Koszmar turystów. Bankructwo Triady i SkyClub

Mimo że preferujemy podróże na własną rękę, sami też czasem korzystamy z ofert touroperatorów, tak jak i pewnie znaczna część z Was. Stąd ten news na naszych łamach. Właśnie dowiedzieliśmy się, że jeden z największych polskich touroperatorów (7. miejsce w 2012 r.) jutro o poranku złoży wniosek o upadłość. To SkyClub, działający zarówno pod własnym szyldem, jak i pod marką Triada, której jest właścicielem.To fatalna wiadomość, dla tych, którzy w tej firmie mieli wykupione wyjazdy, bądź właśnie na wyjeździe przebywają. Wszystkie wyjazdy zostają anulowane. Firma posiada gwarancje na 25 milionów złotych, ale czy będzie ona wystarczająca na pokrycie roszczeń?

Wszystkim poszkodowanym współczujemy. Poniżej oficjalne oświadczenie

Sprawdź inne superokazje 🔥
Wakacyjny city break w Budapeszcie za 597 PLN 🏰✨ Okołoweekendowe loty + hotel ibis ☀️😎
Budapeszt z Katowic 597 PLN

Budapeszt w wakacje: okołoweekendowy city break tanio!

Kreta na all inclusive 🌊🍹 Tydzień w 4* hotelu przy plaży za 2763 PLN 👙🇬🇷
Grecja z Katowic 2763 PLN

Beztroski relaks na największej wyspie Grecji

Tunezja wakacyjnie 🌊☀️ 7 nocy z all inclusive w 4* hotelu w Tabarce za 2679 PLN
Tunezja z Katowic 2679 PLN

Tunezja bez przepłacania: 7 nocy all inclusive w 4* hotelu w Tabarce

Co za wyspa 😮😎 Tydzień na La Palmie za 1975 PLN ⛱️🌴🌲🌳🌋 Loty Lufthansą i noclegi
La Palma z Wrocławia 1975 PLN

La Isla Bonita - wyspa, na której nie sposób się nudzić

Misją Fly4free.pl jest przedstawienie Ci najlepszych zdaniem naszej redakcji okazji na podróże. Opisujemy oferty znalezione przez nas w internecie i wskazujemy adresy internetowe, pod którymi samodzielnie możesz wykupić podróż lub elementy podróży. Ceny w artykułach są aktualne w chwili publikacji. Możemy otrzymywać wynagrodzenie od partnerów handlowych, do których Cię przekierowujemy.
Komentarze

Zaczyna się...
Nat, 3 lipca 2012, 18:55 | odpowiedz
swoja droga bankrutują przed samym najwiekszym sezonem ... czyli nabrali kasy ile tylko można było i ... uciekaja :)
suszek, 3 lipca 2012, 18:57 | odpowiedz
o kurcze.... [*]
Krystiano.bez.karnego, 3 lipca 2012, 18:58 | odpowiedz
tylko współczuć osobom które teraz są na wczasach,zamiast wypoczynku dramat i nerwy.
norbi, 3 lipca 2012, 18:58 | odpowiedz
do jasnaj cholery, tydzien temu oplacilam 70% wycieczki okolo 5500zl i co teraz??? gdzie mam sie zglosic?
Mimo, 3 lipca 2012, 19:00 | odpowiedz
do najblizszej parafii ...
DENI, 3 lipca 2012, 19:02 | odpowiedz
No właśnie też mam znajomych... wymarzone wakacje, a teraz co? łezke mam w oku i nie wiem co robić, bo to są moi najlepsi znajomi... dzieciaki tak się cieszyły.... przewodniki kupione, aparaty.. i co?
Krystiano.bez.karnego, 3 lipca 2012, 19:04 | odpowiedz
@Mimo - masz napisane, Urząd Marszałkowski Swoją drogą kto dziś jeździ na wycieczki organizowane przez biura podróży, żeby im napychać kieszenie?! Internet, trochę operatywności i to samo za połowę ceny bez ryzyka można sobie zorganizować.
Mader, 3 lipca 2012, 19:04 | odpowiedz
Bardzo współczuję wszystkim...Kiedyś pracowałem jako pilot wycieczek z wieloma biurami, więc wiem, jaki to stres...Bardzo mi szkoda turystów, szkoda mi jednak także pracowników biur podróży, które padają... Bo przecież nikt nie chce sam z siebie upaść...Trzymajcie się!
Weltenbummler, 3 lipca 2012, 19:06 | odpowiedz
Skąd ja to znam :) Sky otwarło swoje biura po bankructwie Open Travel. Ci sami ludzie prowadzili te same oferty. To była tylko kwestia czasu. Okradli ludzi jak poprzednio.
iwona, 3 lipca 2012, 19:06 | odpowiedz
@Mimo - do urzędu marszałkowskiego w Warszawie
Pogodynka, 3 lipca 2012, 19:07 | odpowiedz
O tym, że Triada upadnie mówiło się już w zeszłym roku. Żadne zaskoczenie.
amber, 3 lipca 2012, 19:12 | odpowiedz
Formalnie to Triada padła w tamtym roku - przeksztalcono ja w inna spółke i postawiono w stan upadłości. Dziś upadł Sky CLub
Pogodynka, 3 lipca 2012, 19:13 | odpowiedz
komentarz na jednym z forów pod artykułem o upadku triady w kwietniu i przemianowaniu jej na SKYCLUB : "PAVULON 2012-04-16 20:12:54 nie pojechałbym z biurem które ma jakiekolwiek powiązania z upadłym, niezależnie jak się nazywa i jakie jest wielkie" widać ,że miał rację i wszystkie zabiegi triady na przepisywaniu biur na żonę prezesa/ szefa czy kogośtam nie pomogły.
