więcej okazji z Fly4free.pl

Koniec połączeń krajowych w Lux Express! Będzie też mniej kursów międzynarodowych

Zamów powiadomienia o takich ofertach
Foto: Lux Express
Lux Express nie będzie już obsługiwał połączeń krajowych w Polsce. Od 18 września zawieszona zostaje linia z Warszawy do Rzeszowa (4 kursy dziennie). Była to ostatnia trasa krajowa tego przewoźnika.

Pierwsze połączenia krajowe Lux Express uruchomił 5 marca 2015 roku o czym informowaliśmy tutaj. Połączył wówczas Warszawę z Krakowem siedem razy dziennie. Później w siatce krajówek znalazły się również kursy do Kielc, Tarnowa, Jasła i Rzeszowa. Wszystkie sukcesywnie zostały zawieszone.

W pierwszym roku działalności w Polsce Lux Express przewiózł na trasach krajowych i międzynarodowych ponad 260 tys. pasażerów z Polski. Plany tego przewoźnika od samego początku były bardzo ambitne. Miał szybko połączyć największe miasta w Polsce i potem skupić się na mniejszych miejscowościach.

lux

Estońska firma w start w Polsce zainwestowała aż 25 mln zł i jeszcze w 2015 roku zapowiedziała, że do 2019 r. dołoży kolejne 100 mln zł. Pieniądze miały pójść przede wszystkim na nowe autobusy – do 2020 r. we flocie Lux w Polsce miałoby być 70-80 autokarów. Dziś wiemy już, że plany te zostały bardzo mocno zredukowane. Siatka krajowych połączeń przestała istnieć. Nie pomogła również bardzo agresywna kampania marketingowa oraz ceny biletów od 1 PLN. Dziś zostały już tylko połączenia międzynarodowe, ale i w nich nie jest najlepiej, ponieważ również i tutaj pasażerów czekają jesienią spore zmiany.

Z trzech kursów z Krakowa do Budapesztu od 17 października zostają tylko dwa. Dodajmy, że trzeci kurs został uruchomiony niespełna dwa miesiące temu. Z siatki połączeń wypada również jedno z dwóch międzynarodowych połączeń z Warszawy do Pragi. Dzienny kurs zostaje skrócony do Krakowa, skąd pojedzie przez Brno do Pragi. Automatycznie nie będzie porannego kursu z Krakowa do Warszawy, którym podróżowali pasażerowie z Pragi i Budapesztu.

Przypomnijmy, że przed wakacjami Lux Express zawiesił jeden z dwóch kursów z Warszawy do Berlina oraz przeniósł kursy do Budapesztu z Warszawy do Krakowa.

Jak oceniacie zmiany, czy to już koniec Lux Express w Polsce? Podzielcie się opiniami w komentarzach.

