więcej okazji z Fly4free.pl

Lotnisko Chopina do zaorania. Prezes LOT jasno mówi, co myśli o największym polskim porcie

Zamów powiadomienia o takich ofertach
Foto: Fly4Free.pl
- Nie ja o tym będę decydował, ale moi zdaniem lotnisko Okęcie należy zamknąć i przeznaczyć te tereny pod inwestycje. Równocześnie należy zbudować nowe, centralne lotnisko, najlepiej położone gdzieś między Łodzią a Warszawą – powiedział w Krynicy Rafał Milczarski, prezes LOT. Według niego, Centralny Port Lotniczy powinien zacząć działać już za 6 lat – na przełomie 2022 i 2023 roku.

Najwięcej emocji podczas przedstawiania strategii LOT (pisaliśmy o niej tutaj) wzbudziła kwestia dalszej przyszłości lotniska Chopina.

Przypomnijmy, że po ostatniej rozbudowie największy port lotniczy w Polsce może obsłużyć ponad 20 mln pasażerów rocznie. I choć obecnie jego możliwości są wykorzystane tylko w połowie, wielu przewoźników, w tym LOT, już narzeka, że port się zapycha. Jest to związane głównie z faktem, że najwięcej operacji linie lotnicze wykonują w porannym i wieczornym szczycie, który jest najbardziej atrakcyjny i już teraz zdarza się, że trudno tam upchnąć nowych przewoźników.

Lotnisko już teraz bije rekordy liczby obsłużonych pasażerów – w sierpniu było to 1,378 mln osób, czyli o prawie 15 proc. więcej niż rok wcześniej.

– Będziemy rozwijać nasz hub na lotnisku Chopina, jednak nie jest tajemnicą, że ten port ma szereg ograniczeń. Jest to choćby maksymalny limit tylko 600 operacji w ciągu doby, dwie krzyżujące się drogi startowe, a także nocny zakaz startów i lądowań. Są to ograniczenia, których nie da się wyeliminować. Dochodzi do tego zdecydowanie zbyt mała strefa non-Schengen, niewydolna kontrola graniczna i niewystarczająca infrastruktura wokół lotniska. Większa strefa non-Schengen jest koniecznością, bo w 2020 roku LOT ma ambicje, by z lotniska Chopina latać w kilkunastu kierunkach long-haulowych, głównie do Ameryki Północnej i Azji – mówił w Krynicy Rafał Milczarski.

Z przedstawionej w Krynicy strategii wynika, że w 2020 roku LOT chciałby obsługiwać 10 mln pasażerów rocznie.

– To zaś oznacza, że lotnisko Chopina dojdzie do ściany, jeśli chodzi o przepustowość. Według naszych wyliczeń, stanie się tak na przełomie 2018 i 2019 roku – dodał prezes LOT.

W tej sytuacji Milczarski jasno opowiedział się za tym, że dla dalszego rozwoju LOT konieczna jest budowa nowego, centralnie położonego lotniska.

– Oczywiście, nie ja będę o tym decydował, ale gdybym został zapytay o zdanie powiedziałbym, że należy zbudować centralny port lotniczy będący w stanie obsłużyć 50 milionów pasażerów rocznie i z możliwością dalszej rozbudowy – stwierdził prezes LOT.

Jego zdaniem, najlepsza lokalizacja dla CPL to okolice autostrady A2 między Łodzią a Warszawą.

– Z perspektywy naszych planów rozwoju byłoby najlepiej, gdyby Centralny Port Lotniczy zaczął działać na przełomie 2022 i 2023 roku – powiedział.

Duoport? To nie ma sensu

W czasie dyskusji przedstawiciel KPMG zapytał Milczarskiego o plany stworzenia duoportu, czyli o pomysł wielkiej rozbudowy lotniska w Modlinie i połączenia obu portów szybką koleją. O tym, że ta koncepcja ma duże szanse na realizację, pisaliśmy jako pierwsi w Polsce.

