więcej okazji z Fly4free.pl

Znamy przyszłość Lotniska Chopina. Budowa CPK sprawi, że stanie się niemal… bezużyteczne?

CPK
Foto: Novikov Aleksey / ShutterStock | CPK
Wszystko wskazuje na to, że w 2028 roku, gdy planowane jest uruchomienie Centralnego Portu Komunikacyjnego, ruch cywilny na Lotnisku Chopina przestanie istnieć. Z projektu rządowej strategii wynika, że w całości zostanie on przeniesiony do nowej lokalizacji, przez co Okęcie nie będzie już obsługiwać pasażerów.

Portal Money.pl przekazał szczegóły projektu rządowej strategii dla branży lotniczej, który de facto jest zażegnaniem sporu między ministrem infrastruktury a rządowym pełnomocnikiem ds. CPK. W dniu 25 maja 2023 r. została podjęta przez Stały Komitet Rady Ministrów decyzja dotycząca rozstrzygnięcia na korzyść Pełnomocnika Rządu RP ds. Centralnego Portu Komunikacyjnego rozbieżności między Ministrem Infrastruktury, a ww. Pełnomocnikiem w zakresie konieczności przeniesienia ruchu cywilnego z Lotniska Chopina na CPK – głosi projekt strategii.

Poseł PiS oraz były minister transportu Jerzy Polaczek w rozmowie z serwisem Wnp.pl przekazał, że decyzja o zniknięciu ruchu cywilnego z lotniska Chopina była dyskutowana od dłuższego czasu. Obowiązujące dokumenty strategiczne w zakresie transportu nie przesądzały tej kwestii, tym samym decyzja SKRM ostatecznie przesądza o zakończeniu działalności komercyjnej Lotniska Chopina w Warszawie z chwilą operacyjnego uruchomienia Portu Lotniczego „Solidarność” – wyjaśniono w projekcie.

Polaczek dodał, że póki co nie ma konkretnego terminu i daty, w których miałoby dojść do zamknięcia Okęcia. Do sprawy odniosło się również samo Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej, które zakomunikowało, że lotnisko Chopina dalej będzie działać, ale przeniesienie ruchu komercyjnego na CPK sprawi, że właściwie zostanie ono zamknięte dla pasażerów.

Ruch cywilny z Chopina przenoszony jest po to, by nie dało się udowodnić, że Centralny Port Komunikacyjny jest bez sensu. To jest działanie głównie w interesie potencjalnych inwestorów CPK, a nie społecznym – dodaje cytowany przez wnp.pl Maciej Kopiec, poseł Lewicy.

Centralny Port Komunikacyjny ma powstać w odległości 37 kilometrów na zachód od Warszawy. W pierwszym etapie inwestycji tamtejszy port lotniczy docelowo ma obsługiwać do 40 mln pasażerów rocznie. Kilkanaście dni temu informowaliśmy, że Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Warszawie wydał decyzję środowiskową dla budowy lotniska i węzła kolejowego CPK, a teraz spółka ma otwartą drogę do wnioskowania o decyzję lokalizacyjną, a w dalszej kolejności pozwolenia na budowę.

Misją Fly4free.pl jest przedstawienie Ci najlepszych zdaniem naszej redakcji okazji na podróże. Opisujemy oferty znalezione przez nas w internecie i wskazujemy adresy internetowe, pod którymi samodzielnie możesz wykupić podróż lub elementy podróży. Ceny w artykułach są aktualne w chwili publikacji. Możemy otrzymywać wynagrodzenie od partnerów handlowych, do których Cię przekierowujemy.
Komentarze

na konto Fly4free.pl, aby dodać komentarz.
"Lotnisko w Radomiu będzie przedsmakiem tego, czym będzie CPK"-Minister Horała
no_pain, 21 lipca 2023, 22:50 | odpowiedz
Miejmy nadzieję, ze nie będę zbyt często latać do "Wawy" jeśli to dojdzie do skutku. 
Aga_podrozniczka, 22 lipca 2023, 7:23 | odpowiedz
Budować!!! Nie mogę się doczekać prawdziwego lotniska, kto to słyszał żeby w takim wielkim państwie, ze  stolicy ludzie latali  z tej szopy - kurnika sprzed dekad 🤣
Czarowny, 22 lipca 2023, 8:49 | odpowiedz
Ale Lewica to chyba powinna popierać zamknięcie Okęcia. Chyba, że ich podejście do ekologii w lotnictwie jest takie samo jak w motoryzacji - plebs do Modlina albo Radomia a władza i bogaci z Okęcia.
RosaVonJungingen, 22 lipca 2023, 13:10 | odpowiedz
Dokładnie, rozmach i skala muszą być. Paryż też nie ma lotniska i dlatego może być oknem na cały świat bo ni ogranicza go miejsce.
Czarowny Budować!!! Nie mogę się doczekać prawdziwego lotniska, kto to słyszał żeby w takim wielkim państwie, ze  stolicy ludzie latali  z tej szopy - kurnika sprzed dekad 🤣
LCJ, 24 lipca 2023, 7:37 | odpowiedz
Skoro wymieniamy główne lotnisko Warszawy na większe, to oczywiste jest, że poprzednie musi przestać istnieć. Po co utrzymać OBA?Natomiast zachowanie tylko Okęcia, bez budowy CPK, jest nierealne gdyż możliwości rozbudowy Okęcia są mocno ograniczone i prędzej czy później będzie zbyt małe (już teraz przewoźnicy mają problemy by otrzymać "dobre" sloty).
Krzysiek Krzysiek, 24 lipca 2023, 11:08 | odpowiedz

porównaj loty, hotele, lot+hotel
Nowa oferta: . Czytaj teraz »