Komentarze

na konto Fly4free.pl, aby dodać komentarz.
Hmmm szkoda aczkolwiek nie lubie ich. Mialem przykra przygode z zakupem biletow pomylily mi sie relacje i niestety nie chcieli mi pomoc. Po tym nigdy wiecej nie skorzystalem z ich uslug. Dobrze ze ich juz nie bedzie. Bede w mniejszosci ale jako low cost wole PB anizeli LE
Tajwan, 2 września 2016, 17:47 | odpowiedz
Szkoda. Widać Polacy z bardzo przyzwyczajeni są do PolskiegoBusa.. A bez Lux Express będzie mniejsza konkurencja i w związku z tym wyższe ceny. Nie wiem jak wyglądały autokary LE na krajowych połączeniach. Ale te na międzynarodowych biją PB na głowę. Więcej miejsca, tablety z rozrywką przy siedzeniach, darmowe napoje ciepłe.. Mam nadzieję, że coś się jeszcze ruszy.
zielak666, 2 września 2016, 17:48 | odpowiedz
jak nic idą niemce :/
taniobyło, 2 września 2016, 17:49 | odpowiedz
Powinni robić tak jak PB, dogadywać się z innymi przewoźnikami i współpracować
Kierownik, 2 września 2016, 17:49 | odpowiedz
zielak666 Szkoda. Widać Polacy z bardzo przyzwyczajeni są do PolskiegoBusa.. A bez Lux Express będzie mniejsza konkurencja i w związku z tym wyższe ceny. Nie wiem jak wyglądały autokary LE na krajowych połączeniach. Ale te na międzynarodowych biją PB na głowę. Więcej miejsca, tablety z rozrywką przy siedzeniach, darmowe napoje ciepłe.. Mam nadzieję, że coś się jeszcze ruszy.
Takie same autokary obsługiwały połączenia krajowe jak i międzynarodowe.
Konrad Trela, 2 września 2016, 17:56 | odpowiedz
Bardzo szkoda. Jako wysoki facet bardzo sobie chwalę komfort w autobusach LE. Niestety podróż w PB jest dla mnie masakrą, a w Lux wygodnie podróżowałem do Wilna, Berlina i raz do Kielc – za każdym razem byłem zadowolony.
Adam, 2 września 2016, 17:58 | odpowiedz
info na forum - godz. 14:27
zegarmistrz światła, 2 września 2016, 18:00 | odpowiedz
Bardzo, bardzo dobrze. Miałem z nimi wyjątkowo nieprzyjemną przygodę z zakupem biletów. Zachowanie kierowcy, pani w ich biurze, a następnie infolinii było skandaliczne!
krakus, 2 września 2016, 18:01 | odpowiedz
To lipa :/ Mam nadzieje, że nie wypadną całkiem. W zeszłym tygodniu jechałam z nimi Kraków-Praga-Kraków i oboje z mężem byliśmy zachwyceni autokarami!
maniakaa, 2 września 2016, 18:01 | odpowiedz
Nie rozumiem Lux Express miał znacznie wyższy komfort podróży do Polskiego Busa (panele multimedialne z filmami i netem, napoje nielimitowane) więc nie wiem czemu to nie chwyciło. Ostatnio jeździłem rzadziej ale to była wina okrojenia rozkładu na KRK - WAW.
Haalwe, 2 września 2016, 18:10 | odpowiedz
Z Warszawy do Pragi jechało się świetnie. Głownie przez dużą ilość miejsca, pomimo 1,9 m wyspałem się wygodnie. Może trochę cenowo przeszarżowali w połączeniach gdzie konkurowali z PB. Oprócz tego ich strona niektórym może wydawać się skomplikowana i mało przejrzysta, czasem np. ni z tego ni z owego zmieniała się waluta na euro.
Placek, 2 września 2016, 18:12 | odpowiedz
Konrad Trela
To tym bardziej.. Podejrzewam, że to wynikało z tego, że Polski Bus siedział już od długiego czasu a o Luź Express mało ludzi mimo wszystko wiedziało (jeszcze?). Większość podejrzewam, że jak miała gdzieś jechać to pierwsze co to wpisywała PB - było tanio to jechali nie zastanawiając się czy gdzieś może jest lepiej.
zielak666, 2 września 2016, 18:14 | odpowiedz
Absolutnie mi ich nie zal. Warszawa i Krakow i nic ponadto. PB nie olal zachodniej polski i ciagle jest na rynku.
Liton, 2 września 2016, 18:33 | odpowiedz
Absolutnie mi ich nie zal. Warszawa i Krakow i nic ponadto. PB nie olal zachodniej polski i ciagle jest na rynku.
Liton, 2 września 2016, 18:34 | odpowiedz
Co jak co, ale na trasie do/z Tarnowa nie mieliście konkurencji... Polonus? PKP? Heh... a i tak zwinęliście się co bardzo uderzyło w Wasz wizerunek... wróćcie tu, potrzebna jest ta linia..