Eryk, 3 lipca 2012, 19:15 | odpowiedz
Odzyskanie pieniędzy nie powinno być problemem. Kilka razy już to robiłem w imieniu innych i zazwyczaj się udawało.
Davidiacus, 3 lipca 2012, 19:18 | odpowiedz
Jeszcze miesiąc temu Sky chwalił się, że przejmuje klientów innych bankrutów. Teraz widać z jakiego powodu. Nabrali wpłat przed sezonem, i teraz dyla. Suszek ma rację. Zwykłe zaplanowane złodziejstwo. Ciekawe co na to nasze prokuratury.
Zbigniew, 3 lipca 2012, 19:19 | odpowiedz
Niestety załwatwianie wakacji samodzielnie też nie gwarantuje 100% bezpieczeństwa. W tej chwili na podobnej zasadzie działają np linie olt express - z właścicielem skazanym za wyłudzenia w poprzedniej firmie. Na zasadzie piramidy, zgarnąć teraz jak najwięcej kasy, a później się zobaczy. Teraz płacisz za bilety lotnicze nie mając pewności czy za pół roku linia będzie jeszcze istniała. Jedynie przy płatności kartami kredytowymi możesz mieć teoretycznie większe szanse na odzyskanie kasy. To samo tyczy wszystkich pozostałych usług rezerwowanych za pośrednictwem internetu. Niestety.
Qdik, 3 lipca 2012, 19:20 | odpowiedz
Tak, Triada technicznie już nie działała, SkyClub był właścicielem marki Triada i pod tym szyldem sprzedawał wycieczki. Nie zmienia to jednak faktu, że niezależnie od nazewnictwa i kombinacji firm, dla klienta, który kupił ostatnio wycieczkę "w Triadzie" to właśnie Triada upadła i tak należy tytułować tekst, jeśli ma być to komunikat dla klientów, a nie znających detale ludzi z branży :)
Kamil, 3 lipca 2012, 19:21 | odpowiedz
Davidacius, możesz się mylić. Suma gwarancji to tylko 25 mln, a na ten moment firma na 99% sprzedała wycieczki za duuużo większą sumę. W 2011 roku mieli obrót 179 milionów, z czego zapewne większość przypadała na wakacje.
Kamil, 3 lipca 2012, 19:23 | odpowiedz
najprostsza metoda: płacić za wszelkie świadczenia turystyczne, czy to pakiety w biurach czy bilety czy indywidualne rezerwacje hotelowe itd kartami kredytowymi. Wtedy niezaleznie od gwarancji, ubezpieczeń jest charge back i szanse na odzyskanie kasy są niemal 100%.
marek2011, 3 lipca 2012, 19:25 | odpowiedz
To niestety z wieloma biurami w tej chwili nie mógłbyś pojechać. Wystarczy wejść w dane osób zarządzających nowopowstałymi firmami by zobaczyć w większości te same nazwiska ludzi związanych z upadłymi organizatorami.... ....nie pojechałbym z biurem które ma jakiekolwiek powiązania z upadłym, niezależnie jak się nazywa i jakie jest wielkie” widać ,że miał rację i wszystkie zabiegi triady na przepisywaniu biur na żonę prezesa/ szefa czy kogośtam nie pomogły. .....
Qdik, 3 lipca 2012, 19:25 | odpowiedz
jeżeli to prawda ( nie wiem bo sam sobie organizuje wyjazdy) to jest to bardzo przykre i tacy ludzie powinni siedziec już pod celą.
Eryk, 3 lipca 2012, 19:32 | odpowiedz
Dlatego wolę wycieczki na własną rękę, choć linia lotnicza też może upaść ;) A do tych, co kupują w biurach - płaćcie kartą! Te transakcje są ubezpieczone i jeśli upadłe biuro będzie "niewypłacalne", to kasę dostaniecie z ubezpieczenia karty. Jeśli biuro nie pozwala na płatności elektroniczne, to olejcie ich. Największe biura działające w PL pozwalają na to i tego się trzymajcie. Niestety, jeśli ktoś już jest na wyjeździe i dopadnie go "upadłość", to na to już nic nie da się poradzić - można jedynie wystąpić o rekompensatę za niewykorzystane dni urlopu i zwrot poniesionych dodatkowych kosztów (trzeba zatrzymać rachunki/paragony, np. za posiłki - jako dowody).
Konik, 3 lipca 2012, 19:43 | odpowiedz
następnym bankrutem będzie OTL Express
klops, 3 lipca 2012, 19:47 | odpowiedz
Dlatego kupuje bilety w OLT karta wypukla VISA, nie widzie problemu. Co innego co sie da PAYPAL'em i tez nie widze problemu. Jak ktos mi przesyla oferte na karte o patrze nie na procenty, dni kredytowe ALE NA UBEZPIECZENIE TRANSAKCJI !!! Gotowki to juz dawno nie widziano ode mnie, nawet groszowe platnosci wyciagam karte bankowa typu 'ektroniczna portmonetka'... aaaa w piekarni zona placi za chleb gotowka. Nawet jak padnie linia lotnicza czy hotel to wycieczka sumarycznie powinna byc tansza niz ofeowana w biurze podrozy, wiec mniejsza strata. Ponadto jakos nie spodziewam sie ze dwie rozne firmy padna naraz no chyba ze sie spelni przepowiednia konca roku 2012.