– Jeśli prace rozpoczną się szybko, w 2020 roku będziecie mieli państwo świetny duoport i brak problemów z przepustowością – powiedział przedstawiciel KPMG.

– Nie zgadzam się z tym. Z perspektywy przewoźnika hubowego namówienie klienta, by przyleciawszy do Seulu i lecąc do Paryża odbył jeszcze godzinną czy nawet 40-minutową podróż pociągiem ze swoim bagażem jest objawem życzeniowego myślenia i nigdy się nie ziści. Należy stanąć w prawdzie i powiedzieć, że koncepcja duoportu w kontekście rozwoju i strategii LOT nie ma żadnych szans na realizację. Jeśli natomiast ktoś chce budować duoport, to proszę bardzo, ale trzeba też ocenić, czy ma to sens w kontekście interesu narodowego. Nie da się uciec od koncepcji CPL, jeśli naszym celem jest zbudowanie dużego hubu, który zapewni wygodne połączenia z kluczowymi krajami dla naszego dalszego rozwoju – odpowiedział Milczarski.

Co z lotniskiem Chopina? Trzeba zamknąć

Prezes LOT stwierdził też, że jego zdaniem logicznym dalszym krokiem byłoby zamknięcie lotniska Chopina.

– Moim zdaniem Okęcie należy zamknąć i przeznaczyć te grunty pod dalszy rozwój Warszawy, np. w kontekście inwestycji. Uważam zresztą, że te 2 projekty mogą ze sobą wspaniale iść w parze. Sądzę też, że warszawiaków nie trzeba będzie długo przekonywać do koncepcji budowy CPL. Jeśli powstanie szybkie połączenie kolejowe, to z Warszawy na takie centralne lotnisko będzie można dojechać w 10-12 minut. Podkreślam jednak, że to tylko moja opinia – powiedział Milczarski.

Koncepcja zamknięcia lotniska Chopina nie jest wcale nowa. Wielu ekspertów uważa wręcz, że wyburzenie lotniska i sprzedaż niezwykle atrakcyjnych gruntów sprawi, że budowa nowego portu nie będzie tak dużym obciążeniem dla budżetu.

– Jeśli trzeba będzie, to zamknijmy kilka lotnisk. Centralny Port Lotniczy to inwestycja na dziesiątki lat, w długiej perspektywie niezbędna. Perspektywy wzrostu w ruchu pasażerskim w Polsce są takie, że za 20 lat ten temat i tak do nas wróci. Ważnym problemem jest też cargo, bo położone w centrum Lotnisko Chopina nie ma już specjalnych możliwości rozbudowy. Dodatkowe ograniczenie to brak możliwości lotów w nocy, a przecież cargo musi być operacyjne całą dobę – mówił w zeszłym roku w rozmowie z „Wyborczą” Rafał Antczak z Deloitte.

Jego zdaniem sfinansowanie takiej inwestycji nie musi być problemem, bo grunty, na których jest lotnisko Chopina, są bardzo atrakcyjne i mogłyby być łakomym kąskiem dla deweloperów.

– Przeniesienie tych środków na budowę CPL nie musi nieść dużych skutków finansowych dla budżetu. Ale musimy się spieszyć – mówił Antczak.

Przeciwne zamykaniu Chopina są obecne władze Warszawy.

– Ten pomysł wraca od lat i jest bardzo niekorzystny dla Warszawy – mówiła w lipcu „Gazecie Stołecznej” prezydent miasta Hanna Gronkiewicz-Waltz. Przypomina, że zarówno w Lotnisko Chopina, jak i w otwarty w 2012 r. port w Modlinie oraz w dojazdy wpompowano ogromne pieniądze – w sumie nawet 2 mld PLN. Teraz w dyskusjach ekspertów o budowie centralnego portu padają astronomiczne kwoty 25-30 mld PLN.

