Kraków będzie jednym z większych lotnisk Ryanaira w Europie! O’Leary: „Za 5 lat podwoimy liczbę pasażerów”
Ryanair ogłosił we wtorek budowę nowego centrum treningowo-symulatorowego w Krakowie. To ważna inwestycja, ale z punktu widzenia pasażerów niezbyt istotna. Znacznie ważniejsza była deklaracja szefa Ryanaira na temat planów rozwoju irlandzkiej linii pod kątem liczby obsługiwanych pasażerów.
Costa Brava od 1759 PLN na 7 dni (lotnisko wylotu: Wrocław)
Alanya od 1910 PLN na 7 dni (lotnisko wylotu: Warszawa – Chopin)
Limassol od 2386 PLN na 7 dni (lotnisko wylotu: Katowice)
– Rozmawialiśmy dzisiaj rano z Radosławem i powiedziałem mu, żeby jak najszybciej rozbudowywał terminal, bo chcemy w ciągu najbliższych 5 lat podwoić liczbę pasażerów obsługiwanych z Krakowa – zwrócił się O’Leary do prezesa lotniska w Krakowie, Radosława Włoszka.
Lotnisko w Balicach już teraz jest największym portem Ryanaira w Polsce pod względem liczby obsługiwanych pasażerów. Wystarczy rzucić okiem na statystyki: w Krakowie bazowanych jest 9 samolotów Ryanaira, siatka tras liczy 81 połączeń, a cel na ten rok to aż 4,5 mln obsłużonych pasażerów podróżujących z i do Krakowa.
– Zakładamy, że podwoimy liczbę pasażerów z Krakowa w ciągu najbliższych 5 lat, a być może uda nam się nawet dobić do poziomu 10 mln obsługiwanych pasażerów rocznie – powiedział O’Leary.
Tu jednak faktycznie potrzebna będzie rozbudowa lotniska. Krakowski port powraca bowiem w szybkim tempie do poziomów sprzed pandemii. W zeszłym roku przez lotnisko przewinęło się 7,394 mln pasażerów, a w tym roku władze portu ostrożnie szacują, że mogą wrócić do rekordowego poziomu z 2019 roku, gdy przez lotnisko przeszło 8,41 mln podróżnych. To oznacza, że aby zrealizować śmiałe zamierzenia Ryanaira, konieczna może być szybsza rozbudowa terminala.