Bolo, 3 lipca 2012, 20:02 | odpowiedz
Nie zgadzam się że wszystko jedno Triada zbankrutowała po zmianie nazwy na BBPT Sp. z o.o. , mi nie jest wszystko jedno i wszyscy powinni być świadomi z kim i na jakich zasadach podpisują umowę, jak ktoś zmienia nazwę, zakłada nowa spółkę, to pierwszy sygnał że trzeba wiać ile wlezie. Przez akceptację znawców branży, portali sprzedażowych, niedomówień i zagmatwania można więcej ludzi nabrać. Od chwili założenia przez Triada S.A. spółki córki Sky Club Sp. z o.o. większość ludzi co mają trochę pojęcia pisało o poduszce dla Triady i miękkim lądowaniu dla właścicieli. I tylko przez "ludzi z branży" takie wałki mogą się zdarzać i są akceptowane, zresztą szkoda pisać bo się odezwą głosy że jest swoboda działalności gospodarczej..., powiem tylko jedno jest tez przyzwolenie na złodziejstwo w tym katolickim kraju. Na koniec zacytuję tylko klasyka "Polska to dziki kraj" Pozdrowienia dla normalnych.
Sid1, 3 lipca 2012, 20:03 | odpowiedz
Pewnie wkrotce powstanie kolejne biuro ...z ich powiazaniami
iou, 3 lipca 2012, 20:09 | odpowiedz
U posrednika wykupilam wycieczke ze SkyClub, powinnam wyleciec 21 lipca. Czy ktos wie jaka jest teraz procedura? Co powinnam teraz zrobic?
tervee, 3 lipca 2012, 20:10 | odpowiedz
Bankructwo Sky Clubu choć spodziewane przez niektórych, to jednak zaskoczyło momentem - na początku sezonu. W takim wypadku oznacza to, iż spółka wydała pieniądze klientów pozyskane na wyjazdy i niewielkie są szanse na odzyskanie odszkodowań przez tych, którzy zapłacili za wakacje po 4 lipca. To oznacza niestety wiele negatywnego medialnego szumu przez miesiące i lata (przypomnijmy sobie ile to trwało dla Selectours). Wiele osób wieszczyło problemy spółki we wrześniu, kiedy to upływa termin ważności obecnej gwarancji ubezpieczeniowej, choć z drugiej strony redukcje personelu i inne problemy spółki sugerowały doraźne kłopoty w firmie już przed latem. Upadłość zakończy niespełna półroczną przygodę z turystyką dla kilku osób spoza branży, ale cała branża będzie odczuwać skutki tego upadku przez długi okres. Klientom wróci strach przed upadkiem biur...
lukasz.zst, 3 lipca 2012, 20:21 | odpowiedz
Szkoda, bo minionej zimy Triada dawała czartery do Bangkoku i Colombo za 1300 zł. Miałem nadzieję, że znów polecę za pół darmo.
pizarro, 3 lipca 2012, 20:23 | odpowiedz
@pizarro - dokładnie na to samo czekałam...
Pogodynka, 3 lipca 2012, 20:31 | odpowiedz
W piątek wieczorem wróciliśmy z dwutygodniowego urlopu na Zakhyntos. Było cudownie. Wycieczka z Triady :P
AB, 3 lipca 2012, 20:42 | odpowiedz
@AB Gratulacje... trzeba było tam zostac i nie wkurzaćludzi którzy wrócili... może powinieneś zacząć grać w totka... ;>
Gregoriano, 3 lipca 2012, 20:48 | odpowiedz
Lawina bankructw biur podróży dopiero się rozpocznie, bo mało kto wie, że średnia rentowność branży w 2011 r. wyniosła 1,25%, a więc nawet mniej niż poziom inflacji. Dla przykładu, TUI Poland na koniec pierwszego półrocza roku obrachunkowego (październik 2011 r. – marzec 2012 r.) wykazał 26 mln złotych strat.
pizarro, 3 lipca 2012, 20:48 | odpowiedz
Najlepsze w tym wszystkim jest to, ze w Polsce mozna bez strachu robic rozne rzeczy, za ktore w cywilizowany kraju idzie sie do wiezienia: przyklad powyzszy walka z biurami turystycznymi, przyklad matki zabitej Madzi, ktora jest obecnie celebrytka i tanczy na rurze w klubach nocnych i tak mozna by mnozyc i podawac rozne przyklady.
Prawda, 3 lipca 2012, 21:19 | odpowiedz
W biurze Aquamaris też coś się złego dzieje - odwołują loty rezerwowane w listopadzie, czy grudniu i proponują ponad 100% droższe..... Czyżby kolejne biuro padało?
googa, 3 lipca 2012, 21:27 | odpowiedz
#Krystiano.bez.karnego Pomóż zorganizować wyjazd z Fly4Free.
skaut, 3 lipca 2012, 21:47 | odpowiedz
A ja wpłaciłam w zeszły piątek 6500zł,moi znajomi 9000zł i kolejni 4500zł za wczasy w Tunezji,wylot 26,07. w zeszłym tygodniu kontaktowałam się z biurem i nikt nam nic nie powiedział : "proszę wpłacić,bo rezerwacja przepadnie"! Jesteśmy załamani :-(
Dominika, 3 lipca 2012, 22:00 | odpowiedz
Na temat Triady to juz w kwietniu pisali że padnie: inf z dnia:6.04.12 "Jedno z największych polskich biur turystycznych Triada bankrutuje - podaje portal Wirtualna Polska. Część oddziałów firmy zniknęło już w błyskawicznym tempie. Kłopoty Triady zaczęły się już w 2011 roku, kiedy linie lotnicze LOT wystąpiły o natychmiastową zapłatę za nieopłacone faktury na kwotę ponad 800 tysięcy złotych. Pod koniec roku powołano nowego prezesa, rozpoczęła się restrukturyzacja. Triada zaczęła występować pod nazwą BBPT. Nic się jednak nie zmieniło. Firma nie płaci pracownikom pensji, długi rosną. Aż strach pomyśleć co będzie kiedy Triada ogłosi upadłość. Pierwsze wnioski wierzycieli o postawienie jej w stan upadłości trafiły już do sądu."