– Biznesmeni i zwykli ludzie chcą lądować i startować jak najbliżej miasta. Dlatego będę protestować przeciwko ograniczaniu roli Lotniska Chopina – powiedziała

Komentarze

na konto Fly4free.pl, aby dodać komentarz.
CPL miedzy Warszawa a Lodzia ... IDIOTYZM !!!
Peter Mark, 8 września 2016, 14:54 | odpowiedz
Gdyby był w miejscu gdzie łatwo się dostać z całego kraju (np. zatrzymywałyby się tam pociągi jadące po CMK do Warszawy, stacja przelotowa) to dla mieszkańców innych miast niż Warszawa byłoby to bardzo korzystne.
Kja, 8 września 2016, 15:03 | odpowiedz
CPL - głupota. Samoloty mogą lądować na mniejszych lotniskach - Katowice, Gdańsk, Kraków itd. Dalej wystarczy pasażerom zapewnić możliwość szybkiego dostania się do Warszawy (bilety łączone). Teraz to szwankuje w PL - jest za mało opcji "łączonych biletów". Jeśli są, to czasem trzeba czekać albo całą noc albo przez pół dnia.
daniel29, 8 września 2016, 15:07 | odpowiedz
Grafik jak tworzy to arcydzieło to płakał :-)
Aloy, 8 września 2016, 15:07 | odpowiedz
Zaorać to powinni lot
Adam, 8 września 2016, 15:08 | odpowiedz
jeżeli zrobią tak jak mówią, to Modlin będzie górować. Weźmy pod uwagę mieszkańca Warszawy. Ma do wyboru lot do Charleroi X z Chopina za 39 zł lub Y z Modlina za 39 zł. Kogo wybierze? Wizzaira. Bo bliżej. Bo tańszy dojazd. Do Modlina godzinę pociągiem (w sumie), ewentualnie 45 minut Modlinbusem. A do Chopina w 15 minut z Zachodniego. Wizzair góruje. Teraz załóżmy że lotnisko Chopina jest gdzieś mniej więcej między Warszawą a Łodzią, a warszawiak chce lecieć do Charleroi. Ceny takie same, który port lotniczy wybierze?
pomysł-bez-sensu, 8 września 2016, 15:12 | odpowiedz
LOTu nie będzie prędzej niż Okęcie zaorzą
luki, 8 września 2016, 15:12 | odpowiedz
Żeby dojechać na lotnisko w 10-12 minut koleją z Warszawy to lotnisko musiałoby powstać gdzieś w miejscu obecnego Chopina i tyle na temat tego steku bzdur... F4F nie idźcie tą drogą :(
kemot, 8 września 2016, 15:13 | odpowiedz
Będzie to samo co w Berlinie. Kupa kasy wydana w błoto bo tak chcą politycy
Żenada, 8 września 2016, 15:14 | odpowiedz
Kja Gdyby był w miejscu gdzie łatwo się dostać z całego kraju (np. zatrzymywałyby się tam pociągi jadące po CMK do Warszawy, stacja przelotowa) to dla mieszkańców innych miast niż Warszawa byłoby to bardzo korzystne.
Włoszczowa? :-)
Anonim, 8 września 2016, 15:14 | odpowiedz
Tylko, że prędzej Lotnisko Chopina osiągnie maksymalną przepustowość bez pomocy LOTu niż LOT osiągnie 10 mln pasażerów. Ktoś się chyba troszkę zagalopował ze swoimi wizjami...
pix, 8 września 2016, 15:15 | odpowiedz
Chyba Pan Rafał na kolej powinien wrócić
Marcin84, 8 września 2016, 15:17 | odpowiedz
Niech LOT wybuduje albo dofinansuje nowe lotnisko z własnych funduszy! Zapomniałem że to bankrut :)
Racjonalny, 8 września 2016, 15:21 | odpowiedz
