więcej okazji z Fly4free.pl

Lot z piekła rodem! Pasażerowie Ryanaira spędzili w samolocie ponad 15 godzin. Nie dostali nawet wody

Foto: Larpes / Shutterstock
Cyklon Ashley, który przez weekend szalał nad Europą, spowodował poważne opóźnienia wielu lotów. O największym pechu mogą mówić pasażerowie Ryanair, którzy w wyniku sumy niefortunnych zdarzeń spędzili ponad 15 godzin na pokładzie samolotu! Sama linia też się nie popisała, a jej zachowanie mocno krytykują pasażerowie.

Potężne wichury i burze na północy Europy spowodowały poważne komplikacje dla wielu pasażerów, którzy w weekend mieli zaplanowane loty. W mediach znajdujemy relacje pasażerów, którzy narzekają, że samoloty były przekierowywane, a sami podróżni nawet po wylądowaniu musieli godzinami czekać w kabinie, zanim pozwolono im wysiąść. Najbardziej traumatyczne przeżycia mieli jednak pasażerowie niedzielnego lotu z Faor do Dublina. Samolot z Portugalii wystartował o godz. 9.35 lokalnego czasu, a lot miał potrwać zgodnie z rozkładem 2 godziny i 55 minut, jednak ostatecznie pasażerowie wysiedli z samolotu dopiero po 15 godzinach! Jak do tego doszło? To splot wielu okoliczności.

Sprawdź najlepsze oferty na wczasy
Reklama interaktywna, dane dostarczone 2025-09-25T06:57:01.080Z przez Wakacje.pl

Jak czytamy w serwisie „Irish Times”, samolot był już nieopodal lotniska w Dublinie, gdzie wykonał dwa nieudane podejścia do lądowania (z powodu silnych wiatrów), gdy na pokładzie doszło do nieoczekiwanej sytuacji – jeden z pasażerów potrzebował pilnej pomocy medycznej. Piloci podjęli więc decyzję o przekierowaniu lotu i lądowaniu na lotnisku w Manchesterze. Tam pasażerowi została udzielona pomoc, a pozostali podróżni pozostawali na pokładzie. Maszyna wyruszyła z Manchesteru około 17 lokalnego czasu i ponownie skierowała się na lotnisko w stolicy Irlandii, jednak ponownie z powodu silnych wiatrów nie udało jej się wylądować. Samolot został więc ponownie przekierowany do Wielkiej Brytanii, tym razem na lotnisko w Birmingham, gdzie wylądował ok. 19.30.

Jak relacjonują pasażerowie feralnego lotu w „Irish Times”, sytuacja na pokładzie była trudna. W samolocie zabrakło bowiem jedzenia, napojów, a nawet papieru toaletowego. Zapasy zostały częściowo uzupełnione w Birmingham, jednak pasażerowie narzekają, że mimo tak długiego czasu spędzonego w samolocie, linia lotnicza nie zaoferowała im nawet darmowej wody.
Jeden z podróżnych relacjonuje, że gdy poprosił o wodę, wraz z butelką otrzymał terminal do kart płatniczych, by za nią zapłacić. Mężczyzna początkowo odmówił, ale po 30 minutach uległ i spragniony kupił butelkę.

Jak słyszymy, podczas kilugodzinnego postoju na lotnisku w Birmingham część pasażerów zdecydowała się opuścić samolot i przenocować w tym mieście.

„Gdy wychodzili, obsługa poinformowała ich, że nie otrzymają zwrotu pieniędzy za nocleg, a samolot będzie wracał do Dublina, z nimi lub bez nich” – relacjonuje jeden z pasażerów.
Ostatecznie tuż przed godziną 23 samolot ponownie wystartował i w końcu wylądował o godzinie 23.45 w Dublinie.

Co na to Ryanair?

W komunikacie wysłanym do mediów irlandzka linia oczywiście przeprosiła pasażerów za wszystkie niedogodności, spowodowane cyklonem. Jednocześnie przewoźnik komentuje, że pasażerowie przez cały czas mieli dostęp do płatnych napojów i przekąsek oferowanych przez załogę lotu.

Ryanair podkreśla też, że podróżnym nie należały się bezpłatne napoje ani jedzenie, podobnie jak żadna forma rekompensaty, ponieważ powody opóźnienia i przekierowań lotów znajdowały się poza kontrolą irlandzkiej linii.

Co Wy na to? O sam lot do Ryanaira raczej nie można mieć pretensji, bo priorytetem dla linii powinno być bezpieczne dowiezienie podróżnych do celu. Kwestia darmowej wody budzi jednak kontrowersje. O ile bowiem pod względem przepisów wszystko jest w porządku, mamy wrażenie, że w tej sytuacji w irlandzkiej linii zabrakło zdrowego rozsądku. Albo zwykłej ludzkiej przyzwoitości.

Misją Fly4free.pl jest przedstawienie Ci najlepszych zdaniem naszej redakcji okazji na podróże. Opisujemy oferty znalezione przez nas w internecie i wskazujemy adresy internetowe, pod którymi samodzielnie możesz wykupić podróż lub elementy podróży. Ceny w artykułach są aktualne w chwili publikacji. Możemy otrzymywać wynagrodzenie od partnerów handlowych, do których Cię przekierowujemy.
Komentarze

na konto Fly4free.pl, aby dodać komentarz.
Zawsze się uśmiecham jak czytam takie frazy...,,ze zwykłej ludzkiej przyzwoitości". I zazwyczaj piszą to najwięksi hipokryci. Oczywiście można pisać wszystko bo to nie moje koszty i to nie moja firma. Ale gdybyś Mariusz był pasażerem tego feralnego lotu a jesteś człowiekiem zamożnym bo przecież trzepiesz potężną kasę na wierszówce to czy zakupiłbyś wszystkim pasażerom wodę bo cię stać tak po prostu ze zwykłej ludzkiej przyzwoitości? Zapewne teraz będzie oburzenie autora(heh)
Semen6969, 22 października 2024, 13:39 | odpowiedz
Całkowicie zgadzam się z autorem. Ryanair się nie popisał. Myślę, że po tej sytuacji ich straty wizerunkowe będą dużo większe niż wydaliby na napoje dla pasażerów. Miło byłoby, gdyby oprócz wody proponowali ludziom również ciepłe napoje.
Aleksandra_W, 22 października 2024, 21:03 | odpowiedz
Skoro wizerunek ukochanej linii czytelników F4F jest taki zły to złóż uroczyste przyrzeczenie , że...już nigdy nie zakupisz biletów Ryana. Daj przykład i może pospólstwo pójdzie w twoje ślady?(heh)
Aleksandra_W Całkowicie zgadzam się z autorem. Ryanair się nie popisał. Myślę, że po tej sytuacji ich straty wizerunkowe będą dużo większe niż wydaliby na napoje dla pasażerów. Miło byłoby, gdyby oprócz wody proponowali ludziom również ciepłe napoje.
Semen6969, 23 października 2024, 11:45 | odpowiedz
Bydłolot - wszystko w nazwie...
Bulusia, 23 października 2024, 12:14 | odpowiedz

porównaj loty, hotele, lot+hotel
Nowa oferta: . Czytaj teraz »