LOT w końcu potwierdza spłatę części pomocy publicznej! Co z pozostałymi transzami?
LOT w pierwszych miesiącach roku wyraźnie ucichł i ograniczył swoją komunikację głównie do informacji o zmianach w rozkładzie lotów, jak wczoraj. A pytań jest sporo. Na razie narodowy przewoźnik potwierdził jedynie, że w ubiegłym roku udało mu się przekroczyć barierę 10 mln obsłużonych pasażerów. Wiemy też, że według wstępnych informacji spółka spodziewa się osiągnąć za ubiegły rok zysk netto na poziomie 1 mld zł. Do dzisiaj nie wiedzieliśmy za to i mieliśmy problemy, by ostatecznie potwierdzić, czy LOT spłacił zgodnie z harmonogramem pierwszą transzę pomocy publicznej w kwocie 450 mln zł (która miała nastąpić pod koniec grudnia ubiegłego roku). Przypomnijmy, że LOT otrzymał ją pod koniec 2020 roku. Składały się na nią pożyczka z subsydiowanymi stopami procentowymi udzieloną przez Polski Fundusz Rozwoju w wysokości 1,8 mld zł oraz dokapitalizowanie w wysokoście 250 mln euro.
Rodos od 2608 PLN na 7 dni (lotnisko wylotu: Rzeszów)
Hurghada od 2174 PLN na 7 dni (lotnisko wylotu: Rzeszów)
Algarve od 2669 PLN na 7 dni (lotnisko wylotu: Kraków)
Spłatę pierwszej transzy LOT potwierdził dopiero dzisiaj.
– PLL LOT zrealizowały terminowo spłatę pierwszej transzy pożyczki w wysokości 450 mln złotych i nie przewidują zmian w harmonogramie spłat pomocy otrzymanej w związku z pandemią COVID-19. Do spłaty pozostały 3 raty po 450 mln w ciągu kolejnych trzech lat. Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, PLL LOT prognozują również za 2023 rok zysk netto na poziomie 1 mld PLN – informuje rzecznik LOT Krzysztof Moczulski.
Przypomnijmy, że w opublikowanej kilka miesięcy temu strategii na lata 2024-2028 narodowy przewoźnik założył osiągnięcie skumulowanego zysku netto w wysokości 2,5 mld zł.
Nie ma jeszcze komentarzy, może coś napiszesz?