Wyjątkowo durny pomysł, ewidentnie wpasowujący się w pozbawioną logiki politykę PiS. Ktoś sobie uroił centralny port lotniczy, a prezes LOT ochoczo podchwycił tą bzdurę. Tylko kompetny oszołom może przekonywać, że pasażerowie z chęcią zrezygnują z położonego na obrzeżach miasta lotniska (Okęcie) i ruszą do pociągów, aby dotrzeć kilkadziesiąt kilometrów za miasto, do centralnego portu lotniczego. Równie chętnie Łodzianie poświęcą swoje lotnisko dla idée fixe polityków PiS. Podsumowując - zaorajmy trzy lotniska (Okęcie, Modlin, Łódź) i wybudujmy czwarte, położone tak, aby wszystkim było niewygodnie z niego korzystać. DEBILIZM.
RJG, 8 września 2016, 15:24 | odpowiedz
RJG Wyjątkowo durny pomysł, ewidentnie wpasowujący się w pozbawioną logiki politykę PiS. Ktoś sobie uroił centralny port lotniczy, a prezes LOT ochoczo podchwycił tą bzdurę.Tylko kompetny oszołom może przekonywać, że pasażerowie z chęcią zrezygnują z położonego na obrzeżach miasta lotniska (Okęcie) i ruszą do pociągów, aby dotrzeć kilkadziesiąt kilometrów za miasto, do centralnego portu lotniczego. Równie chętnie Łodzianie poświęcą swoje lotnisko dla idée fixe polityków PiS. Podsumowując – zaorajmy trzy lotniska (Okęcie, Modlin, Łódź) i wybudujmy czwarte, położone tak, aby wszystkim było niewygodnie z niego korzystać. DEBILIZM.
Wyjątkowa głupota.
Pracownik LOT, 8 września 2016, 15:26 | odpowiedz
rozbudować Modlin i dać tam kolej a nie budować coś nowego. lobby firm budowlanych smaruje politykom?
Arekk, 8 września 2016, 15:31 | odpowiedz
Chory kraj...
Alexx, 8 września 2016, 15:35 | odpowiedz
A jeżeli chodzi o Cargo to niech w Łodzi będzie bardzo duży hub Cargo. Rozbudowa Modlina (dla pasażerskich) i gotowe. Idealna spółka Centralne Porty lotnicze.
Wieczorkos, 8 września 2016, 15:39 | odpowiedz
pomysł-bez-sensu jeżeli zrobią tak jak mówią, to Modlin będzie górować. Weźmy pod uwagę mieszkańca Warszawy. Ma do wyboru lot do Charleroi X z Chopina za 39 zł lub Y z Modlina za 39 zł. Kogo wybierze? Wizzaira. Bo bliżej. Bo tańszy dojazd. Do Modlina godzinę pociągiem (w sumie), ewentualnie 45 minut Modlinbusem. A do Chopina w 15 minut z Zachodniego. Wizzair góruje. Teraz załóżmy że lotnisko Chopina jest gdzieś mniej więcej między Warszawą a Łodzią, a warszawiak chce lecieć do Charleroi. Ceny takie same, który port lotniczy wybierze?
Nie wybierze Modlina bo warszawiak nie baba i z damską podreczna wizzairowska torebka nie będzie leciał.
Zielony, 8 września 2016, 15:41 | odpowiedz
Następny szczyt NATO w Warszawie i co? Zamkną autostradę na pół dnia? :)
lech, 8 września 2016, 15:43 | odpowiedz
Racjonalny Niech LOT wybuduje albo dofinansuje nowe lotnisko z własnych funduszy!Zapomniałem że to bankrut
Dobry żart. Po gwint CPL jak Lot może upaść.
PLL Lot pod znakiem zaputania, 8 września 2016, 15:44 | odpowiedz
Widzę, że developerzy znowu w akcji. Niedługo każdy kawałek Warszawy będzie w prywatnych rękach...
HGW, 8 września 2016, 15:46 | odpowiedz
Jasne , We Włoszczowej najlepiej .
Sal, 8 września 2016, 15:58 | odpowiedz
Deweloperzy widzą że kończy się hossa na mieszkaniach, więc lobbują za CPL. Bo najlepsze pieniądze zarabia się tylko na drogich słomianych inwestycjach.