amcioo, 3 lipca 2012, 22:04 | odpowiedz
to ciekawe, w zeszlym tygodniu wrocilem z wycieczki z Egiptu organizowanej przez Triada, wszystko było ok. nie widzielismy nic o upadlosci
Materac, 3 lipca 2012, 22:17 | odpowiedz
Czyli nabrali pieniedzy od ludzi łudzac ich wczasami i wycieczkami, kase zabrali, splacili dlugi lub gdzies ulokowali i teraz plajtuja, zabawa dla wielu tysiecy ludzi i ciagniecie kasy dalej od firm ubezp i ewentualnie od panstwa i biednych podatnikow co ich nie stac na zadne wyjazdy, a podatki musza płacic. Pogratulowac organizacji turystyki w Polsc toć juz lepsze fly4free placisz-lecisz, placisz-nocujesz w hotelu, hostelu nawet 10% wstepnie za rezerwacje, reszta na miejscu, płacisz jedziesz autobusem itp a nie jakies wplaty duże na wiele miesiecy przed wyjazdem i zamrozenie swoich pieniedzy w biurze turystycznym, co moze sie okazac niewyplacalnym, lub kiwa klientów jak piramida finansowa, oferujac ekstra tanie imprezy turystyczne. Ja takiego zachowania nie rozumie jak tak można. Biuro powinno tylko pomagać w realizacji imprez turystycznych, rezerwacje i za to pobierać opłate np 10%, a turysci powinni osobiscie placić na miejscu za hotele, przeloty, przewozy dla firmy obsługujacych. Wtedy nie byłoby takich przekretów, wyludzen, oraz trzymania przez wiele miesiecy kasy za zapłacone wczasy czy przeloty. Biura pobieraja ok 10% wstepnej wplaty, ale pozniej na 1-3 mies chca calosci wplaty. Podczas gdy powinny pobierac tylko kilka proc dla siebie za rezerwacje, a reszte klient placi sam. Podobnie linie lotnicze dzialaja wg mnie nieuczciwie jak sprzedaja bilety na pół roku czy rok a nawet wiecej do przodu i zadaja calej wpłaty. Podczas gdy powinny pobierac tylko opłate wstepna kilka-kilkanascie procent rezerwacyjna, która przepada bezwzglednie jak sie nie wplaci tuż przed wylotem calosci.
hol2, 3 lipca 2012, 22:29 | odpowiedz
Nikt nikomu nie zabrania prowadzić biura podróży na takich samych zasadach jak Triada/mutacje Triady Nikt nikogo nie zmuszał do zawierania umów z tym biurem. Więc o co krzyk?
szumny, 3 lipca 2012, 22:38 | odpowiedz
WAKACJE FIGA !!!
KF, 3 lipca 2012, 22:42 | odpowiedz
Trzeba być niepoważnym w momencie zakupu wycieczki w biurze które upada... Właściciele żerowali na bezmyślności spragnionych wakacyjnych doznań turystów i ci teraz będą płakać. Żyjemy w XXI wieku, w erze internetu gdzie można znaleźć prawie wszystko. Co za problem pogooglowac trochę i zobaczyć opinie i wiadomości dotyczące danego biura podróży. Tym bardziej że istnieje wiele stron/forów takie jak fly4free które często piszą o problemach danej firmy. Po drugie, wycieczki organizowane przez samego siebie są najlepszą i najprzyjemniejszą opcją....
oedippus, 4 lipca 2012, 0:09 | odpowiedz
To troche wyglada tak jak piramida finansowa, takie biura podrózy, zbieraja kase na miliony od ludzi, oferują atrakcyjne ceny, ktoś na poczatku z tego korzysta poleca innym. Tysiace ludzi kupuja i dalej firma zbiera kase od ludzi. Pozniej Kasa znika, firma ogłasza updałosc.... Kasy zebrała od ludzi na 100-200mln a ubezpieczona była na 25mln. Co to za prawo w Polsce ze tak wolno?! Klienci wiec pożniejszy straca, bo odszkodowania za nie byłe wczasy beda duzo nizsze niz to co zaplacili (nie mowiac juz o dezorganizacji wakacji). Dopłacic tez może budżet panstwa zeby pomoc w ogole wrocis turysta do kraju... czyli biedny podatnik tez za nich zapłaci co nie stac go na żaden wyjaz a podatki musi płacic. Wg mnie i sadzac po tych ludziach pracujacych w takich biurach podróży na wysokich stanowiskach jak szybko potrafia zakładac jakies nowe biura podróży, klony ze takie piramidy finansowe-turystyczne moga sie powtarzać, bo piramida finansowa ma to do siebie ze rośnie, upada i dalej powstaja nowe z tymi samymi organizatorami nawet...
hol2, 4 lipca 2012, 1:46 | odpowiedz
Ja dla bezpieczeństwa korzystam z zagranicznych, sprawdzonych biur podróży. Ostatnio leciałem do Meksyku i Gwatemali z Mextrotter.com i z tego co widziałem na stronie wynika, że otwierają rynek też na Polskę. Polecam! Ludzie naprawdę dbają o klienta a istniejąc tylko jako firma internetowa obniżają koszty na tyle, że raczej nie grozi im bnkructwo.
janek, 4 lipca 2012, 5:49 | odpowiedz
Marek2011 byłabym ostrożna z polecaniem chargeback jako wyjścia awaryjnego - nie wszystkie banki w Polsce oferują swoim klientom tą usługę. Wiem, bo sama się na tym przejechałam i zamiast chargeback musiałam walczyć o pieniądze za pośrednictwem Federacji Ochrony Praw Konsumenta. Niestety mój bank (Nordea) nie oferuje chargeback posiadaczom kart kredytowych.
