Linie na wyścigi otwierają nowe trasy z Warszawy, byle nie iść do Radomia i Modlina. Aż 13 nowych połączeń z Chopina!
„Lotnisko Chopina jest zapchane” – te słowa jak mantrę powtarzają kolejne zarządy PPL. Jednocześnie starają się przekonywać linie lotnicze, by w związku z brakiem przepustowości w Warszawie, przenosiły część swojej oferty lotów na inne mazowieckie lotniska, czyli do Radomia i Modlina. Jak widać – ze średnim efektem, o czym świadczy nie tylko skromna oferta lotów z Radomia, ale też fakt, że Ryanair nie tylko zmniejszył ofertę lotów z Modlina, ale… wrócił na Lotnisko Chopina i konsekwentnie rozwija stąd swoją ofertę lotów.
I nie tylko on, bo w nadchodzącym letnim rozkładzie lotów Lotnisko Chopina odnotuje rekordową liczbę nowych połączeń. Tylko w ruchu regularnym będzie to aż 13 nowych tras, nie wliczając czarterów.
Kemer od 2331 PLN na 7 dni (lotnisko wylotu: Warszawa – Chopin)
Sharm El Sheikh od 1614 PLN na 7 dni (lotnisko wylotu: Gdańsk)
Hammamet od 2647 PLN na 7 dni (lotnisko wylotu: Poznań)
Najwięcej nowych połączeń, bo aż 5, uruchomi Wizz Air. Węgierska linia od 1 maja uruchomi loty z Chopina do Genui we Włoszech, a od 1 kwietnia poleci do włoskiej Piza. Z kolei 8 czerwca wystartują nowe połączenia do Dortmundu (loty 6 razy w tygodniu) i Bukaresztu (połączenie ma być realizowane codziennie). Ostatnią nowością od Wizz Aira jest Londyn-Gatwick – loty na tej trasie z Okęcia wystartują 2 sierpnia.
3 nowe trasy uruchomi LOT – od 12 kwietnia narodowy przewoźnik uruchomi rejsy z Warszawy do Reykjaviku, od 16 kwietnia poleci do Valetty na Malcie, a od 17 czerwca zacznie latać do greckiego miasta Saloniki.
Podobnie jak Ryanair, 3 nowe trasy z Lotniska Chopina zaproponuje Ryanair – irlandzka linia od 31 marca zacznie latać z Warszawy do Pizy, Malagi i Tirany.
Dwie pozostałe nowości to powrót linii Eurowings, która od 2 maja poleci z Warszawy do Dusseldorfu. A także największy hit tegorocznej siatki, czyli pojawienie się linii Etihad, która od 3 czerwca uruchomi loty do Abu Zabi.
Do tej listy należy jeszcze dołączyć nowe kierunki czarterowe z Warszawy. A tych jest całkiem sporo – w letnim rozkładzie polecimy m.in. do Jerez de la Frontera (od 18 kwietnia) i Reus w Hiszpanii (od 3 sierpnia) oraz marokańskiej Wadżdy (od 27 maja) – wszystkie trasy obsługuje Enter Air. Z kolei Smartwings uruchomi od 13 maja nowe połączenie do Araxos w Grecji, a LOT od 2 czerwca – do tunezyjskiej Tabarki.
– Dynamiczny rozwój siatki połączeń Lotniska Chopina doskonale wpisuje się w ten trend. Naszym zadaniem jest efektywne wykorzystanie tego potencjału, dlatego celujemy w nowe kierunki, zarówno do kluczowych centrów biznesowych, jak i popularnych turystycznych destynacji. Letnia siatka połączeń na 2025 rok jest kolejnym krokiem w budowaniu przyszłości polskiego lotnictwa – szansą, której nie możemy zmarnować – mówi cytowany w komunikacie prasowym Adam Sanocki, członek zarządu ds. strategii i marketingu PPL.
Czy ruch przeniesie się do Modlina i Radomia?
W kontekście słabej sytuacji lotnisk w Radomiu i Modlinie duża liczba nowych tras może zaskakiwać. Paradoksalnie… tak duże wzrosty na Lotnisku Chopina mogą oznaczać szanse dla obu mazowieckich lotnisk. Nie ulega bowiem wątpliwości, że przepustowość na Okęciu w końcu się wyczerpie. Pytanie tylko, kiedy?
Nie ma jeszcze komentarzy, może coś napiszesz?