Fly4free.pl

Tydzień na zwrot zaległych zwrotów za odwołane loty. Dotyczy to aż 16 linii lotniczych!

odwołany lot
Foto: MiniStocker / Shutterstock

Aż 16 przewoźników w Europie ma czym prędzej zwrócić pieniądze wszystkim pasażerom, których loty zostały odwołane z powodu pandemii koronawirusa. Decyzja Komisji Europejskiej powinna ucieszyć tych, którzy wciąż czekają na zwroty. Tym bardziej, że linie mają na to zaledwie 7 dni!

Pandemia koronawirusa wywołała gigantyczny chaos w branży lotniczej. Masowo odwoływane loty, problemy z obostrzeniami w poszczególnych krajach, otwieranie i zamykanie granic sprawiło, że połączeń, które nie doszły do skutku było mnóstwo. I choć większość pasażerów bez większych problemów otrzymała zwrot środków, to niektórzy wciąż czekają na zaległe wypłaty zwrotów. I teraz w końcu mają się doczekać.

Komisja Europejska zobowiązała aż 16 przewoźników do wypłacenia zwrotów. To właściwie wszystkie popularne linie w Europie: Wizz Air, Ryanair, KLM, Air France, easyJet, British Airways, Alitalia, Iberia, TAP, Norwegian, Lufthansa, Austrian Airlines, Brussels Airlines, Vueling, Aegean Airline i Eurowings.

Co najważniejsze – wszyscy mają zrobić to w ciągu tygodnia, także jeśli jeszcze macie jakieś niezałatwione sprawy z liniami lotniczymi, to to jest idealny moment, żeby im o sobie przypomnieć.

– To dobra wiadomość dla klientów. Linie lotnicze współpracowały podczas dialogu i zobowiązały się do poszanowania praw pasażerów i poprawy ich komunikowania – mówi Didier Reynders, komisarz ds. sprawiedliwości. – We wczesnej fazie pandemii niektóre linie lotnicze wprowadziły dla pasażerów vouchery. Działali wbrew unijnym przepisom ochrony konsumentów. To było nie do przyjęcia. Po naszej wspólnej akcji cieszę się, że większość z nich zgodziła się na zwrot tych bonów – dodał.

Dzięki Komisji Europejskiej linie lotnicze będą musiały też zmienić podejście do informowania pasażerów o ich prawach. To oznacza koniec wciskania na siłę voucherów zamiast zwrotu pieniędzy. Każda linia musi wyraźnie przedstawić wszystkie możliwości, jakie ma pasażer – a więc najczęściej zmianę terminu, voucher lub wypłatę środków.

Komentarze

na konto Fly4free.pl, aby dodać komentarz.
Avatar użytkownika
może pośrednicy typu kiwi.com też po ponad roku oddadzą mi pieniądze za odwołane loty?
Art77fly, 5 października 2021, 21:41 | odpowiedz
Avatar użytkownika
Dlaczego te 16 akurat? A co z pozostałymi? Ja mam voucher z linii Flylevel i nie chcą mi zwrócić pieniędzy.
gregorio, 6 października 2021, 7:22 | odpowiedz

porównaj loty, hotele, lot+hotel
Nowa oferta: . Czytaj teraz »