Kavic, 4 lipca 2012, 7:24 | odpowiedz
Kilka lat temu byłam z B.P. "KOPERNIK", które splajtowało w drugim dniu wczasów. Z wydanych 3 tys.zł odzyskałam po roku zaledwie 1 tys. zł. Uważam to za skandal. Bo jeśli kupiłabym inny produkt np. pralkę i też okazałaby się bublem jak te wczasy, to odzyskałabym za nią 100% kosztów. Więc dlaczego za produkt-bubel-wczasy nie zwrócono mi pełnej kwoty? Nie wspomnę już o zmarnowanych dniach urlopowych. Taki kraj.
Turystka, 4 lipca 2012, 7:40 | odpowiedz
Turystka jakbyś kupiła pralkę bubel, a firma ją produkująca by się zwinęła - też byś nic nie dostała ... złe porównanie
Mati, 4 lipca 2012, 8:13 | odpowiedz
Wczasy na własną rękę mogą być tańsze niż w biurze podróży ale nie muszą. Po pierwsze biuro podróży jest klientem HURTOWYM przez co dostaje duże rabaty u hotelarzy, linii lotniczych itp itd. Przykładowy hotel 4* cena na blacie 150 EUR, przez booking.com 80-90EUR dla biura podróży 60 EUR. Biuro sprzeda np po 75EUR w pakiecie z przelotem (podobnie liczonym) transferami itd. Transfer z lotniska najbardziej dochodowa rzecz na świecie, samochód człowiek + tabliczka, a firmy kasują jak za złoto... Wczasy typu last minute są robione niejednokrotnie poniżej kosztów np 1tydzień Jordania za 900PLN 4*, powiem szczerze na własną rękę było by trudno, w szczególności jak się ma rodzinkę typu 2+2, wiecznie niezadowolona żona, i małe rozwydżone bachorki. Nich coś się obsunie to cię zjedzą.
pieter, 4 lipca 2012, 8:33 | odpowiedz
SKY CLUB (wlasciciel marki Triada po upadku tej firmy) oglaszaja upadlosc. Entliczek petliczek - kto nastepny z gigantow rynku... Alfa star, Nekerman, ktos inny? Ale ludzie nadal jak lemingi beda wykupywac tylko oferty Last Minut - ktore de facto sa minimalizowaniem straty firmy, a nie zarobkiem.... Niestety - skoro Bulgaria autobusem bez wyzywienia i w kwaterach 2 kat. na 10 dni nie moze kosztowac ponizej 450 zl (mowimy o stanie w okolicy zera - bez zarobku), Grecja - Olympic Beach autokarem - w granicy 500 zl...to w jaki sposob ma przynosic zysk Last Minute na Korfu na 10 dni, samolotem, wyzywienie HB (sniadania, obiadokolacje) i w hotelu 3-4 gwiazdkowym za ta sama cene... Taki last minute oznacza, ze organizator ma gigant wtope i chce odzyskac pewien procent tego, co juz wtopil... Jetesmy krajem Last Minute (podobno najwieksza ilosc takich ofert sprzedawanych w europie)... gdzie nikt nie kupuje po cenach katalogowych, czy promocyjnych, ale i wszyscy odwracaja sie od autokarowek - bo samolotem za tyle samo mozna poleciec... do czasu... az wszystkie "samolotowki" zostawia swoich turystow gdzies tam.... Niestety ale tu rynek wykonczyl sie sam... od czegos co bylo wyjatkiem (gdzie faktycznie last minute byly b rzadkie) do czasow gdzie staly sie norma.... i kazdy kolejny rok powoduje nawarstwianie sie strat z lat wczesniejszych... w koncu ta tama musi peknac...
Rebel, 4 lipca 2012, 8:37 | odpowiedz
Sky Club 6,3 tysiąca ludzi na wakacjach (cześć zostanie wyrzucona z hoteli bo są niepopłacone). 17-18 tysięcy umów do końca roku część idiotów pewno wpłaciła 100%. A właściciele zgarnęli kasę i liczą miliony...
Borubar, 4 lipca 2012, 9:05 | odpowiedz
Biuro Thomas Cook jest nastepne, a jest ono powiazane z niemieckim Neckermann oby nie bylo efektu domina. Thomas Cook juz dawno dostal czerwona kartke od bankow na linie kredytowe.
Bolo, 4 lipca 2012, 9:15 | odpowiedz
I co teraz wlasnie za miesiac mialam leciec z rodzina do greci .kto wie co mam teraz zrobic i czy sa szanse na odzyskanie pieniedzy prosze o kontakt dori_4@vp.pl lub 513226585
szok, 4 lipca 2012, 9:30 | odpowiedz
Aaaa... Ja wiem czemu zbankrutowali! Kobiety zabraly sie za zarzadzanie i maja teraz swoje humory.
