LOT dostanie kolejne samoloty na długie trasy. Chcą przyspieszyć przejęcie Dreamlinerów z Tajlandii, mają też kilka innych opcji
Dlaczego LOT w ostatnich latach nie otwierał dalekich tras?
Zapowiedziana na maj przyszłego roku nowa trasa z Warszawy do San Francisco to pierwsze nowe dalekie połączenie LOT od jesieni 2023 roku, gdy narodowy przewoźnik uruchomił loty z Wrocławia do Seulu. W tamtym przypadku mieliśmy jednak do czynienia z roszadą częstotliwości – by uruchomić nową trasę z Dolnego Śląska do stolicy Korei Południowej, LOT musiał zrezygnować z jednej częstotliwości na tej trasie z Warszawy. By odszukać ostatnią zupełnie nową daleką trasę LOT, musimy się cofnąć aż do stycznia 2020 roku, gdy narodowy przewoźnik zainaugurował rejsy do Pekinu-Daxing (wkrótce potem je zresztą zawieszając). Potem była jeszcze uruchomiona w maju 2022 roku trasa do Mumbaju i… to wszystko. Od tego czasu LOT rozwijał przede wszystkim trasy krótko i średniodystansowe. Powód? Brak floty szerokokadłubowej – LOT już od kilku lat dysponuje zaledwie 15 Dreamlinerami (8 w konfiguracji 787-8 i 7 w wersji 787-9), które są wspomagane leasingowanymi samolotami w formule ACMI. A skoro tak, to w jaki sposób LOT „ogarnie” nową trasę do San Francisco? Z systemu rezerwacyjnego wynika, że loty te będą obsługiwane Boeingami 787-8.
Słoneczny Brzeg od 2210 PLN na 7 dni (lotnisko wylotu: Łódź)
Słoneczny Brzeg od 2365 PLN na 7 dni (lotnisko wylotu: Wrocław)
Kreta Wschodnia od 2420 PLN na 7 dni (lotnisko wylotu: Rzeszów)
Skąd LOT pozyska nowe samoloty na dalekie trasy?
W rozmowie z Fly4free.pl rzecznik LOT Krzysztof Moczulski przyznaje, że przewoźnik analizuje w tej chwili kilka opcji. Najbardziej realną wydaje się pozyskanie kolejnego samolotu w formule wet-lease (a więc razem z załogą), który przejąłby część ruchu na jednej z dalekich tras. Przypomnijmy, że lada moment LOT będzie leasingował 20-letniego Boeinga 777 od hiszpańskiej linii Privilege Style. Maszyna zabierająca na pokład aż 312 pasażerów będzie przez najbliższy rok latać na trasie LOT z Warszawy do Nowego Jorku.
Możliwości jest jednak więcej.
– Nie wykluczamy, że uda nam się trochę przyspieszyć zapowiedziane wcześniej przejęcie 2 Dreamlinerów – mówi w rozmowie z Fly4free.pl Moczulski, choć zastrzega, że nie zapadły jeszcze żadne wiążące decyzje w tej sprawie.
Chodzi o dwa Boeingi 787-8 po linii Thai Airways, które według pierwotnych ustaleń miałyby trafić do LOT jesienią 2026 roku.
Możliwe zresztą, że w przyszłym roku Dreamlinerów będzie jeszcze więcej. W lipcu pisaliśmy na łamach Fly4free.pl, że LOT prowadzi rozmowy z 3 podmiotami na temat leasingu kolejnych Boeingów 787 z rynku wtórnego. Pozostaje więc nam czekać na rezultaty tych rozmów.
👉 Przewoźnik obecnie dysponuje tylko 15 Dreamlinerami i korzysta z samolotów w leasingu ACMI, co ograniczało otwieranie nowych tras.
👉 W najbliższym czasie LOT pozyska Boeniga 777 od Privilege Style w formule wet-lease, który będzie latał na trasie Warszawa – Nowy Jork.
👉 Linie analizują możliwość przyspieszenia przejęcia 2 Dreamlinerów po Thai Airways oraz leasingu kolejnych Boeingów 787 z rynku wtórnego, by zwiększyć możliwości floty.






Nie ma jeszcze komentarzy, może coś napiszesz?