janusz_budowniczy, 8 września 2016, 16:11 | odpowiedz
hehe widze, że jeszcze za mało lotnisk :D
marzec, 8 września 2016, 16:13 | odpowiedz
Dzizys, przecież Polska, to malutki kraj! Jak już wybudwali xx lotnisk, to może wystarczyło by połączyć je rozsądną ogólnopolską trasą kolejową? W przeciągu 5 lat możliwe było by stworzenie świetnie skomunikowanej siatki połączeń pomiędzy największymi miastami z możliwością obsługi nawet 100 mln pasażerów. Ah no tak zapomniałem, że zainwestowaliśmy w śmieszną infrastrukture kolejową o mocy granicznej 160km/h.
marcel, 8 września 2016, 16:17 | odpowiedz
daniel29 CPL – głupota. Samoloty mogą lądować na mniejszych lotniskach – Katowice, Gdańsk, Kraków itd. Dalej wystarczy pasażerom zapewnić możliwość szybkiego dostania się do Warszawy (bilety łączone). Teraz to szwankuje w PL – jest za mało opcji „łączonych biletów”. Jeśli są, to czasem trzeba czekać albo całą noc albo przez pół dnia.
to rzes teraz wymyślił, rozumiem, że chcesz aby przykładowy z artykułu Boeing z Seulu lądował w Katowicach i dalej ktoś lecial do Warszawy, żeby dostac się do Francji... świetny plan!
polatam, 8 września 2016, 16:26 | odpowiedz
@Peter Mark dziękuję za bardzo merytoryczny komentarz, wiele wniósł i wytłumaczył. Nie rozumie dlaczego negowane są opinie Ekspertów (!!!) nt. CPL, chyba dlatego są ekspertami bo coś wiedzą na ten temat. Jak lecicie do LDN to lecicie na Heathrow czy Stansted albo (nie daj Bóg) Luton? Są problemy z dojazdem? Chyba nie. Kwestia istnienia takowego połączenia. Każdy podaje, że koszt to 25-30, a jaki będzie z tego zysk (jeśli powstanie) i strata (jeśli nie powstanie)?
Abc, 8 września 2016, 16:49 | odpowiedz
PYTANIE PODSTAWOWE BRZMI - CO PISIORY SĄ JESZCZE WSTANIE ZNISZCZYĆ I ZAORAĆ W POLSCE?
Marta, 8 września 2016, 16:52 | odpowiedz
Grafika na zdjęciu głównym nie odzwierciedla do końca intencji artykułu. Moim zdaniem powinien tam być traktor orający pas startowy, a nad nim startujący w pośpiechu Dreamliner...
Rolnik, 8 września 2016, 16:59 | odpowiedz
Dlaczego nie rozbudowywać Modlin? Czy rzeczywiście nie ma szans na dodatkowe pasy na Chopinie? Rozumiem argumentację. LOT chciałby, a aby mógł przesiąść klienta z Korei w WAW do PSG i być jednocześnie konkurencyjny. Kolej do CPL w 15 minut z Centralnego? Rabialne, ale szacuje że max Skierniewice.
Szaq, 8 września 2016, 17:09 | odpowiedz
Hania będzie protestować? Przecież tę działkę tak pięknie dałoby się zreprywatyzować!
andrzej, 8 września 2016, 17:58 | odpowiedz
RJG Wyjątkowo durny pomysł, ewidentnie wpasowujący się w pozbawioną logiki politykę PiS. Ktoś sobie uroił centralny port lotniczy, a prezes LOT ochoczo podchwycił tą bzdurę.Tylko kompetny oszołom może przekonywać, że pasażerowie z chęcią zrezygnują z położonego na obrzeżach miasta lotniska (Okęcie) i ruszą do pociągów, aby dotrzeć kilkadziesiąt kilometrów za miasto, do centralnego portu lotniczego. Równie chętnie Łodzianie poświęcą swoje lotnisko dla idée fixe polityków PiS. Podsumowując – zaorajmy trzy lotniska (Okęcie, Modlin, Łódź) i wybudujmy czwarte, położone tak, aby wszystkim było niewygodnie z niego korzystać. DEBILIZM.