Maestro, 4 lipca 2012, 9:45 | odpowiedz
KAVIC mogłabyś powiedzieć dlaczego nie zadziałało u Ciebie chargeback ?
cypel, 4 lipca 2012, 9:54 | odpowiedz
Urzad Marszalkowski bedzie w tej chwili prowadzil sprawe i zwracal koszty zainwestowane przez klientow. Podaje dane dla klientow do Urzedu Marszalkowskiego. 22 59 79 100 ul. Jagiellonska 26 03-719 Warszawa urzad_marszalkowski@mazovia.pl
Rafi, 4 lipca 2012, 9:55 | odpowiedz
Trochę mnie zastanawia dlaczego w przypadku bankructwa biura podróży wszyscy wczasowicze muszą natychmiast wracać do Polski. Przecież ich pobyty zostały już opłacone, jak również przelot... Czy jest tak, że biuro płaci w ostatniej chwili za pokoje i w ostatniej chwili za samolot? Zamiast z góry? Wydaje mi się to dziwne, ale nie wiem, na jakich zasadach działają biura podróży. Jeśli w umowie nie zagwarantowano by mi, że pobyt niezależnie od bakructwa jest opłacony i nie zostanie pod żadnym pozorem przerwany, olałabym takie biuro podróży. I całkiem możliwe, że każde biuro podróży. Bez gwarancji nie kupuję. Po raz kolejny przekonuję się, że najlepiej latać na własną rękę i samemu być organizatorem wyjazdu. Pozdrawiam!
Kasia, 4 lipca 2012, 10:11 | odpowiedz
Jesteście sobie sami winni od pazdziernika było wiadomo że biuro ma klopoty , ale jak to polak byle tanio kupić. Teraz mówili że pieniedzy na wypłate nie wystarczy ponieważ polowe sumy pochłonie transport do polski klientów a reszte bedzie podzielona , kazdy dostanie około 1000zl
wanda, 4 lipca 2012, 10:19 | odpowiedz
Przecież było wiadomo, że Triada ma długi i to od dłuższego czasu. Zresztą jak naprawdę sporo biur podróży, chyba prawie 500, tak w każdym raize ostatnio czytałem. Zresztą takie zadłużenie można sprawdzić np. tutaj: www.konsument.krd.pl. A swoją drogą te 25 mln gwarancji to jakiś śmiech na sali. Wychodzi niecałe 1400 zł na osobę, a przecież ludzie ponad 10 kafli za niektóre wycieczki płacili...
Mciek81, 4 lipca 2012, 10:37 | odpowiedz
@ Kasia Część hoteli nie była opłacona żeby Triada/Sky Club mógł zwinąć żagle z jak największą kasą
Borubar, 4 lipca 2012, 11:18 | odpowiedz
Najlepiej sobie samemu wszystko zorganizować, trochę trudu, ale wtedy lepiej smakuje wypoczynek. Pozdrawiam ludzi przepłacających i napełniających kieszenie takich molochów.
RomeY, 4 lipca 2012, 11:32 | odpowiedz
Ludziska, troche mnie dziwi jak latwo wam oceniac innych. Strasznie krytykujecie tych, ktorzy decyduja sie na wycieczki z biurem podrozy a nie na wlasna reke. Ilu z was lata na wakacje z 2 dzieci - malych dzieci?????? Czy probowaliscie rezerwowac na rozmaitych serwisach internetowych pokoj 2+2 (z dziecmi 10 - 13 lat)? Liczy sie ich juz jako doroslych i nie ma dobrych ofert na taki zestaw osobowy. Wiem, bo sama korzystam. Prosilam was kiedys o pomoc w sprawie wakacji na Bali dla takiej wlasnie rodziny. Nikt nie byl w stanie nic zaproponowac. Nie bylo ani jednej odpowiedzi na moj post. Wyjazd zorganizowalam sama (mimo, ze jestem kobieta) i wszystko wypalilo i to fantastycznie, ale inaczej sie mysli jadac gdziekolwiek z dziecmi! Latwo jest znalezc tani wyjazd dla dwojki doroslych ludzi, ktorym nie zalezy na luksusach; albo nawet dla rodziny z 1 dzieckim - powyzej zaczynaja sie schody - i znacznie wyzsze ceny. Czasami po prostu latwiej skorzystać z biura podrozy i gotowej wycieczki. A ze nie wiedzieli o tym ze biuro bankrutuje? Za malo sie w tym roku o tym mowilo... Triada wydawala mi sie zawsze dobrym biurem i tak ja przecietny Kowalski postrzegal i dlatego ludzie ciagle kupowali wycieczki i do ostatniego dnia wplacali pieniadze. Prokurator powinien zajac sie tym, dlaczego te pieniadze mimo wszystko byly ciagle przyjmowane....
gosia, 4 lipca 2012, 11:35 | odpowiedz
Na tvn24 i Polsat news jest teraz konferencja Sky Club. Wciskają takie ściemy :D Wiadomo że wszystkich turystów z hoteli wywalą, chyba że sami zapłacą sobie za pobyt.
