Uzyskanie Certyfikatu oznacza, że LEO Express spełnił wszystkie wymagania dotyczące bezpieczeństwa w prowadzeniu pociągów na polskich torach – tłumaczy Prezes grupy LEO Express Peter Köhler. W pierwszej kolejności mają być uruchomione połączenia międzynarodowe między Polską a Czechami. Na pewno nie będzie to zapowiadana trasa z Warszawy do Pragi. Przewoźnik rozważa połączenia z Krakowa.
„Naszym celem jest uzupełnienie istniejącej siatki połączeń, tak aby mieszkańcy miast, które nie miały dotychczas bezpośredniego połączenia międzynarodowego mogli skorzystać z wygodnej i szybkiej formy transportu jaką jest pociąg. Dlatego własnie planujemy się skupić na innych trasach niż relacja Warszawa – Praga” tłumaczy członek zarządu i dyrektor LEO Express Polska Peter Jančovič.
Nowa strategia wejścia na polski rynek zakłada stworzenie dobrze skomunikowanej transgranicznej siatki połączeń w Europie Środkowej, która łączy kolej, autokary oraz transport spod drzwi do drzwi za pomocą busów czy e-scooterów. Autokary i busy LEO Express już teraz łączą ponad 20 polskich miast, na przykład Kraków z Wiedniem, Rzeszów z Pragą, czy Warszawę z Katowicami i Gliwicami.
Zobacz jaki komfort podróży koleją oferuje Leo Express:
W planach połączenia krajowe? Przewoźnik poinformował, że rozpoczął już kolejny etap przygotowań do rozpoczęcia przewozów kolejowych w Polsce. W trakcie procesu dopuszczenia na polskie tory są nowoczesne elektryczne zespoły trakcyjne, którymi będą wykonywane przewozy na terenie Polski.
LEO Express nie wyklucza też, że w przyszłości wystąpi o wydanie decyzji o otwartym dostępie dla wybranych tras kolejowych w Polsce. Przy realizowaniu przewozów kolejowych firma zamierza ściśle współpracować z lokalnymi partnerami oraz samorządami.