewanie ogłosił zamknięcie tu swojej bazy operacyjnej i anulował kilkanaście zaplanowanych tras, m.in. do Grecji, Hiszpanii, Portugalii czy Bułgarii.
Hurghada od 2239 PLN na 7 dni (lotnisko wylotu: Katowice)
Alanya od 2571 PLN na 7 dni (lotnisko wylotu: Wrocław)
Pafos od 2450 PLN na 7 dni (lotnisko wylotu: Warszawa – Modlin)
W efekcie tej decyzji Peel Group, czyli właściciel lotniska, wszczął procedurę przeglądu strategicznego dotyczącego możliwości uratowania lotniska, które przynosi ogromne straty. Od momentu uruchomienia lotów pasażerskich w 2005 roku lotnisko straciło aż 170 mln GBP, a prognoza na kolejne 5 lat zakłada następne 45 mln GBP na minusie.
W środę proces dobiegł końca, a Peel Group ogłosiła, że nie udało się znaleźć sposobu na ratunek lotniska. W efekcie jeszcze we wrześniu zacznie ono wygaszać swoją działalność, a 31 października zostanie zamknięte na cztery spusty. Teoretyczne lotnisko mógłby jeszcze uratować nowy inwestor, ale mimo tego, że ponoć toczą się rozmowy z kilkoma podmiotami, nie ma na razie żadnych konkretów i nic nie wskazuje na to, by ta sytuacja miała ulec zmianie.
Jest to o tyle istotne dla pasażerów z Polski, że Wizz Air lata z Doncaster aż do 5 polskich lotnisk: do Krakowa, Katowic, Warszawy, Wrocławia i Gdańska. Wysłaliśmy do Wizz Aira prośbą o komentarz w sprawie dalszych losów tych połączeń. Gdy tylko go otrzymamy, zaktualizujemy tekst.
Nie ma jeszcze komentarzy, może coś napiszesz?