Mateusz, 4 lipca 2012, 11:44 | odpowiedz
czy przy okazji tej wtopy z SkyClu mozecie przypomniec artykuł o prawach pasażera? taka kompilacje z 241/2004 , z linkiem do skargi do ULC, inne prawa? Po pierwsze swiadomosc ! :D
krakauer, 4 lipca 2012, 11:53 | odpowiedz
Gosi ;) po trochę masz rację. Kursowałem 2+1 i zawsze zaczynałem od noclegu dla 2 osób i zapytanie do właściciela czy można dostawkę i często się zgadzali :). Teraz kursuję 2+2 i trochę trudniej ale da się :)
lebros, 4 lipca 2012, 11:59 | odpowiedz
@ gosiu przykro mi że nikt Ci nie pomógł.Obiecujemy poprawę :) Nie masz jednak racji część zagranicznych portali (przede wszystkim brytyjskich) sprzedających tylko zakwaterowanie traktuje dziecko do 11-12 roku tak jak niemowle - zakwaterowanie bezpłatne nie ważne czy sam pokój czy all i dotyczy to nie tylko Egiptu czy Turcji ale np. hoteli na Mauritiusie również... To jak to liczą polskie BP to osobna historia...
Borubar, 4 lipca 2012, 12:08 | odpowiedz
Czyli sprzedawano ludziom wycieczki, a upadek byl kwestia czasu. chory kraj/ dobrze, ze juz dawno z niego wyjechalismy
kruczi, 4 lipca 2012, 12:25 | odpowiedz
Tak tak szanowni single i parki, prędzej czy później będziecie jeździć z 'balastem' w konfiguracji 2+1, lub 2+2. Może dało by się zrobić podforum - 'podróż z dziećmi' z ofertami i sposobami jak bardzo tanio podróżować (tzn. gdzie dziecko traktują cenowo jak dziecko a nie kolejny pełnopłatny dorosły)
pieter, 4 lipca 2012, 12:27 | odpowiedz
Biura upadają przez takie portale jak fly4free! Zamiast dać normalnie zarobić zawodowcom, to ludzie marnują czas żeby zaoszczędzić byle 1000zł. A później płacz że biuro zbankrutowało...
mordecy, 4 lipca 2012, 12:38 | odpowiedz
Cypel, jak poinformowano mnie w Europejskiej Federacji Ochrony Praw Konsumenta, chargeback na razie jest nowością w Polsce i rzeczywiście chyba relatywnie mało ludzi o tym wie. W każdym razie powiedzieli mi, że nie wszystkie banki oferują chargeback. Rzeczywiscie w nordei gdzie mam konto powiedzieli mi, że nie mają chargeback. Nie wiem jak jest w innych bankach. Warto wziąć to pod uwagę wyrabiając sobie kartę kredytową. Ja się dowiedziałam po fakcie. Teraz jeżeli będę wyrabiała kiedyś nową kartę upewnię się czy dany bank ma swojej ofercie usługę chargeback.
Kavic, 4 lipca 2012, 12:56 | odpowiedz
@mordecy wiekszej bzdury dawno nie slyszalem. Ludzie korzystaja ze stron jak fly4free bo wzrasta swiadomosc ile w biurze podrozy przeplacamy!
kruczi, 4 lipca 2012, 12:58 | odpowiedz
Co za bzdura z "nieoferowanym chargebackiem". To nie bank oferuje chargeback tylko Visa lub Mastercard mają takie procedury na całym świecie. Dałaś się wykołować bankowi który ma psi obowiązek przyjąć reklamację z zastosowaniem procedury chargeback i prowadzić ją zgodnie z wytycznymi operatora karty.
DrOzda, 4 lipca 2012, 13:03 | odpowiedz
Kavic, no właśnie coś mi nie pasuje z tym niehonorowaniem chargeback bo tak jak napisał DrOzda to jest to umowa między VISA/MASTERCARD a nie bankiem, ale może ktoś bardziej oblatany się wypowie.
cypel, 4 lipca 2012, 13:11 | odpowiedz
Procedura wygląda tak że powinieneś skontaktować się z biurem podróży (pisemnie lub via meil) i uzyskać potwierdzenie że wycieczka się nie odbyła/odbędzie.Albo załączyć potwierdzenie bezowocnych prób kontaktu z biurem jeśli nie uzyskasz odpowiedzi (billingi , meile). Wtedy w banku wystwcy karty zgłaszasz chęć skorzystania z procedury chargeback z tytułu "goods not delivered".Bank ma OBOWIĄZEK (wynika to z regulaminu organizacji płatniczej która jest stroną umowy z bankiem) przyjąć taką reklamację i dalej zgłosić ją zgodnie z procedurą do akłajera który to wyjaśnia sprawę z biurem podróży. I albo ściąga zwrotnie kasę z konta rozliczeniowego biura albo kasę zwraca ubezpieczyciel operatora.
DrOzda, 4 lipca 2012, 13:22 | odpowiedz
To odbywa się systemowo zgodnie z prawem i przyzwoleniem władz naszego kraju.I to Państwo musi ponosić konsekwencje,bo dopuszcza do takich sytuacji regularnie.
jaro, 4 lipca 2012, 13:44 | odpowiedz
DrOzda ja nie jeżdżę z biurami ani mnie to nie dotyczy, ale nie zna człowiek dnia ani godziny ... Pytam z ciekawości gdyby mi np. linie lotnicze padły albo co.
cypel, 4 lipca 2012, 14:01 | odpowiedz
Jeszcze odnośnie chargeback - właśnie Federacja poinformowała mnie, że chargeback nie jest dostępny we WSZYSTKICH bankach. Oczywiście, że jest to umowa pomiędzy Mastercard czy Visą, ale bank pośredniczy i od niego ostatecznie zależy czy będzie oferował czy nie. Myślę, że gdyby było inaczej moja sprawa nie byłaby rozpatrywana przez Europejską Federację (zresztą pozytywnie), tylko Federacja cisnęła by bank, żeby umożliwił chargeback. Nie znam szczegółów, ani nie jestem specjalistką, ale dostałam odpowiedź na piśmie z mojego banku, że nie mogą zrobić chargeback.