Przyszłościowiec, 2 września 2016, 18:34 | odpowiedz
A nie mogą połączyć sił z PB? Przecież PB z BP Tourem się dogadało to można spróbować tak na zasadzie LUX+PB. . Jakie są ku temu przeszkody?
Hermes, 2 września 2016, 18:37 | odpowiedz
A może współpraca z Polskim Busem??????
Matyja, 2 września 2016, 18:50 | odpowiedz
Mam pytanie: Chciałem zarezerwować bilety na trasie Wrocław - Berlin lotnisko na stronie polskiego busa. Cena za dwie osoby w odpowiadających mi godzinach 288 zł. Na stronie partnera flixbusa cena 140 zł. Oczywiście przejazd reazlizowany jest i tak przez polskiego busa. Skąd taka różnica, ten sam przewożnik Polski bus, ten sam dzień i godzina tylko rezerwacja przez partnera polskiego busa.
Paweł, 2 września 2016, 18:53 | odpowiedz
Wielka szkoda także tych sympatycznych łotewskich i litewskich kierowców. Jest to dla nas "krok wstecz" !!
Wiliobb, 2 września 2016, 18:53 | odpowiedz
Zapowiadało się bardzo dobrze, ale niestety bardzo fajna akcja promocyjna przed uruchomieniem połączeń, która kosztowała dużo ale była słabo rozreklamowana. Popełniono masę błędów związanych z rozwojem markim, nie trafione akcje marketingowe np: kupony w bankomatach (źle wybrana grupa docelowa) brak outdoora, słabe rozreklamowanie w okolicach dworców z których korzystali, brak dotarcia do studentów czyli jednej mobilnych grup odbiorców. Można by dalej wymieniać :) Na rynku przewozów autokarowych potrzebna jest konkurencja dla PB, szkoda że zaprzepaścili szanse. Po bitwie o Kraków się poddali nie zwalczyli na trasie do Gdańska. Kibicował im, korzystałem z ich usług Rzeszów/Kielce i Kraków. Ludzie nie kojarzyli marki ja jak już trafili do autobusu to byli zadowoleni i korzystali z ich usług. Często osoby spotykane w autobusie o ofercie dowiadywali się od dzieci lub znajomych. Transport autobusowy w Polsce jest trudny, trzeba być elastycznym i wytrwałym, nie jeden poległ np. Trans-frej, Lajkonik, no i konkurować z busami ;) Mam nadziej że jeszcze ktoś podniesie rękawice i spróbuje zawalczyć o polski rynek.
noko, 2 września 2016, 19:04 | odpowiedz
Bylo zainwestować w Katowice:)
Ganc, 2 września 2016, 19:20 | odpowiedz
Myślę, że kampania reklamowa nie docierała do głównej grupy docelowej. Z autobusów w dużej mierze korzysta biedniejsza część społeczeństwa, dowiadujaca się o dostępnych połączeniach i cenach biletów na dworcu. Rynek jest dosyć specyficzny. Gdyby ludzie wiedzieli, z chęcią zrezygnowałoby ze starych pksów.
Jedi, 2 września 2016, 19:48 | odpowiedz
Tajwan Hmmm szkoda aczkolwiek nie lubie ich. Mialem przykra przygode z zakupem biletow pomylily mi sie relacje i niestety nie chcieli mi pomoc. Po tym nigdy wiecej nie skorzystalem z ich uslug. Dobrze ze ich juz nie bedzie. Bede w mniejszosci ale jako low cost wole PB anizeli LE
To spadaaj! Nie jesteś tam potrzebny.
Czytelnik, 2 września 2016, 20:02 | odpowiedz
Szkoda, najlepsza podróż jaką miałem w pl to właśnie z lux dziwne ze Polak woli zaplacic 5zł mniej i jechac w scisku i syfie....
Seb, 2 września 2016, 20:14 | odpowiedz
o dziwo jeszcze nie jechałem,podobno lepszy komfort ale skoro nie puscili kursu wawa -wrocław to nie było gdzie testowac, dziwne bo dałbym nawet te 20zł za bilet ,za duzo kombinacji mieli ,wawa - praga przez wroclaw ale nie mogłes tam wysiasc ,lol
Jake Harper, 2 września 2016, 20:15 | odpowiedz
Seb Szkoda, najlepsza podróż jaką miałem w pl to właśnie z lux dziwne ze Polak woli zaplacic 5zł mniej i jechac w scisku i syfie….
ja moge dac 5zl wiecej ale trasy mieli zdupy,powinni obstawic wro -wawa i wro -rzeszów np
walt disney, 2 września 2016, 20:16 | odpowiedz
Ganc Bylo zainwestować w Katowice:)
już P5 tak była przez Kato oblegane, że z kilkunastu kursów zostały 2
