LOT znów na plusie! Zarobili na czysto ponad 100 milionów złotych
– W ubiegłym roku wykonaliśmy ponad 85 tys. lotów, a w europejskim rankingu regularności Cirium uplasowaliśmy się w pierwszej dziesiątce spośród ponad 100 przewoźników. Prognozujemy, że wykonane operacje przyniosły nam ponad 100 milionów zł zysku netto i pozytywną rentowność na poziomie wyniku operacyjnego. Od początku pandemii COVID-19 PLL LOT nastawione są na maksymalne wykorzystanie rynkowych szans. Dlatego potrafiliśmy skutecznie spożytkować powrót na pokłady pasażerów biznesowych i odbicie, które nastąpiło w ostatnich miesiącach – podsumowuje Michał Fijoł, Członek Zarządu ds. handlowych PLL LOT.
W komunikacie narodowy przewoźnik podkreśla, że ubiegły rok to także nowe połączenia (przewoźnik uruchomił m.in. loty do Mumbaju, Kairu i Baku), a także przywrócenie po pandemicznej przerwie połączenia do Pekinu. LOT chwali się też dalszym rozwojem połączeń do USA (gdzie przewoźnik wykonuje blisko 50 rejsów tygodniowo), a także świetnymi wynikami na trasach do Tel Awiwu i Stambułu. W sumie LOT zamknął ubiegły rok liczbą 167 połączeń (chodzi tu zarówno o trasy regularne i czartery).
Pafos od 2224 PLN na 7 dni (lotnisko wylotu: Warszawa – Modlin)
Kemer od 1883 PLN na 7 dni (lotnisko wylotu: Poznań)
Costa Brava od 2483 PLN na 7 dni (lotnisko wylotu: Lublin)
Jednocześnie zarząd LOT podkreśla, że przewoźnik jest jednym z najbardziej dotkniętych przez wojnę w Ukrainie linii lotniczych. Na skutek działań wojennych anulacji uległo 11 połączeń obsługiwanych przez LOT. W związku z koniecznością omijania strefy dotkniętej konfliktem, rejsy długodystansowe w kierunku Azji, w zależności od trasy, wydłużyły się nawet o ponad 2 godziny. W przypadku niektórych lotów na krótkim dystansie pasażerowie podróżują aktualnie średnio od 10 do 30 minut dłużej. Spółka odbudowuje się też po okresie ograniczeń i zawieszenia działalności operacyjnej na skutek pandemii COVID-19, która doprowadziła do największego kryzysu w całej historii lotnictwa cywilnego.
– Od początku kryzysu przebyliśmy długą, wymagającą drogę i wciąż pracujemy nad przywróceniem wyników sprzed pandemii. W tym miejscu pragnę podziękować za zaufanie naszym pasażerom, klientom biznesowym, w tym biurom podróży współpracującym z PLL LOT oraz partnerom handlowym, dzięki którym zrealizowaliśmy nasze cele – dodaje Michał Fijoł.
Ostateczne wyniki PLL LOT zostaną podane po zakończeniu badania sprawozdania finansowego przez biegłego rewidenta, co nastąpi w drugim kwartale br.