Oto najgorsze linie lotnicze. Czeka was męka, gdy zgubią bagaż lub opóźnią lot. Jak wypada LOT?
Linie lotnicze zalegają pasażerom miliardy dolarów. Liczą, że pasażerowie zrezygnują z roszczeń - twierdzi firma AirHelp, która sprawdziła, jak przewoźnicy radzą sobie z odszkodowaniami dla pasażerów.
– Przewoźnicy niby nie uchylają się od płacenia, ale jak mogą zniechęcają pasażerów od ubiegania się o swoje prawa. I rzeczywiście – wielu ludzi w końcu macha ręką i rezygnuje ze swoich roszczeń – uważa AirHelp, która pomaga pasażerom w dochodzeniu rekompensat za opóźnione loty, czy zagubiony bagaż. I ma co robić, bo linie lotnicze zalegają z wypłatą ponad 10 mld USD za trzy ostatnie lata..
W raporcie zabrakło linii azjatyckich, ale ujęto 34 z USA, Europy i Bliskiego Wschodu, w tym najpopularniejsze w Polsce: Ryanair, Wizzair i LOT. AirHelp ocenił linie w trzech kategoriach (skala ocen 1-10): poziom usług, punktualność i dochodzenie swoich praw. Sprawdźcie, jak wypadły. Zaczniemy od najgorszej piątki.
PoprzednieObraz 12 z 12Następne
Co na to autorzy?
- Nie chcemy iść na wojnę z liniami lotniczami. Ten ranking ma pomóc pasażerom przewidzieć co się stanie, gdy zginie ich bagaż lub ich lot będzie opóźniony albo odwołany. Ale nasz raport powinien być też cenną wskazówką dla linii lotniczych, aby mogły lepiej zrozumieć swoich pasażerów i ich problemy – mówi Nicholas Michaelsen, współzałożyciel firmy i twórca raportu.
Fot. AirHelp
- Nie chcemy iść na wojnę z liniami lotniczami. Ten ranking ma pomóc pasażerom przewidzieć co się stanie, gdy zginie ich bagaż lub ich lot będzie opóźniony albo odwołany. Ale nasz raport powinien być też cenną wskazówką dla linii lotniczych, aby mogły lepiej zrozumieć swoich pasażerów i ich problemy – mówi Nicholas Michaelsen, współzałożyciel firmy i twórca raportu.
Fot. AirHelp
PoprzednieObraz 12 z 12Następne