Linia sprzedała 86 tysięcy biletów na loty, które… skasowała kilka tygodni wcześniej! Teraz dostała potężną karę
To najwyższa kara w historii australijskiego urzędu ochrony konsumentów, ale też i skala procedura jest ogromna – sprawa dotyczy bowiem aż 86 tysięcy pasażerów, którzy kupili bilety na loty, które już dawno były odwołane. Są to jednocześnie dość odległe czasy, bo z okresu tuż po pandemii koronawirusa, gdy przewoźnicy dość masowo odwoływali rejsy.
Marsa Alam od 2393 PLN na 7 dni (lotnisko wylotu: Katowice)
Costa Brava od 2389 PLN na 7 dni (lotnisko wylotu: Gdańsk)
Costa Brava od 1766 PLN na 7 dni (lotnisko wylotu: Gdańsk)
– Zdajemy sobie sprawę, że gdy loty zostały wznowione po kolejnych lockdownach, Qantas mocno rozczarował naszych pasażerów – mówi Vanessa Hudson, prezes australijskiego przewoźnika, która dodaje, że obecnie Qantas mocno pracuje nad odzyskaniem zaufania ze strony pasażerów.
Jak ma wyglądać wypłata odszkodowań? Zgodnie z planem podróżni, którzy kupili bilet na lot, który był odwołany od 2 dni lub dłużej dostaną dodatkowo 225 dolarów australijskich (600 zł) za lot krajowy i 450 australijskich dolarów (1200 zł) za lot międzynarodowy.
Ogłoszony w tej sprawie komunikat to ugoda, dzięki której sprawa nie trafiła do sądu. Oznacza też ona, że linia Qantas przyznała się do wprowadzania swoich klientów w błąd.