taaaa jasne, kolejny pisiofob. Gdzie było powiedziane, że CPL ma być kontynuowany? Wycofano się z tego pomysłu. Ale Okęcie, będzie stopniowo wygaszane na rzecz Modlina, bo za dużo kasy idzie na odszkodowania za hałas.
antyplatfus, 8 września 2016, 18:29 | odpowiedz
To bardzo dobry pomysł, ale po otwarciu Modlina, to już raczej jest pozamiatane. Gdy były poszukiwania miejsca pod 2 lotnisko w okolicach Warszawy, wówczas należało wybudować CPL między Warszawą a Łodzią przy autostradzie A2 i szybkiej kolei (która nie powstała). I to wcale nie był debilizm!!!
Slavec, 8 września 2016, 18:35 | odpowiedz
NZ fan Tekst o zaoraniu Okecia mogl wymyslec tylko pantofelek jednokomorkowy.
A to są już dwukomórkowe?
Obibok, 8 września 2016, 18:46 | odpowiedz
antyplatfus
RJG Wyjątkowo durny pomysł, ewidentnie wpasowujący się w pozbawioną logiki politykę PiS. Ktoś sobie uroił centralny port lotniczy, a prezes LOT ochoczo podchwycił tą bzdurę.Tylko kompetny oszołom może przekonywać, że pasażerowie z chęcią zrezygnują z położonego na obrzeżach miasta lotniska (Okęcie) i ruszą do pociągów, aby dotrzeć kilkadziesiąt kilometrów za miasto, do centralnego portu lotniczego. Równie chętnie Łodzianie poświęcą swoje lotnisko dla idée fixe polityków PiS. Podsumowując – zaorajmy trzy lotniska (Okęcie, Modlin, Łódź) i wybudujmy czwarte, położone tak, aby wszystkim było niewygodnie z niego korzystać. DEBILIZM.
taaaa jasne, kolejny pisiofob. Gdzie było powiedziane, że CPL ma być kontynuowany? Wycofano się z tego pomysłu. Ale Okęcie, będzie stopniowo wygaszane na rzecz Modlina, bo za dużo kasy idzie na odszkodowania za hałas.
Milcz pisowcu. Idz po medal do Maciora.
Cziper, 8 września 2016, 18:53 | odpowiedz
LOT ma wyjątkowe szczęście do prezesów idiotów.Ten jest nastepny.
zapinio, 8 września 2016, 20:48 | odpowiedz
dlaczego nie mogę zminusowaćtego rjg?
wally, 8 września 2016, 20:55 | odpowiedz
od kiedy to LOT buduje lotniska???!!! LOT to samoloty,i obsluga kokpitowa i pasażerska oraz obsluga naziemna.... Budowaniem lotnisk zajmuje się inna instytucja.
edi, 8 września 2016, 20:57 | odpowiedz
RJG Wyjątkowo durny pomysł, ewidentnie wpasowujący się w pozbawioną logiki politykę PiS. Ktoś sobie uroił centralny port lotniczy, a prezes LOT ochoczo podchwycił tą bzdurę.Tylko kompetny oszołom może przekonywać, że pasażerowie z chęcią zrezygnują z położonego na obrzeżach miasta lotniska (Okęcie) i ruszą do pociągów, aby dotrzeć kilkadziesiąt kilometrów za miasto, do centralnego portu lotniczego. Równie chętnie Łodzianie poświęcą swoje lotnisko dla idée fixe polityków PiS. Podsumowując – zaorajmy trzy lotniska (Okęcie, Modlin, Łódź) i wybudujmy czwarte, położone tak, aby wszystkim było niewygodnie z niego korzystać. DEBILIZM.