Kavic, 4 lipca 2012, 14:21 | odpowiedz
Biuro podróży zbankrutowało? Płać kartą, a odzyskasz pieniądze z a wczasy .To samo dotyczy samolotów .Ja tak zawsze robie http://forsal.pl/artykuly/630355,biuro_podrozy_zbankrutowalo_plac_karta_a_odzyskasz_pieniadze.html http://kupteraztaniej.pl/wiadomosc/Chargeback-reklamacja-transakcji-oplaconych-karta-2285824.html http://transakcje.pl/artykul,chargeback_czyli_zwrot_pieniedzy_z_zakwestionowanej_operacji_przy_uzyciu_karty_platniczej,792587165.html
lukasz.zst, 4 lipca 2012, 14:47 | odpowiedz
Kavic : nadal upieram się że zrobiono Cię w bambuko. Procedura chargeback jest nadrzędna w stosunku do regulaminów banku bo każdy bank podpisujący umowę o wydawanie kart płatniczych z Visą czy MC zobowiązuje się do przestrzegania regulaminów tych organizacji w tym udostępniania chargeback klientom. Trzeba było drążyć dalej aż do arbitrażu bankowego włącznie.
DrOzda, 4 lipca 2012, 15:10 | odpowiedz
(...)Wobec powyższego wszystkie osoby, które mają zawarte umowy o imprezę turystyczną z biurem podróży SKY CLUB Sp. z o.o.uprzejmie prosimy o przesłanie/dostarczenienastępujących dokumentów: kopii umowy o świadczenie usług turystycznych zawartej pomiędzy biurem podróży i klientem; kopii dowodu wpłaty na rzecz biura podróży należności za imprezę turystyczną określonej w ww. umowie; formularza zgłoszenia roszczenia z umów gwarancji ubezpieczeniowych (znajdującego się poniżej). Dokumenty należy przesłać/ dostarczyć na adres: Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego w Warszawie Departament Kultury, Promocji i Turystyki ul. Okrzei 35 01-713 Warszawa Zgodnie z zapisami ww. umów gwarancji ubezpieczeniowych nieprzekraczalny termin składania roszczeń w związku z niezrealizowanymi lub przerwanymi imprezami turystycznymi upływa w dniu 16 września 2013 r. Uprzejmie informujemy, że dokonanie wypłat będzie możliwe po upływie powyższego terminu.
tervee, 4 lipca 2012, 15:11 | odpowiedz
zgadzam się z DrOzda - powinien nastąpić chargeback przy płatności kk - ale to po wyczerpaniu innych możliwości (np. w pierwszej kolejności od ubezpieczyciela)
luk, 4 lipca 2012, 15:34 | odpowiedz
mordercy: jeśli dla ciebie 1000zł to tyle co splunąć to tylko pogratulować albo bogatych rodziców albo tego, że miałeś to niebywałe szczęście się w tym kraju w życiu ustawić. To po pierwsze. A po drugie, do tych wszystkich co się tak plują, ze Polacy tacy skąpi: może ze 4 osoby z mojego otoczenia (wszyscy a stanowiskach kierowniczych) zarabiają średnią krajową. Reszta żyje od pierwszego do pierwszego. To za co, ja się pytam, mają kupować te wczasy jak ledwo rachunki płacą? To co się dziwicie, że czatują na okazje. Odpoczynek po całorocznym tyraniu każdemu się należy. Nie ich wina, ze zarabiają grosze bo większość tego co zarobią zeżerają nasi wspaniali politycy.
ruda, 4 lipca 2012, 18:13 | odpowiedz
@ruda : nie mieszalbym do tego polityki, wolnosc gospodacza jest wiec mamy takie rezultaty. Jesli im UDOWDNIA ze zrobili to swiadomie to polskie prawo przewiduje kare wiezienia za to. Ale to trzeba udowodnic a nie jak pewni politycy odrazu przesadzaja wyrok ze ktos winny jest. Owszem jestem przekonany ze to to zaplanowane dzialanie bylo ale to tylko moje przekonanie, nic nie wnoszace do skazania zarzadu biura. Niech sie wypowiedza Ci z UK,IRL czy tam wolnosc podatkowa jest a mieszkania wynajmuja za 600zl miesiecznie, fajnie sie pisze mieszkajac w Polsce nie znajac innych realiow. Polskie banki rozdaja na prawo i lewo karty kredytowe bo maja na nich duzy zarobek, mam znajomych w IRL ktorzy do dzisiaj jada na kartach VISA prepay bo banki irlandzie nie maja do nich zaufania i nie wydaja im wypuklych kat kredytowych. Nie jest wiec sztuka otrzymac karte kredytowa w polsce ale sztuka jest wybrac taka ktora zapewni bezpieczenstwo ransakcji i niewygorowane oprocentowanie. Biednych nie stac na tani chlam, taka rzeczywistosc nalezy wybrac cos dobrego za rosadna oplate a nie dwie trzy karty w portfelu ktore tak naprawde go... warte sa.
Bolo, 4 lipca 2012, 18:55 | odpowiedz
1,25% zysku w branży turystycznej to normalnie szczyt marzeń. Nic nie robiąc by więcej zarobili. Kryterium cena odejdzie do lamusa zobaczycie. A jeśli nie odejdzie to firmy zbankrutują vide wielkie firmy na autostradzie a2. Jeśli było wiadomo we wrześniu, że mają kłopoty to pogratulować naganiaczom którzy pompowali balon.
ki, 8 lipca 2012, 11:21 | odpowiedz