Hundai, 2 września 2016, 20:35 | odpowiedz
Matyja A może współpraca z Polskim Busem??????
Super pomysł, tylko czy wypali... Ale współpraca BARDZO MILE widziana
Grifin, 2 września 2016, 20:36 | odpowiedz
Grifin
Matyja A może współpraca z Polskim Busem??????
Super pomysł, tylko czy wypali… Ale współpraca BARDZO MILE widziana
polski bus wspopracuej z pksem i juz sie trzoda robi
pasazerrr, 2 września 2016, 21:58 | odpowiedz
PB z Poznania do Berlina latał za 25-35 zł LE za 40-60 zł. To wystarczyło żeby upaść w kraju gdzie ludzie psioczą na bilety lotnicze po 39 zł.
Gorki, 2 września 2016, 23:04 | odpowiedz
Hm, to ciekawe, bo oni dotychczas utrzymywali fikcyjne krajowe zezwolenia, żeby na nich uzgadniać wjazdy na dworce, a pod to z kolei podczepiali kursy międzynarodowe, żeby nimi z kolei stawać na przystankach, których nikt im nie daje. A teraz?
Obibok, 2 września 2016, 23:10 | odpowiedz
Szkoda, przeżyłem piękne chwile z LU zwiedziłem podkarpacie i małopolske za grosze, Prage, Budapeszt, Wiedeń Polska to specyficzny rynek, ludzie przyzwyczajeni do obskurnych PKSów lub bydłobusa PB nie widzą że za tą samą cene albo taniej można w dużo lepszych warunkach
radhex, 3 września 2016, 0:16 | odpowiedz
Zdążyłem sobie pojeździć - tyle dobrego. W większości przypadków płaciłem pełną stawkę 29-39 zł za kurs pomimo tańszej alternatywy PB. Mogliby spróbować tras na których PB sobie odpuścił i nieco je zmodernizować. Np. Warszawa-Katowice-Bielsko Biała lub Warszawa-Poznań-Zielona Góra. Warszawa-Przemyśl-Lwów.
Arek, 3 września 2016, 2:09 | odpowiedz
Szkoda. Jeżdżę z PB od czasu, kiedy jeszcze wozili powietrze, ale zdecydowanie bardziej kibicowałem LE. W porównaniu z LE, PB niestety jest o lata świetlne za tym przewoźnikiem, zarówno pod względem taboru autokarowego, jak i jakości obsługi. Miejmy nadzieję, że pozostaną chociaż połączenia międzynarodowe, które ze względu na długość tras i czas trwania przejazdu są ogólnie dość męczące. W autobusach LE ten czas mija szybciej :)
aligator, 3 września 2016, 10:15 | odpowiedz
zielak666 Szkoda. Widać Polacy z bardzo przyzwyczajeni są do PolskiegoBusa.. A bez Lux Express będzie mniejsza konkurencja i w związku z tym wyższe ceny.Nie wiem jak wyglądały autokary LE na krajowych połączeniach. Ale te na międzynarodowych biją PB na głowę. Więcej miejsca, tablety z rozrywką przy siedzeniach, darmowe napoje ciepłe.. Mam nadzieję, że coś się jeszcze ruszy.
Cały ten Lux Express słabo się reklamuje. Często podróżowałem ostatnio z Rzeszowa do Warszawy czy Lublina i nie trafiłem na ich ofertę. PB miał ogólnopolską kampanię na Onecie itd. Niech się nie wycofują tylko zmienią ludzi od promocji.
das, 3 września 2016, 10:46 | odpowiedz
Haalwe Nie rozumiem Lux Express miał znacznie wyższy komfort podróży do Polskiego Busa (panele multimedialne z filmami i netem, napoje nielimitowane) więc nie wiem czemu to nie chwyciło. Ostatnio jeździłem rzadziej ale to była wina okrojenia rozkładu na KRK – WAW.
Nie chwyciło, ponieważ brakowało dobrego marketingu. Sam wolałem LE od PB, zwracałem nawet uwagę kierowcom Lux Expressu, że nie są "widzialni" w internecie, a konkurencja wprost przeciwnie. Wielka szkoda
inspira, 3 września 2016, 13:04 | odpowiedz
Podrozowalismy zarowno PB jak i LE .LE to po poprostu luxus w pelnym znaczeniu wygodne fotele.tablet z filmami i grami dla kazdego pasazera .gorace napoje bez limitu.podroz z Krakowa do Wiednia w cenie 25 zł.czegoz chciec wiecej?PB przy nich wysiada szkoda tylko ze LE tak zredukowal polaczenia...
Kust, 20 września 2016, 17:54 | odpowiedz
Bardzo szkoda że nie będzie już kursów do Budapesztu. Autokar bardzo wygodny kierowcy sympatyczni wielka szkoda
s.76, 12 marca 2017, 12:11 | odpowiedz

porównaj loty, hotele, lot+hotel
Nowa oferta: . Czytaj teraz »