Zgoda! Dodatkowo cały ten wielki plan zakłada, że będziemy się mogli dostać KDP pomiędzy Warszawą a Łodzią (mowa o czasie 10-12 minut z Warszawy do CPL), a o KDP na razie cisza. Gdyby CPL miał zacząć działać w przeciągu 6 lat to już w tej chwili powinna się rozpoczynać budowa linii i zmiana części infrastruktury pod 25kV.
jaro, 8 września 2016, 21:03 | odpowiedz
Po pierwsze to wariant duoportu funkcjonuje w Paryżu: jest Orly Sud i Ouest i 2 porty Roissy. Sam tak latałem wielokrotnie chciaż z Orly do Roissy chodzą tylko autocary AirFrance. Polska nie jest w stanie zbudować kawałka torów z Chopina do Modlina, więc gadanie o mega porcie... Jeśli już miałoby być budowane coś między Łodzią a Warszawą to najpierw trzeba poszerxyć autostradę do 3x3. One już są za wąskie! .
Flatower, 8 września 2016, 21:13 | odpowiedz
a może do Radomia (hihihi)
JO!, 8 września 2016, 22:01 | odpowiedz
Gdyby powstał ogromny hub to wszyscy by na tym skorzystali, krótkowidzące osły.
wagabunda, 8 września 2016, 22:15 | odpowiedz
wagabunda Gdyby powstał ogromny hub to wszyscy by na tym skorzystali, krótkowidzące osły.
Poznań na pewno by zyskał
poznaniak, 8 września 2016, 22:50 | odpowiedz
W Berlinie dobrze zorganizowani Niemcy mają 7 lat opóźnienia i końca nie widać. Znając polskie realia wyszłoby jakieś 20 lat lekko licząc. Poroniony pomysł!
kittycate, 8 września 2016, 23:18 | odpowiedz
wagabunda Gdyby powstał ogromny hub to wszyscy by na tym skorzystali, krótkowidzące osły.
Jaki hub? Kto będzie tam latał jak w planach otwarcie Berlina OŚLE.
Ojdana, 8 września 2016, 23:20 | odpowiedz
LOT to biznesowy trup dlatego nie latam LOTem by nie dokładać do ceny biletu drugiego tyle z moich podatków , bo wolę by zbankrutowali niż lecieli donikąd - bo tylko generują straty, a widać że WIZZAIR i RYANAIR ich już obija na maxa bo wkrótce opanują oni Okęcie , LOT nie ma nic do zaoferowania oprócz kasowania jak tradycyjna linia nie dając nic , oferując to co daje low cost - tak się nie okrada pasażerów nie jesteśmy głupy
NIE JESTESMY TEPI, 9 września 2016, 1:25 | odpowiedz
Wystarczy zbudowac maglev jak w Szanghaju i dojazd do oddalonego lotniska bedzie latwiejszy i przyjemniejsz teraz niz do polozonego na poludnio-zachodnim krancu miasta lotnisku. Zwlaszcza dla osob dojezdzajacych od z innych kierunkow musiejacych przebijac sie przez cale miasto. Tylko, ze w Polsce brak jest wizji i nikt nawet nie pomysli o maglev. Zbuduja jakas marna linie jadwca 160km/h i tyle. Widac to takze po komentarzach na tym forum. Warszawa potrzebuje charektyrystych atrakcji jak maglev, czy charakterystyczne downtown. https://m.youtube.com/watch?v=PTo-krTSZBA
Antypoloczki, 9 września 2016, 7:00 | odpowiedz
Antypoloczki Wystarczy zbudowac maglev jak w Szanghaju i dojazd do oddalonego lotniska bedzie latwiejszy i przyjemniejsz teraz niz do polozonego na poludnio-zachodnim krancu miasta lotnisku. Zwlaszcza dla osob dojezdzajacych od z innych kierunkow musiejacych przebijac sie przez cale miasto. Tylko, ze w Polsce brak jest wizji i nikt nawet nie pomysli o maglev. Zbuduja jakas marna linie jadwca 160km/h i tyle. Widac to takze po komentarzach na tym forum. Warszawa potrzebuje charektyrystych atrakcji jak maglev, czy charakterystyczne downtown. https://m.youtube.com/watch?v=PTo-krTSZBA
