więcej okazji z Fly4free.pl

LOT dostanie kolejne samoloty na długie trasy. Chcą przyspieszyć przejęcie Dreamlinerów z Tajlandii, mają też kilka innych opcji

Foto: Karol Ciesluk / Shutterstock
Nowa trasa LOT z Warszawy do San Francisco to świetna informacja, która jednocześnie budzi pytania o dalszy rozwój floty szerokokadłubowej. W najbliższych miesiącach flota narodowego przewoźnika może się jednak wzbogacić o kolejne maszyny.

Dlaczego LOT w ostatnich latach nie otwierał dalekich tras?

Zapowiedziana na maj przyszłego roku nowa trasa z Warszawy do San Francisco to pierwsze nowe dalekie połączenie LOT od jesieni 2023 roku, gdy narodowy przewoźnik uruchomił loty z Wrocławia do Seulu. W tamtym przypadku mieliśmy jednak do czynienia z roszadą częstotliwości – by uruchomić nową trasę z Dolnego Śląska do stolicy Korei Południowej, LOT musiał zrezygnować z jednej częstotliwości na tej trasie z Warszawy. By odszukać ostatnią zupełnie nową daleką trasę LOT, musimy się cofnąć aż do stycznia 2020 roku, gdy narodowy przewoźnik zainaugurował rejsy do Pekinu-Daxing (wkrótce potem je zresztą zawieszając). Potem była jeszcze uruchomiona w maju 2022 roku trasa do Mumbaju i… to wszystko. Od tego czasu LOT rozwijał przede wszystkim trasy krótko i średniodystansowe. Powód? Brak floty szerokokadłubowej – LOT już od kilku lat dysponuje zaledwie 15 Dreamlinerami (8 w konfiguracji 787-8 i 7 w wersji 787-9), które są wspomagane leasingowanymi samolotami w formule ACMI. A skoro tak, to w jaki sposób LOT „ogarnie” nową trasę do San Francisco? Z systemu rezerwacyjnego wynika, że loty te będą obsługiwane Boeingami 787-8.

Skąd LOT pozyska nowe samoloty na dalekie trasy?

W rozmowie z Fly4free.pl rzecznik LOT Krzysztof Moczulski przyznaje, że przewoźnik analizuje w tej chwili kilka opcji. Najbardziej realną wydaje się pozyskanie kolejnego samolotu w formule wet-lease (a więc razem z załogą), który przejąłby część ruchu na jednej z dalekich tras. Przypomnijmy, że lada moment LOT będzie leasingował 20-letniego Boeinga 777 od hiszpańskiej linii Privilege Style. Maszyna zabierająca na pokład aż 312 pasażerów będzie przez najbliższy rok latać na trasie LOT z Warszawy do Nowego Jorku.

Możliwości jest jednak więcej.

– Nie wykluczamy, że uda nam się trochę przyspieszyć zapowiedziane wcześniej przejęcie 2 Dreamlinerów – mówi w rozmowie z Fly4free.pl Moczulski, choć zastrzega, że nie zapadły jeszcze żadne wiążące decyzje w tej sprawie.

Chodzi o dwa Boeingi 787-8 po linii Thai Airways, które według pierwotnych ustaleń miałyby trafić do LOT jesienią 2026 roku.

Możliwe zresztą, że w przyszłym roku Dreamlinerów będzie jeszcze więcej. W lipcu pisaliśmy na łamach Fly4free.pl, że LOT prowadzi rozmowy z 3 podmiotami na temat leasingu kolejnych Boeingów 787 z rynku wtórnego. Pozostaje więc nam czekać na rezultaty tych rozmów.

Podsumowanie
👉 LOT planuje rozwój floty dalekodystansowej, by obsłużyć nowe połączenia, w tym zapowiedzianą trasę Warszawa – San Francisco startującą w maju 2026 roku.

👉 Przewoźnik obecnie dysponuje tylko 15 Dreamlinerami i korzysta z samolotów w leasingu ACMI, co ograniczało otwieranie nowych tras.

👉 W najbliższym czasie LOT pozyska Boeniga 777 od Privilege Style w formule wet-lease, który będzie latał na trasie Warszawa – Nowy Jork.

👉 Linie analizują możliwość przyspieszenia przejęcia 2 Dreamlinerów po Thai Airways oraz leasingu kolejnych Boeingów 787 z rynku wtórnego, by zwiększyć możliwości floty.
Misją Fly4free.pl jest przedstawienie Ci najlepszych zdaniem naszej redakcji okazji na podróże. Opisujemy oferty znalezione przez nas w internecie i wskazujemy adresy internetowe, pod którymi samodzielnie możesz wykupić podróż lub elementy podróży. Ceny w artykułach są aktualne w chwili publikacji. Możemy otrzymywać wynagrodzenie od partnerów handlowych, do których Cię przekierowujemy.
Komentarze

na konto Fly4free.pl, aby dodać komentarz.

Nie ma jeszcze komentarzy, może coś napiszesz?


porównaj loty, hotele, lot+hotel
Nowa oferta: . Czytaj teraz »