Prezes dużej linii wysyła 27 tys. pracowników na 3 tygodnie bezpłatnego urlopu!
– Wszyscy musicie pomóc. Sytuacja w linii jest równie trudna jak podczas globalnego kryzysu finansowego w 2009 roku – mówi w komunikacie do pracowników Augustus Tang, prezes linii Cathay Pacific.
Cathay Pacific ma poważne kłopoty już od kilku miesięcy – zaczęły się one od trwającej od dawna fali protestów w Hongkongu, przez które znacząco spadła liczba pasażerów obsługiwanych przez przewoźnika, ale też liczba osób odwiedzających Hongkong. W sierpniu i wrześniu liczba pasażerów spadła o prawie 40 procent w skali roku, w październiku o 35 procent. Teraz do problemów doszedł szalejący w Chinach koronawirus, który zmusił przewoźnika z Hongkongu do podjęcia bardziej radykalnych kroków.
- We wtorek linia ogłosiła, że na najbliższe miesiące zredukuje liczbę połączeń do Chin o ponad 90 procent, w sumie zaś jej siatka połączeń będzie zmniejszona o ponad 30 procent.
Oczywiście, będzie to miało poważne finansowe konsekwencje dla linii, więc w środę prezes linii Augustus Tang zaapelował do wszystkich pracowników o… pójście na bezpłatne urlopy.
– Apeluję do wszystkich pracowników o pomoc. Sytuacja linii jest równie poważna jak podczas globalnego kryzysu w 2009 roku, a zachowanie płynności jest w kluczowe dla ochrony naszej firmy – powiedział w nagranym oświadczeniu do pracowników Tang.
Prezes oczekuje, że 27 tysięcy pracowników weźmie bezpłatne 3-tygodniowe urlopy, które będą mogli realizować w okresie od 1 marca do 30 czerwca.
Jednocześnie Tang dodał, że nie wie, jak długo linia będzie zmuszona realizować tego typu działania, co z pewnością zależy od tego, kiedy uda się poskromić epidemię koronawirusa.
Dziennik “South China Morning Post” przypomina, że Cathay Pacific wysyłała już pracowników na bezpłatne urlopy przy okazji poprzednich tego typu kryzysów. W 2003 roku, gdy wybuchła epidemia wirusa SARS, przewoźnik uziemił 22 samoloty i zmniejszył na kilka miesięcy oferowanie ż o 45 procent.
Analitycy zgadzają się, że linia lotnicza próbuje w ten. Sposób uniknąć masowych zwolnień. Mają jednak wątpliwości czy przy tak dużej skali problemu są to wystarczające działania.
Cathay Pacific jest 13 największą linią lotniczą w Azji – w 2019 roku przewiozła 35,23 mln pasażerów.
Nie ma jeszcze komentarzy, może coś napiszesz?