Tylko ten cały twój mogłem będzie przyjeżdżać w rejon Zachodniego. Czyli do samego centrum kolejka przesiadka. Bliżej na takie zabawki nie ma miejsca.
Pll, 9 września 2016, 8:17 | odpowiedz
RJG Wyjątkowo durny pomysł, ewidentnie wpasowujący się w pozbawioną logiki politykę PiS. Ktoś sobie uroił centralny port lotniczy, a prezes LOT ochoczo podchwycił tą bzdurę.Tylko kompetny oszołom może przekonywać, że pasażerowie z chęcią zrezygnują z położonego na obrzeżach miasta lotniska (Okęcie) i ruszą do pociągów, aby dotrzeć kilkadziesiąt kilometrów za miasto, do centralnego portu lotniczego. Równie chętnie Łodzianie poświęcą swoje lotnisko dla idée fixe polityków PiS. Podsumowując – zaorajmy trzy lotniska (Okęcie, Modlin, Łódź) i wybudujmy czwarte, położone tak, aby wszystkim było niewygodnie z niego korzystać. DEBILIZM.
zapomniales o Radomiu...
olcha, 9 września 2016, 8:46 | odpowiedz
RJG Wyjątkowo durny pomysł, ewidentnie wpasowujący się w pozbawioną logiki politykę PiS. Ktoś sobie uroił centralny port lotniczy, a prezes LOT ochoczo podchwycił tą bzdurę.Tylko kompetny oszołom może przekonywać, że pasażerowie z chęcią zrezygnują z położonego na obrzeżach miasta lotniska (Okęcie) i ruszą do pociągów, aby dotrzeć kilkadziesiąt kilometrów za miasto, do centralnego portu lotniczego. Równie chętnie Łodzianie poświęcą swoje lotnisko dla idée fixe polityków PiS. Podsumowując – zaorajmy trzy lotniska (Okęcie, Modlin, Łódź) i wybudujmy czwarte, położone tak, aby wszystkim było niewygodnie z niego korzystać. DEBILIZM.
Durny to jest ten twój KOD. Wyprowadzali kase z budżetu by je pompować w Okęcie które juz dawno nie ma perspektyw. Byle nakraść i wybudować Leningrad za kradzione czyli miasteczko wilanow. Po poziomie twojej inteligencji i tym co piszesz wnioskuje ze jestes jednym z mieszkańców lemingradu.
Lowca-lemingow, 9 września 2016, 9:44 | odpowiedz
Totalna bzdura z tym pomysłem. Jeśli obecnie nie jestem w stanie wyjechać punktualnie kolejką z Centralnego na Okęcie i trwa to dobre 20 minut to pomiędzy bajki włóżmy 10-12 minut do CPL. Po drodze będą jeszcze 2 przystanki przy domach posłów pis i apel smoleński przed wyjazdem :)
paczk, 9 września 2016, 14:14 | odpowiedz
No pan prezes nie wie że jest centralny port lotniczy w Radomiu ? :)
L, 9 września 2016, 17:37 | odpowiedz
Ten prezes musi byc z PISu, innego wytlumaczenia nie ma. I mysle ze znam juz nazwe nowego lotniska, ale wy tez ja znacie. Biedny Chopin. Co sie stalo z dobra I sprawdzono metoda wywozenia na taczkach? Kiedys dzialalo, moze trzeba znow sprobowac. Calym sercem jestem z wami, Wiem ze to minie, ale zal mi straconego czasu.
wasz wierny kibic Krzysztof, 11 września 2016, 4:33 | odpowiedz

porównaj loty, hotele, lot+hotel
Nowa oferta: . Czytaj teraz »