REKLAMA

Latanie w czasie koronawirusa. Linie radykalnie zmieniają politykę w czasie lotu

Foto: picks / Shutterstock

Zamknięte saloniki, drastyczne zmiany w serwisie pokładowym i… rozsadzanie pasażerów – w czasie pandemii koronawirusa linie lotnicze na wiele sposobów dbają o bezpieczeństwo pasażerów.

Dla mieszkańców Polski regularne loty międzynarodowe skończyły się de facto w niedzielę rano, ale wciąż w wielu krajach linie lotnicze operują, choć zazwyczaj według mocno zredukowanego rozkładu. Jednak pandemia koronawirusa sprawia nie tylko odwołanie tysięcy lotów, ale też zmiany na pokładach samolotów jak i przed samym rejsem. To już nie tylko obowiązkowe mierzenie temperatury i wypełnianie kart lokalizacyjnych – oto, w jaki sposób linie lotnicze chronią pasażerów przed koronawirusem.

Kilka dni temu pisaliśmy o Alitalii, która nakazała wszystkim swoim pasażerom noszenie maseczek ochronnych przed wejściem na pokład, a także w czasie samego lotu, jeśli liczba pasażerów jest duża. Kto zaś nie ma maseczki przy sobie, może nie zostać wpuszczony na pokład. Ale takich ograniczeń jest więcej: większość linii podjęła już na przykład decyzję o zamknięciu swoich saloników lotniskowych, w tym tacy giganci jak Lufthansa w swoich salonikach w Monachium i Frankfurcie.

To jednak nie koniec zmian, bo równie ważne jest zachowanie dystansu przy wsiadaniu na pokład i w czasie samego lotu. Wiele linii wysłało już do swoich pracowników wiadomości, aby podczas boardingu lub po wejściu części pasażerów do samolotów rozsadzać ich tak, aby między pasażerami zachowana była odpowiednia odległość. Tak jest na przykład w linii United Airlines, która w ostatnich dniach wprowadziła odpowiednie zmiany. Zazwyczaj nie ma z tym kłopotu, bo liczba pasażerów zainteresowanych lotami dramatycznie spadła.

Foto: Aurelia / Shutterstock

Osobny temat to lotniczy catering, gdzie także mocno ograniczono ofertę dla pasażerów. Akurat w tym przypadku głośno było w ostatnich dniach o połączeniach w ramach akcji #LOTDoDomu – pasażerowie dalekich, trwających 9-10 godzin rejsów skarżyli się, że LOT oferował im tylko wodę, wafelka, paczkę orzeszków i 2 kanapki. To jednak loty repatriacyjne, a nie rozkładowe, choć także w przypadku tych drugich da się odczuć mocne ograniczenie oferty. Weźmy za przykład linie Air Canada: zarówno na krótkich jak i dalekich trasach linia ogłosiła, że od 19 marca zamiast wyboru napojów, do picia będzie oferowała pasażerom tylko butelkowaną wodę. Na krótszych trasach w klasie ekonomicznej i premium economy nie jest już w tej chwili serwowane jedzenie, a na dłuższych trasach międzykontynentalnych dla pasażerów dostępne będą jedynie wcześniej pakowane dania na zimno. Jednocześnie ze względów higienicznych pasażerowie klasy ekonomicznej i premium economy nie otrzymają już kocy ani poduszek, te mają być. Dostępne tylko dla pasażerów korzystających z Air Canada Signature Class.

REKLAMA
Komentarze

na konto Fly4free.pl, aby dodać komentarz.

Nie ma jeszcze komentarzy, może coś napiszesz?


REKLAMA
porównaj loty, hotele, lot+hotel
Nowa oferta: . Czytaj teraz »
Akceptuję Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Czytaj więcej ›Technologię tę w ramach Fly4free.pl wykorzystują również nasi partnerzy, których listę znajdziesz tutaj.

Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej lub zakończyć korzystanie z Fly4free.pl. Pozostawienie komunikatu, dalsze przeglądanie Fly4free.pl lub kliknięcie w przycisk „Akceptuję” oznacza wyrażenie zgody na wykorzystywanie plików cookies.