LOT poleci do miasta „Czerwonych Diabłów”, a Wizz nad Balaton? Linie szykują hitowe trasy z Polski na wiosnę i lato
Co to są raporty slotowe i dlaczego powstają?
Kilka dni temu raporty slotowe dla obsługiwanych przez siebie lotnisk przygotowała firma ACL – międzynarodowy koordynator przyznający prawa do startów i lądowań w wybranych portach lotniczych. To świetne źródło informacji dotyczące planów poszczególnych przewoźników – dowiadujemy się z nich, jakie trasy i z jaką częstotliwością linie będą chciały obsługiwać. Podobnie jest w tym roku.
Pamiętajmy przy tym, że przyznanie slotów na daną trasę nie oznacza, że na pewno zostanie ona uruchomiona. To bardziej zasugerowanie kierunku, w którym podąża linia i możliwości, której realizacja zależy od wielu zmiennych.
Jakie są najciekawsze plany przewoźników na przyszłoroczny sezon letni? Sprawdźmy.
Hurghada od 2081 PLN na 7 dni (lotnisko wylotu: Warszawa – Chopin)
Hurghada od 2763 PLN na 7 dni (lotnisko wylotu: Warszawa – Chopin)
Alanya od 1970 PLN na 7 dni (lotnisko wylotu: Katowice)
LOT ma na oku Manchester i Dublin
Z raportów ACL wynika, że narodowy przewoźnik otrzymał sloty na lotniskach w… Dublinie i Manchesterze. W obu przypadkach mowa o dość solidnych liczbach, czyli prawach do obsługi 180 rotacji w przyszłorocznym sezonie letnim. Oznacza to, że na każdej z tych tras loty mogłyby być realizowane codziennie. Czy faktycznie zostaną one zainaugurowane? Zobaczymy. Oba lotniska figurują w strategii rozwoju siatki połączeń LOT do 2028 roku, więc ich obecność nie jest dużym zaskoczeniem.
Zaskoczeniem jest natomiast to, że w przypadku połączenia do Manchesteru mówi się o tym, że połączenie to miałoby być realizowane z Krakowa. Taką informację podaje m.in. wiarygodny serwis SPD Travels na swoim koncie X.
W przypadku połączenia do Dublina mamy natomiast do czynienia z powrotem. LOT latał już bowiem na tej trasie w okresie od sierpnia 2020 do stycznia 2022 roku, gdy połączenie to zostało zawieszone. Czy za drugim razem LOT spiszę się lepiej? Zobaczymy.
Czy Wizz Air zabierze nas nad Balaton?
Inna niezwykle ciekawa potencjalna trasa z Polski to lotnisko Heviz, położone nieopodal kultowego dla wielu węgierskiego jeziora Balaton. Z raportu slotowego Lotniska Chopina wynika, że przyznano aż 180 slotów na obsługę połączenia na to lotnisko. Kto poleci do miejscowości, która w PRL była marzeniem wielu turystów z naszego kraju? Danych przewoźnika nie ma w raporcie slotowym, ale wiele wskazuje na to, że może to być Wizz Air, dla którego byłby to naturalny kierunek ekspansji.
Jakie inne ciekawe trasy mogą wystartować z Lotniska Chopina?
Z raportu slotowego ACL wynika, że w sezonie letnim nowymi trasami z Lotniska Chopina mogą być m.in. Prisztina oraz… rumuński Braszów. W przypadku tej pierwszej trasy „Rynek Lotniczy” sugeruje, że naturalnym kandydatem do obsługi lotów ze stolicy Kosowa może być LOT. Z kolei w przypadku Braszowa być może chodzi o Wizz Aira. Węgierski przewoźnik poleci zresztą do Braszowa na pierwszej trasie z Polski już od 31 marca 2026 roku – wtedy ma wystartować połączenie węgierskiego przewoźnika z Pyrzowic.






Nie ma jeszcze komentarzy, może coś napiszesz?